Patru muncitori de pe șantierul Autostrăzii Moldovei (A7) au murit și alți cinci au fost răniți în urma unei explozii puternice, urmată de incendiu. Magistrala de gaze de la Călimănești a sărit în aer, după ce a fost lovită de un utilaj.
„La locul producerii, din cursul nopții, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de lângă Tribunalul Vrancea, se află o echipă complexă formată din ofițeri specialiști – Serviciul Investigații Criminale și criminaliști care efectuează cercetarea la fața locului pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul. În această cauză a fost întocmit un dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, distrugere, neluarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă precum și nerespectarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă”, a informat IPJ Vrancea.
Directorul adjunct al Transgaz Zona Est, Cristian Schmidt, a afirmat joi, referindu-se la explozia de la magistrala de gaze naturale de la Călimăneşti, că incidentul s-ar fi produs din cauza faptului că, în timpul lucrărilor la autostrada A7, nu au fost respectate condiţiile din avizul emis de societate la începerea proiectului, scrie Agerpres.
„În fiecare zi, avem echipe de la sectorul Tecuci în teren, care verifică conducta. Conform avizului nostru de principiu care a fost dat la demararea proiectului, au fost stipulate o sumedenie de articole privind ceea ce trebuie făcut în zonele de protecţie a conductei magistralei. Lucru care nu s-a întâmplat. Nu au fost respectate condiţiile din avizul emis de Transgaz la începerea proiectului”, a declarat, pentru AGERPRES, Cristian Schmidt.
Potrivit acestuia, atât adâncimea la care este amplasată conducta în zonă, cât şi presiunea sub care era ţinută conducta la momentul exploziei sunt conforme normelor în vigoare.
„Adâncimea conductei este conform normelor în vigoare. Normele noastre de amplasare sunt între 1 şi 1,2 metri de la generatoarea superioară a conductei până la suprafaţa pământului, în funcţie şi de relief. De asemenea, presiunea maximă admisă pe conductă este de 45 de bari. De la minim, la maxim, noi putem să avem oricât în conductă, nu suntem restricţionaţi de niciun normativ. Presiunea noastră de operare este în funcţie de zilele de consum, de lunile de consum etc. Putem să avem presiuni mari sau mai mici. Era o problemă dacă aveam depăşită această presiune maximă de 45 de bari, dar noi aveam undeva la 35 de bari la producerea incidentului”, a precizat Cristian Schmidt.
Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, a declarat joi, la locul exploziei de la Călimăneşti, că adâncimea magistralei de gaze nu ar fi fost cea corespunzătoare.
„Compania ştia că există această conductă şi aici va trebui să fie clarificat faptul că, după cum aţi putut observa într-o anumită măsură, şi eu – nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală. Ar trebui să fie la o adâncime mult mai mare. Cel puţin, la ce văd şi dintr-o estimare, până într-un metru are adâncimea. În mod normal, specialiştii spun că trebuia să fie la 1,80 metri de la nivelul primului strat de la autostradă”, a spus prefectul Nicuşor Halici.
Citește și: Iulius va tăia două treimi din copacii de pe Someș