În top 50, se regăsesc mai multe branduri clujene, cel mai bine cotat fiind Farmec pe locul 8, urmat de Napolact care ocupă poziția 10.

Cele mai puternice cinci companii româneștii sunt Arctic, Gerovital, Borsec, eMAG și Dacia.

Locul 8. Farmec

Este cel mai mare producător de cosmetice din România, a fost înființat în anul 1945 la Cluj-Napoca, în anul 1995 s-a privatizat dar întreg capitalul a rămas românesc. În prezent compania deține peste 400 de produse și peste 15 branduri cum ar fi GerovitalH3, Ana Aslan, Triumf sau Nufărul. Compania a pierdut o poziție conform topului realizat în anul 2019.

Farmec - Wikipedia

Locul 10. Napolact

Aceasta a fost înființată în anul 1904 la Cluj-Napoca sub numele de atelierul Vlad unde se producea brânză de vacă și unt. În 1936, producea deja și alte produse lactate cum ar fi iaurtul sau brânzeturile fermentate. În anul 1948 este naționalizată de către regimul totalitar ca apoi în 1990 să fie redenumită, Napolact. În prezent brandul este deținut de compania olandeză FrieslandCampina, are trei puncte de producție (Baciu și Țaga în Cluj) iar unul este în Târgu Mureș. Brandul Napolact este folosit de către compania olandeză doar în Româna. Napolact a urcat 6 poziții în comparație cu anul 2019.

MadeInRomania - Partner Homepage - Food products - Napolact

Locul 12. Jolidon

Compania a fost înființată de clujeanul Gabriel Cârlig în anul 1993, pe baza nevoii societății românești de lenjerie intimă și costume de baie. De atunci compania a mers spre progres, s-a extins pe piața românească deschizând în anul 1998 reprezentanțe în București și Timișoara. Aceștia au deschis reprezentanțe și în Budapesta, Milano sau Paris și au achiziționat mai multe companii cu tradiție în producția de textile din România cum ar fi compania clujeană Argos. Compania a urcat 5 poziții în comparație cu anul 2019.

JOLIDON - Sun Plaza

Locul 19. Clujana

Brandul este în plină ascensiune, a urcat 21 de poziții. Compania a fost înființată în anul 1911 în Cluj-Napoca, sub denumirea „Fabrica de Piele Frații Renner” și producea încălțăminte. În anul 1948 a for naționalizată și redenumită. În anii 80′ era cea mai mare firmă de profil din Europa de Est cu aproximativ 8.000 de angajați. În urma administrării defectuoase a fost declarat falimentul în anul 1998, activitatea a fost reluată în anii 2003-2004, ca în prezent să se afle pe un plan ascendent, exportând majoritatea produselor.

Fabrica de încălțăminte Clujana la un pas de a fi închisă | Presa Locală

Locul 20. Banca Transilvania

A fost înființată în anul 1993 în Cluj-Napoca și este una dintre cele mai bine contate bănci românești. Capitalul este autohton în proporție majoritară. BT este prima bancă românească care deschide o sucursală în Italia. În anul 2016, a finalizat fuziunea Volksbank România în capitalul propriu. BT a scăzut o poziție față de anul precedent.

Banca Transilvania - o marca puternica, romaneasca, in haine noi

Topul 10 poate fi consultat aici

BrandRo

TOP 50 poate fi consultat aici

BrandRo

Metodologia topului

Studiul BrandRo măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori  fără a lua calcul indici financiari și comerciali.

Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.

Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.

Citește și: Există speranță pentru muzeele clujene după pandemie? Reacțiile reprezentanților acestora

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here