Primaria a semnat contractul pentru reţeaua de biciclete

Deşi licitaţia pentru realizarea sistemului de self-service pentru biciclete a fost lansata in luna aprilie, Primaria Cluj-Napoca a semnat abia acum contractul, dupa ce firma abonata la bani publici, Diferit, a contestat rezultatul in urma caruia a fost descalificata. Curtea de Apel Cluj a dat insa caştig de cauza administraţiei locale, astfel ca intr-un an clujenii ar putea beneficia de acest sistem de transport „verde”.

Primaria Cluj-Napoca a semnat contractul cu consorţiul Viacor Engineering – Rico Constanţa, cel care a caştigat proiectul pentru amenajarea pistei de biciclete şi a celor 50 de staţii de self-service. Aceasta deoarece Curtea de Apel a dat caştig de cauza Primariei in cazul contestaţiei depuse de una din firmele participante. In urma licitaţiei de atribuire a contractului de peste 17 milioane de lei, societatea Diferit, care a fost descalificata, s-a adresat Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC).
CNSC a decis ca Primaria trebuie sa reia procedura de licitaţie, astfel ca instituţia a preferat, pentru a nu mai pierde timp, sa atace in instanţa decizia Consiliului. „Acum pot sa va spun ca am primit caştig de cauza la Curtea de Apel şi ca vom semna contractul cu asocierea Viacor Engineering – Rico Constanţa”, a declarat primarul Emil Boc in cadrul unei conferinţe de presa.
Contractul de finanţare pentru acest proiect este de peste 17 milioane de lei, din care aproximativ 13 milioane de lei sunt bani accesaţi din fonduri europene. Traseul pistei ar trebui sa fie gata in maxim un an de la semnarea contractului, termen in care trebuie sa fie finalizate staţiile de inchiriere şi sa fie puse la dispoziţia clujenilor cele 500 de biciclete.

50 de staţii

 „Vor exista 50 de staţii de self-service, din care 43 vor fi pe teritoriul municipiului Cluj Napoca, patru in Floreşti şi trei in Apahida. Clujenii vor avea posibilitatea sa inchirieze biciclete de la oricare staţie de self-service”, a explicat Emil Boc. In prezent, a ţinut sa mai precizeze edilul Boc, in municipiul Cluj-Napoca mai exista amenajate piste care totalizeaza circa 18 km. „In mai multe zone din oraş au fost amenajate piste de bicicleta, iar dupa ce vom avea pus la punct şi acest traseu pe ruta Apahida – Cluj – Floreşti, sunt convins ca din ce in ce mai mulţi clujeni se vor simţi incurajaţi sa circule şi cu bicicleta”, a spus Boc.
Licitaţia pentru construcţia a 50 de staţii self-service pentru biciclete şi a 15 km de pista pentru biciclişti a fost demarata de Primaria Cluj-Napoca in urma cu doua luni. Trei firme s-au aratat interesate de realizarea proiectului pe fonduri europene. Contractul de finanţare a fost semnat anul trecut intre primarie şi autoritatea de management, Ministerul Dezvoltarii. Achiziţia in cadrul proiectului a fost lansata abia in luna martie, dupa ce documentaţia a fost analizata de Agenţia Naţionala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
Cea mai avantajoasa oferta a fost inaintata de firma Diferit, care a cerut mai puţin de zece milioane de lei pentru realizarea lucrarilor. Diferit a mai realizat lucrari de reabilitare a drumurilor in Cluj-Napoca, primind 2,8 milioane de lei in 2004 şi 2,7 milioane de lei in 2005, iar cel mai important proiect caştigat la Cluj de SC Diferit a fost modernizarea din zona Pieţei Cipariu din 2007. Firma este patronata de familia Petrini, Daniela şi Nicolae, acesta din urma fost inginer in cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj. Diferit, in asociere cu turcii de la KIAT, a semnat cel mai valoros contract al municipalitaţii, de 140 de milioane de euro pentru asfaltarea strazilor din oraş pana in 2014.

