Senatorul PSD, Sorin Bota, contra-arugumenteaza declaratiile domnului Mihai
Prisacariu referitoare la multiplele posibilitati viitoare de dezvoltare prolifica a
PPP-urilor in Romania
Senatorul Sorin Bota, vice-presedintele comisiei de buget, finante, activitate
bancara si piata de capital din Senat, fost secretar de stat in Ministerul
Transporturilor si promotor al primei legi care reglementa cadrul legal in care sa se
desfasoare parteneriatele public-private, si anume OG 16/2002, doreste sa combata
afirmatiile domnului Mihai Prisacariu, aparute in Ziarul Bursa in data de 17
februarie a.c. Conform ziarului Bursa, Mihai Prisacariu, directorul Unitatii
Centrale penrtu Coordonarea PPP, a declarat ca „autoritatile din tara noastra ar
putea realiza, in urmatorii zece ani, proiecte de 50 miliarde euro, in parteneriat
public-privat (PPP)” si a tinut sa precizeze ca investitorii sunt interesati de
potentialul pe care l-ar avea Romania in domeniul dezvoltarii de proiecte in acest
tip de parteneriat. Domnul senator Bota, care a fost si negociator al contractelor de
autostrazi Bucuresti-Brasov, centura/autostrada Bucurestiului si Podul Brailei,
considera ca Mihai Prisacariu „bate campii” cand vorbeste de faptul ca investitorii
vad in Romania „un teren virgin” pentru dezvoltarea de PPP. Domnia sa
precizeaza faptul ca pentru ca investitorii sa fie cu adevarat interesati de PPP in
Romania, ar trebui sa existe predictibilitate si stabilitate legislativa, fiscala si
politica, legitimitate politica si stat de drept. Iar pentru motivul esential ca acestea
lipsesc, investitorii inca sunt in stare de expectativa si asteapta ca schimbarea, din
punctele de vedere mentionate mai-sus, sa se produca, inainte ca ei sa riste sa se
implice si sa canalizeze resurese in proiecte care s-ar putea dovedi ulterior
neprofitabile, pentru ca „terenul” este nesigur, si cadrul legal se afla pe nisipuri
miscatoare.
Pentru a exemplifica lipsa de stabilitate legislativa, domnul senator Bota
doreste sa aduca in discutie faptul ca PDL a modificat de trei ori legea PPP initiata
de senatorul PSD – prima lege pe model UE din Romania – si tot PDL-ul nu s-
a dovedit in stare sa incheie un singur contract in forma PPP, cu atat mai putin
contracte de anvergura, cum sunt cele de infrastructura!
Un alt exemplu concludent pentru lipsa de continuitate a proiectelor
demarate de o guvernare precedenta si de o alta culoare politica, este acela ca
contractele de autostrazi Bucuresti-Brasov, centura/autostrada Bucurestiului si
Podul Brailei, negociate de fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, au
fost anulate in 2005 de PDL.
Potrivit domnului senator Bota, in prezent Romania, nereusind sa reia aceste
proiecte de infrastructura, din acest punct de vedere, „tot fara perspectiva a ramas,
dupa doua mandate PDL”, groapa de potential fiind evidenta, si criza continuand
nestingherita!
Tinand cont de cele precizate, domnia sa ii atrage atentia domnului
Prisacariu „sa evite a mai face declaratii pompoase, fara a avea o baza solida la
care sa faca referire in argumentaiile sale”!
Cabinet Senator
Marius Sorin BOTA,
Vice-presedintele Comisiei de Buget, Finante, Activitate bancara si Piata de
capital din Senat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.