Primarul Clujului, Emil Boc, susține că trebuie să fie organizată o discuție pentru a se analiza oportunitatea construirii unui metrou ”măcar” de la Polus la Aeroport.

”Eu nu spun că nu merită. Deocamdată se fac analize. Eu am propus o discuție măcar de pricipiu pentru a se vedea ce ar însemna un metrou măcar de la Polus și până la Aeroport. Costurile sunt de miliarde de euro, unu, două, trei sau patru miliarde de euro. Nu aș putea să vă spun exact pentru că studiile sunt foarte aproximative. Se face o analiză pentru a se vedea cum va fi sustenabil un astfel de metrou la un oraș cu o jumătate de milion de locuitori. Eu cred că nu trebuie exclusă o astfel de variantă pe termen mediu și lung.

E clar că finanțări europene nu vom avea pentru un asemenea metrou. Să ne bucurăm dacă vom avea pentru o centură ocolitoare, care să coste două – trei sute de miloane de euro. Este o chestiune pe termen lung care poate fi avută în vedere”, a declarat primarul Emil Boc.

Declarația a fost făcută după ce primarul Emil Boc a fost întrebat dacă nu merită Clujul un metrou înainte de Timișoara.

Orașul de pe Bega a anunțat încă din 2015 că vrea să realizeze un metrou.

”Un kilometru de metrou a costat 50 de milioane de euro in Bucuresti, la noi sunt 10 kilometri, ar fi peste 400 de milioane de euro”, a explicat un consilier local din Timișoara.

”Acest proiect va fi pus în practică numai cu implicarea Guvernului, mai mult de atât, cu implicarea fondurilor europene, cu fonduri speciale, de la Bruxelles. Este avută în vedere toată amenajarea acestui bulevard, este spectacol ce prevede acest studiu, în costurile estimate pentru proiect intrând inclusiv amenajările la suprafața și amenajarea a 3 stații care sunt prevăzute pentru a da dublă utilizare liniilor, odată duse în subteran. Tehnologia avută în vedere de specialiști nu este cea avută la metrouri, ci este folosită tehnologia forării verticale pe care am avut-o aplicată la Michelangelo. Cu această tehnologie, spun ei, costurile sunt mult mai mici, nu se mai vorbește de sume de 2 miliarde de euro, sunt mult mai mici costurile, durata de execuție, spun ei, și ea se reduce, sunt o mulțime de avantaje a tehnologiei pe care o propun acești specialiști care au elaborat studiul. Ca noi să fim pregătiți, când spun asta am în vedere un parteneriat, trebuie să avem ceva, un studiu de prefezabilitate. CFR nu îl face, l-am asumat noi, dar s-a colaborat cu CFR”, a explicat Robu, conform presei locale.

Sursă: Știri de Cluj

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.