Administrația locală clujeană a anulat licitația pentru supervizarea lucrărilor de construcție la parkingul de pe Traian Vuia. Motivul a fost că nicio ofertă depusă nu a fost conformă cu cerințele din caietul de sarcini.
Valoarea estimată a contractului este de 442.270 lei, fără TVA.
Potrivit caietului de sarcini, principalele obiective propuse a se atinge prin realizarea prezentei investiții sunt:
- realizarea unei parcări amenajate;
- amenajarea acceselor auto și pietonale, cu infrastructura și dotările aferente;
- stații de bike sharing, cu infrastructura și dotările aferente;
- stații pentru mijloacele de transport în comun, cu infrastructura și dotările aferente;
- amenajarea accesului din drumul naţional;
- amenajarea unui sens giratoriu de mare viteza („turbo-giratie”) pentru facilitarea
accesului in parcare a celor care vin dinspre Muncipiul Cluj-Napoca, dar si iesirea
pe sensul către Apahida; - realizarea unei retele de contact troleibuze pentru noua statie de transport public;
- amenajarea de spații verzi aferente.
Prin această investiție se urmăreşte îmbunătăţirea sistemului de transfer între diversele
moduri de transport public, prin realizarea unui terminal tip autogară (P+1), având ca funcţiune
principală activităţi specifice personalului Terminal autogară.
Lucrările aferente implementării proiectului de investiţii vor cuprinde realizarea
următoarelor obiecte:
PLATFORMA PARCARE SI ACCES DRUM NATIONAL
Proiectul propune o platforma cu locuri de parcare, accese auto si pietonale cu dotarile
aferente, o statie de bike sharing cu dotarile si infrastructura aferenta. Pentru mijloacele de
transport s-au organizat statii echipate cu dotarile si infrastructura necesara desfasurarii activitatilor
specifice. Accesul a fost asigurat din Strada Traian Vuia catre platfoma pentru stationare si catre
zona de autogara. S-au amenajat spatii verzi perimetral si intre locurile de parcare. In incinta
amenajata au fost prevazute 863 de locuri de parcare
Cate locuri de parcare sunt prevăzute
37 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitati,
30 de locuri de parcare pentru autovehicule electrice si hibride,
788 locuri de parcare pentru autovehicule
8 peroane pentru autobuze.
Infrastructura de tip Park&Ride va sprijini politica zonală de descurajare a transportului cu autoturismul personal şi orientarea către moduri sustenabile de transport – transport public, mersul cu bicicletă, mersul pe jos. Utilizarea parcării de către cetăţenii din Zona Metropolitană presupune scăderea numărului de deplasări în municipiul Cluj-Napoca folosind autoturismul şi utilizarea în schimb a sistemului de transport public, ceea ce va genera o reducere a emisiilor de CO2, precum şi a altor emisii poluante generate de transportul rutier.