Prefectul Florin Stamatian a anunţat, săptămâna trecută, că termenul pentru finalizarea centurii de ocolire Vâlcele-Apahida este luna septembrie a acestui an, termen stabilit în urma unei analize realizate recent. Analiza a fost realizată de către directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Ioan Pantelimon, care l-a informat pe prefect că, în prezent, sunt efectuate lucrări de consolidare a centurii în zonele unde au fost alunecări de teren şi că, până în septembrie, aceste probleme vor fi rezolvate. În ceea ce priveşte centura de nord a municipiului, care reprezintă o prelungire a Bulevardului Muncii, termenul dat de Stamatian este luna mai.
Costurile pentru realizarea centurii de ocolire Vâlcele-Apahida sunt estimate la 100 de milioane de euro, deşi iniţial administraţia se aştepta să investească doar 64 de milioane de euro în acest proiect. Costurile lucrărilor au crescut de-a lungul timpului. Doar din 2006, când proiectul a fost demarat, până în 2008, acestea au mai crescut cu 10 milioane de euro. Centura este compusă din trei tronsoane, dintre care doar unul a fost dat în folosinţă. Primul tronson, de 8,59 km, trebuia finalizat încă din octombrie 2008. Al doilea tronson, de 9,35 km, urma să fie terminat în august 2009, în vreme ce al treilea, în lungime de 5,67 kilometri, era prevăzut pentru finalizare la începutul lui 2009. Doar primul dintre acestea a fost dat în folosinţă.
Termenul iniţial pentru finalizarea centurii era vara anului 2009, dar în toamna aceluiaşi an premierul Emil Boc îi cerea lui Ioan Pantelimon ca de Crăciun clujenii să poată circula pe aceasta. Tot Emil Boc a promis în toamna următoare că la sfârşitul lui 2010 proiectul va fi finalizat. Firma care a realizat drumul, Pizzarotti – Tirrena Scavi, a fost mai realistă şi a dat ca termen de finalizare primăvara acestui an.
Pista de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, unul dintre cele mai mari proiecte ale Consiliului Judeţean Cluj, se intersectează pe o porţiune cu centura ocolitoare. Vicepreşedintele CJ, Radu Bica, a declarat în octombrie 2010 pentru “Gazeta de Cluj” că una dintre soluţiile la această problemă ar fi ca avioanele să aterizeze fără să se folosească de toată pista de 3.500 de metri, să se limiteze traficul camioanelor pe centura ocolitoare Est sau să se interzică aterizarea avioanelor de mare tonaj la Cluj.

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.