Pe lângă rovignieta percepută pentru utilizarea infrastructurii rutiere din România şi destinată întreţinerii acesteea, românii vor plăti (şi) taxă de autostradă. Sigur, încă nu ne putem lăuda cu foarte mulţi kilometri de autostradă, dar taxele ne aşteaptă, deja, la prima… curbă. Acesta poate fi, până la urmă,… norocul nostru, al şoferilor, acela că, neavând decât vreo 300 de kilometri de autostradă, nici suma taxelor nu va fi foarte mare atunci când le vom folosi ca să ajungem de la Cluj la Câmpia Turzii, de la Ploieşti la Bucureşti sau de la Bucureşti la Constanţa şi invers. În prezent, CNADNR lucrează la stabilirea valorii şi a modului cum se vor colecta banii.
Cu ceva timp în urmă, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declarase că doar utilizarea autostrăzilor de pe Coridorul IV paneropean va fi taxată, condiţie impusă de Comisia Europeană, cu o sumă care va fi anunţată când majoritatea tronsoanelor vor fi finalizate, în 2015.
Ca o ultimă noutate, CNADNR afirmă că, de fapt, întreaga reţea va fi supusă taxării: "Comisia Europeană a impus condiţii clare. Vorbim de Coridorul IV, dar şi de celelalte autostrăzi deja construite. Întreaga reţea va fi taxată", a menţionat Daniela Draghia, director general al CNADNR.
Doar tronsonul Bucureşti-Cernavodă din autostrada Bucureşti-Constanţa se află pe traseul Coridorului IV.
Pe teritoriul României există 320 kilometri de autostradă, urmând ca în perioada următoare, prin Programul Operaţional Sectorial Transport (POS-T), să fie cofinanţate din Fondul de coeziune alţi 373 kilometri de autostradă.
În prezent, pentru utilizarea infrastructurii rutiere, românii achită următoarele taxe: impozitul pe maşină, taxa de import, rovgnieta, acciza pe carburant şi tariful de trecere la podurile dunărene. Urmează, aşadar, taxa de autostradă al cărei cuantum ar putea fi de 5 euro la suta de kilometri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.