Potrivit raportului Curții de Conturi pe anul trecut, Primăria Cluj-Napoca a încheiat anul cu un surplus bugetar de peste 51 de milioane lei.

Prejudiciile constatate de inspectori sunt în valoare de 3,5 milioane euro (16.423.000 lei), iar abaterile financiar-contabile se ridică la suma de 8,8 milioane euro (41.482.000 lei), comform aceluiași document. Astfel, suma totală a abaterilor și prejudiciilor se ridică la 12,3 milioane euro.

Din prejudiciul de 16 milioane lei, peste 11 milioane sunt din activitatea proprie a Primăriei Cluj-Napoca, diferența fiind de la:

  • Centrul Bugetar de Administrare Creșe – aproximativ 4,2 milioane lei
  • Direcția de Asistență Socială și Medicală – 494.000 lei
  • Serviciul pentru Administrarea Parcărilor – 345.000 lei
  • Serviciul pentru Administrarea Obiectivelor Culturale – 128.000 lei
  • Casa de Cultură a Municipiului Cluj-Napoca – 38.000 lei
  • Colegiul Tehnic Anghel Saligny – 3.000 lei

În cazul abaterilor financiar-contabile, întreaga sumă provine din activitatea proprie a aparatului administrativ. Cele mai semnificative abateri cu impact asupra exactității și realității datelor reflectate în situațiile financiare sunt următoarele:

-menținerea nejustificată în categoria de mijloace fixe a unor bunuri care nu îndeplinesc condițiile legale pentru a fi încadrate în această categorie: 3.538.000 lei;

-nu au fost stabilite, constituite, diminuate și înregistrate în contabilitatea unităților administrativ teritoriale și a unităților de învățământ preuniversitar subordonate, provizioane pentru litigii cât și pentru drepturile de natură salarială prevăzute în hotărârile judecătorești definitive și executorii: 7.616.000 lei.

-dobânzile datorate de entitate, aferente creditelor pe termen lung aflate în derulare (datorie publică) nu au fost înregistrate în contabilitate și puse de acord cu graficul de rambursare înregistrarea eronată a cheltuielilor cu dobânzile pe structura clasificației bugetare: 8.098.000 lei

-bunurile aparținând domeniului public sau privat al unităților administrativ – teritoriale și modificările survenite în structura patrimoniului public și privat aprobate prin hotărâri ale organelor deliberative în sumă de 7.295.000 lei nu au fost înregistrate și/sau înregistrate în mod eronat la 8 ordonatori de credite: Primăria Cluj Napoca, Primăria Aghireșu, Primăria Buza, Primăria Călărași, Primăria Cornești, Primăria Iara (294 mii lei), Primăria Mihai Viteazu, Primăria Ploscoș, Primăria Poieni și Primăria Săvădisla și la o societate comercială: Administrarea Domeniului Public S.A. Gherla. În cazul Primăriei Cluj-Napoca, vorbim despre înregistrararea eronată în evidența contabilă în conturile de cheltuieli, în loc de conturile de active fixe corporale, valoarea lucrărilor de investiții efectuate la Drum Sfântul Ion – Tronson 1 (de la Aleea Clăbucet până la Str. Valea Gârbăului) și la clădirile aflate în patrimoniul unității administrativ teritoriale – Primăria Cluj-Napoca (4.451.000 lei).

-neînregistrarea unor operațiuni de intrare/ieșire a unor elemente patrimoniale reprezentând aportul la constituirea unor societăți comerciale, licențe, programe informatice, bunuri primite de către unitățile școlare de natura patrimoniului public al UAT, manuale școlare, microbuze, garanțiile constituite gestionarilor, contribuții la constituirea patrimoniului unor asociații de dezvoltare intracomunitară, drepturile cuvenite copiilor cu cerințe educaționale speciale școlarizați în sistemul de învățământ preuniversitar, casarea și valorificarea bunurilor propuse pentru a fi scoase din funcțiune cu ocazia operațiunilor de inventariere în sumă de Primăria Cluj-Napoca (1.572.000 lei).

Plățile nelegale aferente cheltuielilor de personal au fost efectuate din următoarele bugete:

– bugetul propriu al județului: Consiliul Județean Cluj (288.000 lei), bugetele proprii ale municipiilor: Primăria Cluj-Napoca (13.741.000 lei) și bugetele proprii ale comunelor în valoare totală de 1.267.000 lei.

Din bugetul local, au fost efectuate plăți necuvenite reprezentând abonamente transport urban pe mijloace de transport în comun, pentru persoanele vârstnice și pensionarii, care nu îndeplineau condițiile legale de acordare a facilității de gratuitate pe toate liniile de transport. Valoarea totală a abaterilor în acest caz este de 31.000 lei.

Potrivit aceluiași document, nu a fost restituită la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca, taxa pe valoarea adăugată dedusă potrivit legii, aferentă dotărilor independente achiziționate în anul 2017 de către Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca și neutilizată conform prevederilor legale, suma fiind în valoare de 701.000 lei.

Bugetele de venituri și cheltuieli, întocmite în anul 2017, ca prim element al asigurării unei administrări eficiente, economice și eficace a patrimoniului public și privat al unităților administrativ-teritoriale, nu au fost proiectate și elaborate prin analize temeinice bazate pe date certe, atât din punct de vedere al resurselor financiare locale, cât și din punct de vedere al necesităților reale ale colectivității locale, afirmația fiind susținută de modificările frecvente ale prevederilor inițiale semnalate la toate entitățile auditate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.