Membrii Consiliului Civic Local au dezbătut joi o serie de aspecte ale infrastructurii municipiului, precum şi soluţii pentru noul Plan Urbanistic General. Consiliul, care evaluează periodic activitatea consilierilor locali, recomandă comisiei de urbanism să acorde o atenţie sporită funcţionalităţii infrastructurii în cadrul noului plan urbanistic.

În Sala de Sticlă a Primăriei Cluj-Napoca a avut loc joi, 21 octombrie, o dezbatere organizată de Consiliul Civic Local. Tema dezbaterii a fost „soluţii urbanistice şi administrative pentru infrastructura metropolitană”. S-a vorbit şi despre Planul Urbanistic General (PUG) al municipiului. Moderatorul şedinţei a fost arhitectul Ionel Vitoc.
Arhitectul s-a arătat nemulţumit că specialiştii nu au fost invitaţi la dezbaterile noului PUG şi este de părere că, în absenţa unor soluţii, planul ar putea afecta funcţionalitatea municipiului Cluj-Napoca. „Aceste dezbateri publice au fost rezolvate cu asistenţa clientelară. De regulă, cei pe care Primăria nu-i agrează, nu sunt solicitaţi să participe la dezbaterile şi întrunirile care privesc interesele oraşului. În schimb sunt adunaţi întotdeauna cei care sunt de acord cu ei. Vin şi ziarele, consemnează că toată lumea a fost de acord şi apoi ne trezim cu tot felul de disfuncţionalităţi. Aşa ajungem să ne întrebăm de ce un proiect care viza crearea a şase benzi de circulaţie pe Calea Moţilor nu s-a mai făcut şi am ajuns acum să avem ceea ce se vede. Cum se face că în zona BRD s-a ajuns la situaţia actuală, la fel şi în zona fostei Bănci Agricole. Pentru că întotdeauna au fost nişte clienţi buni pentru Primărei, iar lucrurile s-au rezolvat în favoarea lor”, a afirmat Vitoc, citat de Ziua de Cluj.

Trebuie rezolvată problema circulaţiei

Şi Iosif Pop a evidenţiat importanţa ca noul PUG să fie gândit în termeni de funcţionalitate a infrastructurii. Citat de aceeaşi sursă, acesta a subliniat că “vorbim de un proiect urbanistic care ne planifică funcţionalitatea Clujului pentru următorii 20 de ani. Din acest motiv, cred că infrastructura ar trebui gândită cel mai bine. Avem nevoie de artere suspendate, de noi legături între aeroport şi centru. Pentru că este inadmisibil să faci două ore şi jumătate din Frankfurt până în Cluj-Napoca, iar din Aeroport să mai ai nevoie de alte două ore şi jumătate pentru a ajunge în centrul oraşului”. De asemenea, Pop a atenţionat că momentul pentru a acţiona este acum, pentru că ulterior nu se vor mai face modificări. „Vor veni şi ne vor întreba, ca şi în alte cazuri, acum ne-am trezit? Ne vor spune că e prea târziu pentru corecturi. Şi lucrurile vor rămâne aşa. De aceea trebuie să intervenim acum cu propuneri”, a adăugat omul de afaceri.
Consiliul Civic Local va înainta Primăriei o listă de propuneri legate de evoluţia proiectului pentru noul PUG, printre care să ia în considerare şi vechile planuri urbanistice ale oraşului, care pot da idei legate de cum s-ar putea rezolva problema circulaţiei.

Vocea societăţii civile

Din Consiliul Civic Local fac parte 21 de experţi în diverse domenii din Cluj, inclusiv fostul director al Băncii Transilvania Iosif Pop, arhitectul Ionel Vitoc sau directorul Muzeului de Istorie a Transilvaniei din Cluj, Ioan Piso. Scopul CCL este îmbunătăţirea cantitativă şi calitativă a vieţii comunităţii clujene şi de a pregăti oraşul Cluj-Napoca şi cetăţenii săi pentru a juca un rol important în regiune, la momentul integrării României în Uniunea Europeană.
“Obiectivul acestei iniţiative este de a conştientiza că avem posibilitatea şi responsabilitatea de a supraveghea folosirea banilor comuni în interesele cetăţenilor. Consiliul Civic Local reprezinta vocea societăţii civile clujene, exprimându-se ca o alternativă simbolică, civică şi apolitică, a Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, în calitatea acestuia din urmă, de autoritate decizională a administraţiei publice locale”, informează Consiliul Civic pe site-ul său.

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.