O clujeancă așteaptă o autorizație de construcție a unui gard de 20 de luni. Funcționarii Primăriei Cluj Napoca o pun să aducă vrafuri de documente, în situația în care administrația locală este, potrivit declarațiilor primarului Boc, complet digitalizată!

”În data de 14.03.2023 am fost programată pentru audienţa pe care subsemnata am solicitat-o cu mai bine de o lună în urmă, la directorul executiv a direcţiei mai sus menţionate, funcţionar Ciuban Corina. Pe parcursul întregii audienţe, la care au participat doi funcţionari din primărie care nu au avut buna credinţă şi educaţia necesară să se prezinte, mi s-a comunicat în mod repetat o chestiune şi anume că pot cere o modificare de temă la autorizația existentă și că nu este nevoie de certificat de urbanism și avizele aferente privind desființarea împrejmuirilor existente la imobilul situat în Cluj-Napoca, str. Eugen Ionescu nr. 42B.

În aceeași zi, 14.03.2023, aceeaşi direcție mi-a transmis un email rezumativ al audienței, prin care mi s-a comunicat că pot solicita modificare de temă la autorizația existentă, fără a fi necesar un nou certificat de urbanism și avize, conform articolului de lege indicat în email.

Urmare acestor comunicări, subsemnata am depus dosarul pentru modificare temă, care are ca obiect demolarea gardurilor existente (gardurile vechi), la autorizația de construcție nr. 1101/17.11.2022, în dosarul nr. 573390/432/06.06.2023.

La data de 20.07.2023, prin adresa nr. 665285, mi s-a comunicat de aceeaşi autoritate că este nevoie de certificat de urbanism și avize. Adresa este semnată de inginer Oana Dușmanu.

La data de 27.07.2023, prin adresa cu același număr 665285 și conținut identic, mi s-a comunicat că este nevoie de certificat de urbanism și avize. Adresa este semnată de către arhitect șef Daniel Pop, director executiv Corina Ciuban și șef serviciu Ramona Rusescu.

Toate aceste opinii contradictorii și solicitări de noi acte pe parcursul autorizării îmi creează o stare de incertitudine cu privire la dosar. Mai mult, funcționarii publici din cadrul primăriei înlătură orice previzibilitate și certitudine a Legii nr. 51/1991, o interpretează arbitrar după bunul lor plac și emit opinii contrare fără nici o justificare logică. Toate acestea îmi produc o vătămare a drepturilor și intereselor mele legitime și îmi cauzează o pagubă în fiecare zi de întârziere a eliberării autorizației. În concluzie, funcționari publici ai primăriei pot respinge orice dosar indiferent de prevederile legale, pot refuza orice autorizație pentru simplul motiv că pot și nu le face nimeni nimic, toate reprezentând un abuz și o desconsiderare a drepturilor și intereselor legitime ale subsemnatei.

Amintesc faptul că infracțiunea de abuz în serviciu este definită de art. 297 alin 1 Cod penal, care prevede că: ”Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, nu îndeplinește un act sau îl îndeplinește în mod defectuos și prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică.”

In cazul în care nu mi se va elibera de urgență autorizația (depusă deja de aproximativ 2 luni și cu termen depășit de eliberare) voi depune o plângere penală cu privire la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu de către funcționari publici din cadrul direcției de urbanism, urmând ca aprecierea răspunderii penale a acestora să fie stabilită în cursul urmăririi penale. Pe toate canalele media se propovăduieşte detensionarea sistemului juridic împovărat de multitudinea de procese pe rol”, arată sesizarea trimisă pe adresa redacției ȘTEFANIA MARIA MORAR.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.