Clujul va avea o nouă clădire impunătoare dacă proiectul lansat de către Cluj Napoca Estate în consultarea publică va fi aprobat. Planul Urbanistic Zonal realizat pentru o nouă clădire cu 40 de etaje situată pe un teren de peste 18 hectare de pe Bulevardul 1 decembrie 1989, a fost deja supus atenției comisiei de urbanism a primăriei. Observațiile publicului vor fi acceptate până în data de 17 ianuarie când vor începe demarările proiectului.

Actualmente cea mai înaltă clădire din Cluj-Napoca este situată pe Calea Florești și are 25 de etaje, dar încă nu este finalizată. West City Tower, după cum este cunoscut acest bloc a fost construit pe 25 de etaje, dintre care 5 etaje de parcări cu circa 400 de locuri, 182 de apartamente și un spațiu mare de joacă pentru copii. Cu toate acestea, înainte să vedem rezultatul final al acesteia, în oraș ar putea apărea o clădire și mai înaltă. Proiectul pentru construcția de 40 de etaje a fost semnat de fostul arhitect șef Adrian Iancu, decan al Facultății de Arhitectură și membru în comisia de urbanism a Primăriei Cluj-Napoca și a fost deja trimis în atenția publicului care va putea sesiza nereguli până la data de 17 ianuarie. Acest plan Urbanistic Zonal are în vedere construirea unui ansamblu mixt care va conține mall, birouri, servicii de interes public precum hotel și parking și totodată spații pentru loisir.

Potențialul zonei unde urmează să se construiască

Construcția va fi amplasată în zona Cora pe un teren cu o suprafață de peste 18 hectare, pe Bulevardul 1 Decembrie 1989, fiind delimitată și de Someșul Mic, de limita intravilanului municipiului Cluj-Napoca, limita teritoriului administrativ al comunei Florești dar și de terenurile ștrandului SUN. Zona a fost inclusă în intravilan în anul 1999 iar după anul 2000 în zonă au fost construite actualele funcțiuni, adică complexul comercial CORA așa cum este el în prezent. Zona studiată are în prezent caracterul unei zone în care funcțiunea este cea de comerț și alăturat cea de petrecere a timpului liber.

Prin urmare potențialul de dezvoltare este unul major care avantajează atât constructorii, viitorii localnici ai clădirii dar și întreaga comunitate. În prezent accesul în zona se desfășoară din Bd. 1 decembrie 1918 dintr-un sens giratoriu. În interiorul zonei studiate circulația auto este distribuită de un alt sens giratoriu iar circulația pietonală se desfășoară pe trotuare cu acces la Bd. 1 decembrie 1918 precum și printr-o legătură pietonala pe o alee cu acces spre calea Floresti și Nodul M.

Proiectanții spun că viitoare clădire de 40 de etaje nu va depăși dimensiunea celei de pe Calea Florești care este de 25 de etaje. Totodată se menționează că este necesar ca propunerile viitoare să urmărească realizarea unei coerențe funcţionale şi spațial-volumetrice sporite în lungul axei Bulevardului 1 Decembrie 1918 şi în lungul râului Someş.

Fondul construit pe zona studiată trebuie îmbunătățit atât din punct de vedere al relaţiilor spaţiale cu zonele învecinate cât şi din punct de vedere volumetric, pentru a contura o siluetă bine definită a limitelor cartierelor învecinate şi a intrării în municipiul Cluj-Napoca dinspre Oradea. Se recomandă şi se propune realizarea unei construcţii înalte, care va marca silueta oraşului la intrarea dinspre vest şi care va deveni un semn, echilibrând imaginea de ansamblu a situaţiei existente.

Prin urmare datorită studiilor de evoluție teritorială din punct de vedere urbanistic si economic se recomandă îmbogățirea zonei cu functiuni precum cele de servicii, birouri, hotel, spații de petrecere a timpului liber cu scopul de a degreva alte zone, de a echilibra repartiția acestor funcțiuni în teritoriu și de a furniza locuitorilor din zonele adiacente astfel de facilități.

Punctele forțe ale proiectului

Elementul de noutate al proiectului o reprezintă: „functiunea nou introdusă este cea de petrecere a timpului liber în spații denumite generic „Enterteinment Mall”. Această funcțiune se dorește a fi magnetul investiției și are ca scop acoperirea necesităților populației de a petrece timpul liber în spații de dimensiuni mari în care să poată găsi funcțiuni diverse și de dimensiuni mari, inclusiv culturale sau sportive, pe lângă cele tradiționale. Activitățile din clădiri se vor extinde și în aer liber pe suprafața dintre râul Someșul Mic și construcțiile proiectate.”

Un alt aspect important promovat de către proiect îl reprezintă propunerea de amenajare a unei legături pietonale și a unei piste de bicicliști care să lege traseul actual din municipiul Cluj-Napoca de la Parcul Rozelor până în localitatea Florești. Astfel se va asigura accesul pietonilor și a bicicliștilor din cele două localități, devenind un punct de atracție pentru cei care practică deplasarea pe jos sau cu bicicleta (ori alte mijloace de deplasare precum role, skate, etc.).

Totodată în urma studiului zonei urbanistice, rezultă că potențialul de autovehicule al zonei este ce 4200 de locuri, din care existente circa 1000 de locuri. Prin acest proiect, se propune realizarea unui sistem integrat de „Park and Ride” care va cuprinde 500 de locuri amenajate la sol sau în clădirile proiectate, la subsol sau la etaje unde vizitatorii din afara municipiului Cluj-Napoca pot să își lase autoturismul și apoi să viziteze orașul cu mijloace de transport în comun accesibile dintr-o stație din imediata apropiere.

Cine este beneficiarul investiției

Beneficiarul acestei investiții este firma Cluj Napoca Estate SRL a cărei acționar este compania olandeză Delparro BV, care îi aparține firmei Cora HQ.  Studiul de oportunitate realizat asupra acestui proiect există încă din anul 2018 prin urmare desfășurarea acestuia se va face într-o singură etapă. Cei interesați de proiect vor putea trimite primăriei sugestii și observații, având în vedere că acesta este în dezbatere publică până în 17 ianuarie.

3 COMENTARII

  1. Ăștia ne cred proști grămadă ,deci după spusele lor construczia de 40 etj.nu v-a fi mai inaltă ca cea de 25 etj.,păi una-i in deal și alta- n vale ,guvizilor din Tzărille de Sus/Jos le lipsește doza de ceai Yunes de fac astfel de precizări și cei ce vor pune ștampila, semnătura și botul …fir intins …cu multe noduri.

  2. cand aud vrajeala asta cu parking etajat,ma doare capul .Aceste autoritati nu vad cum prostesc acesti invetitori legile.Vedeti la fel pe strada luni ,pe Venus si etc. cum au amplasat acele parcari si dupa primirea in folosinta le au inchiriat in alta parte.Alo Anticoruptie,astea se vad cu ochiul.Nu trebuie sa mai umblati dupa 50 ron primiti de doctor sau cei cu radar.Sau acestia decarteaza si va piti pe voi de frica,nu?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.