CNSC ţine cu Diferit

Oferta Diferit a fost, insa respinsa, iar compania a apelat la judecata CNSC, care i-a dat caştig de cauza. Prin Decizia nr. 1915/C2/1930 din 21 iunie, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a anulat rezultatul licitaţiei pentru achiziţie execuţie lucrari staţii self-service de biciclete, piste şi trasee pentru biciclişti stabilit de comisia de licitaţie a primariei..
O alta oferta a fost inaintata de asocierea Integral SA – SC Lucrari Drumuri – Poduri Damboviţa SA – TB Tecnica SRL care au cerut peste 11 milioane de lei. De asemenea, asocierea dintre Viacor Engineering şi SC Rico SRL a cerut aproape 12 milioane de lei pentru aceste lucrari. Contractul a fost atribuit catre al treilea ofertant, in ordinea preţului, Viacor Engineering, la licitaţia din 13 aprilie, insa societatea cu cea mai buna oferta ca preţ, Diferit, descalificata de comisie, a cerut CNSC anularea rezultatului licitaţiei, admiterea ofertei formulate de aceştia şi declararea ofertei de pe primul loc ca inacceptabila şi neconforma. „Admite in parte contestaţia formulata de Diferit in contradictoriu cu Primaria municipiului Cluj-Napoca, respectiv criticile referitoare la oferta caştigatoare. Anuleaza raportul procedurii şi adresele de comunicare a rezultatului procedurii, ca acte subsecvente ale raportului procedurii. Obliga autoritatea contractanta ca in termen de 10 zile de la comunicarea deciziei Consiliului sa reanalizeze şi sa reevalueze oferta declarata caştigatoare”, se arata in decizia CNSC.
Reprezentanţii Primariei au anunţat imediat ca vor contesta aceasta decizie in instanţa. „Vom cere prin instanţa sa nu mai evaluam oferta Viacor, ci sa putem semna direct cu aceasta firma contractul. Vrem sa apelam la calea prin instanţa pentru a debloca acest proiect, tocmai pentru ca este mai scurt. Daca am merge pe dispoziţiile CNSC, atunci evaluarea ofertei va dura mult mai mult şi este important sa pornim acest proiect anul acesta. Oricum, CNSC a stabilit ca decizia comisiei de licitaţie privind descalificarea ofertei Diferit a fost corecta”, au aratat aceştia. In final, Curtea de Apel Cluj a dat caştig de cauza instituţiei şi contractul a fost semnat miercuri.

Diana Gabor


Proiect de 3,5 milioane de euro

Primaria Cluj vrea sa cheltuiasca circa 15 milioane lei (3,5 milioane de euro) pentru amenajarea a 14,5 km de piste pentru biciclişti, construirea a 50 de staţii de inchiriere şi achiziţionarea a 540 de biciclete, potrivit site-ului de licitaţii publice. Licitaţia a fost lansata in luna martie, iar termenul de depunere a ofertelor este 3 aprilie. Din cele 17 milioane de lei alocate pentru acest proiect, 13 milioane de lei sunt bani europeni. Clujul are in prezent circa 40 km de piste pentru biciclete. Pistele pentru biciclete vor fi construite intre Cluj-Napoca şi comunele Floreşti şi Apahida. 46 din cele 50 de staţii de inchiriere a bicicletelor vor fi realizate in Cluj, doua in comuna Floreşti şi doua in Apahida.
Traseul pistei de 15,4 km va porni din Floreşti, va merge prin spatele Polus, cu ieşire spre compania ISDC, apoi Manaştur, pe strada Bucium, pe varianta Zorilor (unde sunt mai multe propuneri: Pasteur, Zorilor, Pastorului, Piezişa). O soluţie recomanda este şi prin cartierul Grigorescu, pe Donath şi pe Dragalina. Apoi se poate intra prin centru pe Eroilor sau pe Dorobanţi, o varianta este şi prin Dambul Rotund, ieşirea spre Apahida se face prin strada Cantonului. In Apahida pe strazile Crişeni, Darjan, Triaj, Pietroasa, Parcului şi Horea. Potrivit oficialilor Primariei, in municipiu nu se va interveni prea mult, mai ales ca in unele zone au fost deja create piste de biciclete, astfel ca nu va mai fi necesar decat sa se amplaseze indicatoare, sa se creeze legaturi, sa fie trasate marcaje.
Dupa realizarea staţiilor de inchiriere, clujenii vor putea folosi gratuit una din cele 540 de biciclete pentru a se deplasa in orice parte a oraşului. Dupa folosire, vehiculul poate fi lasat la cea mai apropiata staţie de inchiriere, nefiind nevoie sa fie adus in locul de unde a fost luat. Bicicletele vor putea fi folosite in baza unui card emis la cerere de catre Primarie, pe baza buletinului. Pentru promovarea proiectului, Primaria Cluj va plati inca 2 milioane de lei, echivalentul a circa 450.000 de euro firmei contractate sa realizeze un portal web al proiectului, 601 autocolante, 30.000 de broşuri cu harta traseelor de biciclete, dar şi un spot video de publicitate i informare asupra proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.