Autobuzele școlare revin pe traseu din data de 8 februarie 2021, odată cu redeschiderea școlilor. 16 autobuze vor deservi cele 14 trasee din municipiu, preluând elevii din cartierele orașului și aducându-i la școală.

Primăria Cluj-Napoca și CTP au achiziționat recent 10 autobuze școlare de 9,1 m pentru elevi, tip IVECO DAILY FENIKSBUS. Acestea corespund tuturor normelor europene în domeniu, pentru a oferi elevilor clujeni cele mai bune condiții de transport.2 vor intra în circulație începând de luni, 8 februarie 2021, iar restul vor intra pe trasee pe parcurs, după finalizarea procedurilor legale necesare.

Poliția Locală va asigura în continuare prezența a cel puțin unui polițist local în fiecare autobuz școlar, pentru ca elevii să se deplaseze la școală în deplină siguranță. Accesul elevilor se va face doar pe ușa din față și au fost instalate dispensere pentru dezinfectant. Polițiștii locali vor asista copiii la urcare/coborâre și la trecerea străzii, după care aceștia sunt preluați de profesori. În toate mijloacele de transport va fi obligatorie purtarea măștii de protecție. De la startul proiectului și până în prezent, peste 180.000 elevi au fost transportați cu autobuzele școlare.

Cele 14 trasee pentru transportul elevilor pot fi consultate în detaliu la acest link: http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/transport-elevi

Despre noile autobuze:

– capacitatea de transport este de 33 locuri pe scaune fixe + 1 scaun șofer + 1 scaun însoțitor – pliabil. Scaunele sunt de tip Smartline, și sunt prevăzute cu centuri de siguranță retractabile, cu fixare în 3 puncte, spătar rabatabil (cu excepția ultimului rând), cotieră rabatabilă pe partea culoarului, mânere de susținere pe colțul scaunului dinspre culoar, mâner de susținere orizontal la scaunul dinspre fereastră. Scaunele dinspre culoar sunt culisabile lateral.

Toate scaunele sunt prevăzute cu tetiera integrată, tip pernă, cu susținere laterală și tubulatură de protecție a țesăturilor de contur.

– puterea motorului diesel este de 132 kW (180 CP), cu norma de poluare EURO VI etapa D

– cutie de viteze automată cu 8+1 trepte

– lungimea autobuzului este de 9,1 m

– sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR– sistem de încălzire în sezonul rece al salonului, cabinei și degivrare a parbrizului

– sistem de aer condiționat pentru sezonul cald

– ventilație naturală prin geamurile laterale şi prin cele 2 trape de aerisire

– geamuri laterale atermice cu tentă de culoare

– sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED

– 2 uși, astfel: 1 ușă de acces dreapta față prevăzută cu sistem de deschidere/închidere cu telecomandă și ușa 2 folosită în caz de urgență

– indicatoare transport elevi cu iluminare tip LED

– 2 unități (1 față + 1 spate)– staţie de amplificare– Radio – CD și microfon– sistem de supraveghere video în interior și exterior

– computer de bord cu afișaj digital multifuncțional

– sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)

– sistem de urmărire prin GPS a vehiculului

– sistem Wifi– 16 mufe USB montate pe peretele lateral dintre scaune, pentru încărcare dispozitivemobile.

Prețul unui autobuz este de 625.000 lei/ buc +TVA. Este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație. Perioada de garanție este de 5 ani sau 250.000 km (care condiție se îndeplinește prima), conform comunicatului Primăriei Cluj-Napoca.

Citește și: Clujenii din Mănăștur se conformează somațiilor primăriei și își dărâmă garajele

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.