Consiliul Judetean Cluj a anuntat castigatorul licitatiei pentru cele sapte loturi din proiectul de reabilitare a drumurilor judetene. Este vorba de un consortiu condus de firma Midanne, din care fac parte inca sase firme. “Gazeta de Cluj” a aruncat o privire peste experienta acestor firme si expertiza acestora in modernizari de drumuri. Aproape toate companiile au mai lucrat cu administratii locale sau au participat la licitatii pentru proiecte similare, dar unele dintre ele nu sunt imune la controversa.

Midanne Invest Grup este liderul consortiului format din companiile Panpetrol Com, Specialist Consulting, Proiect Bucuresti Grup Consultanta Imobiliara, Simarc, I&C Transilvania Constructii si Coratim, desemnat sa reabiliteze drumurile judetene din Cluj. Compania Midanne Invest Grup, in asociere cu italienii de la Euroconstruct Timisoara, au mai participat la licitatia de reabilitare si extindere a Teatrului National Bucuresti (TNB), contract estimat la circa 51 milioane euro fara TVA.
 
Compania controlata de Nechifor Danut Mirel face parte dintr-un grup mai mare de firme, dintre care trei – Midanne CCI, Midanne Imobiliare si Midanne Electronics – sunt in insolventa. “Compania noastra a fost desemnata lider de asociere in consortiul care a castigat lucrarile de reabilitare a drumurilor din judetul Cluj. In ceea ce priveste caietul de sarcini, au fost criterii legate de cifra de afaceri sau de portofoliul de lucrari realizate pana in prezent, luandu-se o decizie privind intreg consortiul, din care si noi facem parte. Am avut probleme in aceasta perioada de criza, existand in prezent companii din grupul Midanne in insolventa, insa acest lucru nu a afectat si activitatea Midanne Invest Grup, care face parte din consortiul castigator”, a declarat pentru ZF Transilvania Nechifor Danut Mirel, proprietarul Midanne Invest Grup.
Gropi pentru balast si datorii la carburanti
Numele partenerului Panpetrol a fost legat de mai multe conflicte in judetul Cluj. In 2009, administratia din Mihai Viteazu acuza firma ca a sapat gropi imense pe teritoriul comunei pentru a exploata balastul, lucrari executate fara autorizatie. Turda News relateaza ca, initial, activitatea a fost desfasurata de societatea Ben Ben SA care, dupa ce a intrat in procedura de faliment, a pasat “mingea” firmei Panpetrol, reprezentata de Traian Corpodean, fostul director de la Ben Ben. Desi administratia din Mihai Vieteazu a sesizat toate institutiile abilitate si a depus plangere penala, sanctiunile aplicate firmei au fost “simbolice”. Consiliul Judetean Cluj a constatat, in 22 aprilie 2009, ca se executa lucrari de exploatare a balastului fara autorizatiile necesare, dar sanctiunea aplicata fost de doar 1.000 de lei, cu termen de aplicare pana in octombrie al aceluiasi an, adica la finalizarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Directia Apelor Mures a identificat trei amplasamente aflate in zona de protectie hidrologica, iar in zona au inceput sa se depoziteze deseuri ce ar putea afecta panza freatica, care a scazut cu 2-3 metri.
Tot la Autostrada Transilvania, Panpetrol a furnizat catre Bechtel carburanti pentru masini, dar neachitati din iunie 2009. La randul sau, Panpetrol era datoare catre firma Sebastian cu 1,21 milioane lei, iar societatea a preluat creantele si  a depus cererea de deschidere a procedurii insolventei impotriva Bechtel la Tribunalul Comercial Cluj.
Firma Specialist Consulting este specializata in activitati de inginerie legate de infrastructura rutiera, fiind inscrisa si in cursa pentru constructia primului lot al tronsonului de autostrada Nadlac-Arad, alaturi de companiile Azvi, Puentes, Straco, Grusamar si Incitec.
Nume grele din mediul de afaceri
Si Simarc SA a mai fost inscrisa in competitie pentru proiecte rutiere, participand, de exemplu, la licitatia pentru modernizarea drumului DN 73 Leresti-Voina, in valoare de 37,3 milioane de lei, cea mai contestata investitie din istoria judetului Arges. Printre actionarii firmei se regaseste si Gheorghe Axinte, patronul Argecom. In judetul Arges firma a fost “abonata” la contracte cu administratia, de la deszapezire la repararea drumurilor din judet. Axinte mai este actionar si la alte firme din intreaga tara, precum: Simarc SA, Prodmarcon SRL, Uni Prod Metal SRL, Construct Universal SRL, R.I.D.P. Prod SA, Industrial Parc SRL, Fenster Construct SRL, Campus Studentesc SRL, MGD Panoramix Group SRL, cu sedii in mai multe judete din tara. Dupa grupul „Golden Blitz”, Gheorghe Axinte se afla in capul listei de beneficiari ai banilor publici din Romania.
 
