Semnat în cursul anului trecut, contractul pentru studiul de fezabilitate din cadrul proiectului metroul clujenilor a fost majorat cu 3 milioane de lei pe motiv că, între timp, au crescut prețurile.
Primăria Cluj Napoca a desemnat câștigătorul licitației pentru studiile de fezabilitate necesare demarării proiectului de construcție a unei linii de metrou în subteranul municipiului. Potrivit anunțului oficial făcut de administrația locală asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL a câștigat contractul „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții” cu o ofertă de 30.186.000 de lei, fără TVA.
Municipalitatea își dorește ca proiectului trenului metropolitan să fie dezvoltat pe o infrastructură actuală. Oficialii administrației locale au propus implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km.
Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:
– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)
– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.
Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).
JAF din banii clujenilor
Si asta in faza SF sa vedeti ce va fi daca se ajunge la faza de constructie si se vor arunca banii pe fereastra ca in toate lucrarile coordonate de administratia locala.
Vezi exemplu:
https://zcj.ro/eveniment/strazi-care-au-trecut-proba-timpului-facute-praf-pentru-a-fi-modernizate-proprietarii-de-garaje-se-plang-ca-nu-mai-au-acces-la-imobil–216767.html