Consiliul Local a aprobat plata unor sume consistente companiei de asigurări Omniasig, care cere înapoi sume acordate în baza unor poliţe CASCO unor cetăţeni care şi-au avariat autovehiculele. Instanţele au decis că administraţia locală este cea care trebuie să plătească pentru defectarea vehiculelor în gropile de pe străzile din zona unde ulterior s-a lucrat la modernizarea liniei de tramvai. Modernizarea acestor străzi ar putea începe în curând, după ce impedimentele legale au fost ridicate.

 

Primarul a anunţat recent că instituţia pe care o conduce a câştigat definitiv procesul privind licitaţia pentru trama stradală, în valoare de 20 de milioane de euro. ”Este vorba despre proiectul care vizează asfaltarea drumurilor aferente liniei de tramvai, inclusiv Calea Baciului şi Căpitan Grigore Ignat. Am câştigat şi la CNSC şi am câştigat şi în instanţă. Suntem cu contractul final şi vom demara lucrările cu Calea Baciului, săptămâna viitoare”, a declarat Emil Boc. Prin acest proiect va fi refăcut întreg traseul pe care circulă linia de tramvai în Cluj-Napoca, din Mănăştur şi până în Iris.

Firma care a contestat licitaţia, SC IMOB LUX Construct SRL, va fi penalizată cu suma de 11.930 de lei, un procent din garanţia de participare la licitaţie. ”Aş dori ca aceste sancţiuni să fie mai aspre pentru cei care contestă licitaţiile. Aici era preţul cel mai mic adjudecat şi cel care a contestat nu a făcut-o ca să câştige el, ci ca să pună beţe în roate”, a arătat Boc.

 

Cât costă un drum stricat

Cu câţiva ani înainte de începerea lucrărilor la linia de tramvai, starea acestor străzi era deja deplorabilă. S-a intervenit doar pe alocuri, fiind aşteptată începerea construcţiei liniei moderne de tramvai, astfel că zona era plină de gropi.

În ultima şedinţă ordinară, consilierii locali au alocat sumele de 7.427,98 de lei, reprezentând despăgubiri, 1.339,31 lei reprezentând dobânda legală şi 1.556,70 lei reprezentând cheltuieli de judecată către Omniasig, pentru a pune în aplicare o sentinţă judecătorească.

Şoferul unei Honda a intrat în martie 2008 într-o groapă nesemnalizată pe Bulevardul Muncii. Omniasig a acoperit daunele, dar ulterior a dat în judecată Primăria pentru că defecţiunile produse autovehiculului s-au datorat exclusiv stării drumului, de care Consiliul Local este direct responsabil, ca administrator al acestuia, având obligaţia expresă de a semnaliza gropile şi eventualele lucrări.

Într-un alt proces, Primăria a fost obligată să plătească încă 9.162,55 lei despăgubiri şi 3.403,75 lei cheltuieli de judecată către Omniasig Vienna Insurance Group. O lună mai târziu, în aprilie 2008, un alt autovehicul asigurat la această companie a fost avariat în condiţii similare. Din nou, Judecătoria Cluj-Napoca observă că gropile, de data aceasta în Piaţa Gării, în drept cu magazinul Oncos, nu erau semnalizate, astfel că vina aparţine exclusiv administratorului drumului, şi anume Primăriei Cluj-Napoca.

 

Cine a vrut drumul tramvaiului

În acest context, este cu atât mai important ca aceste străzi să fie modernizate, iar lucrările făcute aici să fie durabile şi să nu mai pună administraţia în astfel de situaţii penibile, mai ales că din 2008 încoace probabil s-au înregistrat zeci de astfel de cazuri, care, acum că există un precedent, pot aduce un val de procese Primăriei.

Proiectul european pentru modernizarea stradale este în valoare de 20 de milioane de euro, iar din această sumă, Uniunea Europeană asigură 85%, cofinanţarea Primăriei Cluj-Napoca fiind de 15%. Vor intra în lucrări următoarele drumuri: strada Calea Baciului, strada Primăverii, Splaiul Independenţei, strada George Bariţiu, strada Horea, Piaţa Gării, strada I.L. Caragiale, strada Căii Ferate, strada Oaşului, Bulevardul Muncii şi strada Căpitan Grigore Ignat. Plus patru poduri: podul peste Canalul Morii, Pod Horea, Pod este Nadăş şi Podul peste Valea Chintăului.

Compania Imob Lux Construct a atacat în instanţă decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) privind câştigarea licitaţiei pentru modernizarea tramei stradale de acces la zona industrială de către asocierea Diferit-Kiat, cu o ofertă de 53.092.092,20 fără TVA.. Drumarii de la Diferit şi KIAT au reuşit şi de această dată să bată competiţia şi au primit modernizarea drumurilor cuprinse în acest contract. Compania ARL a câştigat contractul pentru modernizarea celor patru poduri cuprinse în proiectul finanţat din bani europeni.

 

Prietenii cei dragi ai administraţiei locale

Firmele câştigătoare pe partea de modernizare a drumurilor cuprinse în proiectul pentru trama stradală sunt deja bine cunoscute clujenilor. Diferit a câştigat în 2009 un contract substanţial de la administraţia locală pentru asfaltarea şi întreţinerea străzilor din municipiul Cluj-Napoca. De asemenea, Gazeta de Cluj a arătat în repetate rânduri succesul companiei în câştigarea licitaţiilor pentru  deszăpezirea drumurilor naţionale şi a Autostrăzii Transilvania.

Diferit a mai realizat lucrări de reabilitare a drumurilor în Cluj-Napoca, primind 2,8 milioane de lei în 2004 şi 2,7 milioane de lei în 2005, iar cel mai important proiect câştigat la Cluj de SC Diferit a fost modernizarea din zona Pieţei Cipariu din 2007. Diferit, în asociere cu turcii de la KIAT, a semnat cel mai valoros contract al municipalităţii, de 140 de milioane de euro pentru asfaltarea străzilor din oraş până în 2014.

La acelaşi concurs au fost înscrise asocierile Construcţii Erbaşu şi Edelweiss Holding, cu o ofertă de  53.515.493,66 lei, Nordconforest SA cu Puentes y Calzadas Infraestructuras SLU, care au oferit 57.951.065,51 lei, dar şi Viarom Construct SA, cu 58.187.793,74 lei. În competiţie au intrat şi câteva firme ale căror oferte financiare au fost respinse. Este vorba despre SC A.R.L. SA/terţ susţinător SC Strabag SRL, cu 59.058.064,88 lei fără TVA şi SC Imob Lux Construct SRL cu Impresa Ferrara SNC şi Fincodrum, care au pus pe masă oferta de 53.632.601,78 lei fără TVA.

Transferoviar Grup şi Swietelsky Baugeselchaft au avut şi ei o ofertă respinsă de Primărie, aceeaşi instituţie care a semnat în urmă cu câţiva ani contractul pentru modernizarea liniei de tramvai din oraş cu un consorţiu format din firmele Swietelsky Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup.

bulevardul muncii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.