Nici I&C Transilvania Constructii nu este straina de contractele de drumuri. Firma turdeana condusa de copiii lui Ioan Calugar, Claudia Iuliana Hada si Daniel Constantin Calugar, a fost aleasa, alaturi de Euroconstruct Trading 98 SRL, de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania pentru neutralizarea celor 50.000 de tone de deseuri chimice de pe marginea autostrazii Transilvania, contract a carui valoare vehiculata era de 17 milioane de lei.
 
Ultimul membru de pe lista consortiului Midanne, Coratim, este mai degraba asociat cu piata imobiliara. In urma cu vreo cinci ani, Coratim construia de zor prin Cluj-Napoca, incurajati de o Comisie de Urbanism mai mult decat prietenoasa. Firma a ridicat un imobil cu patru etaje pe Calea Motilor, hale industriale pe Calea Baciului, doua imobile de locuinte in cartierele Zorilor si Gheorgheni si un hotel langa Polus, desi are inregistrat un singur angajat. Compania Coratim este controlata de Marius Bejan si Daniel Dumitras, care prefera sa subcontracteze proiectele imobiliare. In apropierea hotelului West City Cluj, Coratim a realizat un proiect logistic in Floresti. Compania Coratim a dezvoltat aici spatii de depozitare cu o suprafata totala de 15.000 mp, investitia in acest proiect fiind de aproximativ 5 milioane de euro.
Sapte loturi – 800 milioane lei
La deschiderea ofertelor pentru modernizarea drumurilor judetene din18 februarie, de proiectul pentru executia lucrarilor de reabilitare a drumurilor judetene Cluj pentru 2011 si 2012 s-au aratat interesate doar doua asocieri de firme din cele 29 de societati care au solicitat documentatia pentru licitatie. A doua asociere de firme care a participat la licitatie, pentru un singur lot, este SC. Drumuri Bihor SA in colaborare cu SC Porexco SRL. Celelalte societati care au luat caietul de sarcini au fost nemultumite de conditiile contractului cu administratia judeteana si au cerut Consiliului Judetean sa garanteze creditul furnizor, in contextul in care multe dintre ele nu isi permit sa ia un imprumut atat de mare. Firmele s-au plans de faptul ca bancile nu vor sa le acorde credit decat daca acesta este garantat de CJ.
 
Pentru primul lot, asocierea condusa de SC Midane Invest a oferit 25,49 milioane de euro, pentru lotul doi a oferit 30,7 milioane de euro, pentru lotul trei 28,1 milioane de euro, pentru lotul patru 27,9 milioane de euro, pentru lotul cinci 21,5 milioane euro, pentru lotul sase 28,1 milioane de euro, iar pentru lotul sapte 31,1 milioane de euro.
 
Costul total al proiectului, inclusiv lucrarile de proiectare, au fost evaluate in studiul de fezabilitate la peste 835 de milioane de lei fara TVA (194 de milioane euro). Durata de executie pentru proiectare a fost fixata la 60 de zile, iar cea pentru realizarea lucrarilor perioada 2011 – 2013. Este vorba de sapte portiuni de drumuri, fiecare de aproximativ 100 de kilometri, a caror modernizare va trebui finantata printr-un credit furnizor care va fi achitat de Consiliul Judetean (CJ) in termen de 6 pana la 12 ani. Loturile au fost licitate separat pentru a da o sansa firmelor cu putere financiara mai mica sa castige lucrari din cadrul proiectului de modernizare al strazilor. Desi licitatia este derulata prin RAADPP, CJ va aparea pe contractul semnat cu firma castigatoare, iar banii pentru lucrari vor fi achitati din bugetul administratiei judetene.
Diana Gabor

2 COMENTARII

  1. acest ,,consortiu” ,in fapt o adunatura de derbedei pedelisto-pesedisti o sa-i faca niste drumuri lui Tise si Bica(boul)de-o sa se mire tot occidentul si … prostii din Cluj.

  2. In conditiile in care drumul de la Ic Ponor de 20 km e un chix, ei se apuca de 700 km. Si culmea culmilor il pun sa se ocupe de licitatie pe Avram si pe pupincuristii lui blonzi la creiere. Se zvoneste ca niste comisii au mirosit nerozia si pericolul si au vrut sa se opuna proiectului,dar nu au facut fatapresiunilor tripletei Tise-Bica-Avram. O prostie de 200 mil.euro platita din banii nostri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.