Consiliul Concurenţei va lansa joi platforma „Monitorul Preţurilor”, site-ul care va afişa preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al românilor.

Practic, „Monitorul Preţurilor” este un instrument de monitorizare al preţurilor, prin intermediul căruia clienţii pot găsi cele mai ieftine produse. Consiliul Concurenţei speră că în acest fel se va crea o presiune concurenţială asupra magazinelor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune, conform datelor furnizate anterior de instituţie.

Astfel, „Monitorul Preţurilor”, un proiect îndelung contestat de marile lanţuri de magazine, se va concretiza cu o întârziere de un an de la data estimată anterior.

La jumătate anului trecut, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, spunea că proiectul se va lansa până la finalul anului 2015. Însă, sublinia la acea vreme că principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurenţă în acest caz este reticenţa marilor lanţuri de magazine de a se implica în proiect.

Retailerii spuneau că, printre problemele pe care le ridică un astfel de monitor al preţurilor, sunt dificultăţile organizatorice, pentru că implică resurse multiple. De asemenea, Bogdan Chiriţoiu spunea şi că lanţurile de magazine se tem să nu apară informaţii eronate şi apoi să fie prejudiciaţi, dar şi de faptul că sunt diferenţe de preţ de la un magazin la altul şi de la un oraş la altul şi „le e teamă că poate să dea prost”.

Însă, ulterior reprezentanţii instituţiei au discutat cu aproximativ jumătate din lanţurile de magazine prezente pe piaţa locală şi sperau că şi alte reţele se vor alătura discuţiilor, conform datelor de la acea vreme, potrivit zf.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.