Călin Oltean, managerul centrului comercial Sigma Shopping Center, vorbeşte în cadrul unui interviu acordat Gazetei de Cluj despre concurenţa dintre centrele comerciale clujene, despre modul în care afectează criza economică globală afacerea Sigma Shopping Center şi despre preferinţele clujenilor în privinţa produselor şi a serviciilor.

Gazeta: Sunteţi managerul acestui centru comercial. Ce înseamnă pentru dvs. Sigma
Shopping Center? O afacere sau un hobby?
Călin Oltean: În primul rând este o afacere, dar care prin pasiune poate deveni, cu timpul, un hobby. Ca orice afacere însă trebuie să respecte regulile economiei de piaţă.

Gazeta: Care este filozofia pe care se bazează centrul comercial Sigma Shopping Center?

Călin Oltean: Sigma Shopping Center este un mix de spaţii comerciale care dorim să se
adreseze punctual atât consumatorilor din zonă, cât şi celor care vin special, pentru
că în altă parte nu găsesc ceea ce oferim noi. Încercăm să creăm o atmosferă plăcută de prietenie, un loc în care oamenii să vină mereu pentru a socializa între ei.

Gazeta
: Concurenţa dintre centrele comerciale clujene este foarte mare. Cum îi faceţi faţă?
Călin Oltean: Cei care au deschis magazine în Sigma Shopping Center au devenit partenerii noştri de încredere şi când există încredere, cooperare şi respect reciproc, se poate face faţă concurenţei. Ne ajutăm unii pe alţii în marketing şi promovare, încercăm să combinăm spaţiile comerciale, astfel încât cei care trec pragul centrului comercial să aibă la dispoziţie oferte complementare. Ştim cât de important este timpul pentru fiecare dintre noi şi de aceea cei care vin în centrul comercial ar trebui să găsească tot ce caută aici. Pentru cei care lucrează în zonă şi doresc să ia masa, ziua poate începe cu micul dejun la Liga Highlights, cafeaua de dimineaţă,  la Chocolat Cafe sau Pralina, masa
de prânz,în  La Liga. Pentru îngrijirea corpului există New Life- magazin de produse cosmetice, Attique Studio pentru coafură, Magnetic Nail, manichiură, Solisun- salon de bronzare. Pentru cei dragi se pot cumpăra cadouri, flori şi prăjituri. Serviciile financiare sunt bine reprezentate în centrul comercial ştiindu-se că fiecare companie din Sigma Business Center sau din zonă, dar şi cei care lucrează sau locuiesc în cartier au conturi la bănci diferite. Noi avem aici patru bănci, Oficiu Poştal şi casă de schimb valutar.

Gazeta: Ce aduce Sigma Shopping Center nou faţă de celelalte centre comerciale din
Cluj?

Călin Oltean: Pentru cei ce locuiesc în zonă supermarketul Plus oferă, într-adevăr, un plus, deoarece pe lângă produsele care se găsesc în toate hypermarketurile, supermarketurile la modă sau în magazinele de cartier acesta oferă şi alte produse care se găsesc numai aici la preţuri mici. Cred că merită de cumpărat produse mai speciale, de calitate vest europeană, care nu se găsesc în alte magazine, dacă şi preţurile sunt accesibile. Pentru tinerii atraşi de consumul de sport televizat avem Liga şi Liga Highlights, care înseamnă conceptul de sportbar ridicat la cel mai înalt şi profesionist nivel. Pentru cei dornici de petrecerea timpului liber după ora 22.00  oferim ,,Obsession", cel mai mare club din Transilvania.

Gazeta: Afectează criza economică globală afacerea Sigma Shopping Center? Ca om de
afaceri, care credeţi că va fi finalitatea acestei crize?

Călin Oltean: Orice afacere mare sau mică se desfăşoară într-o anumită piaţă, în
interdependenţă cu alţi operatori economici, instituţii de creditare şi persoane
fizice. În acest context, crizele financiare afectează mai mult sau mai puţin pe toţi dintre
noi atât persoane juridice, cât şi persoane fizice. Nu trebuie să uităm că responsabilitatea pentru actuala criză financiară revine marilor forţe economice şi politice mondiale. La nivel global criza financiară trebuie gestionată de către politicienii şi guvernanţii marilor forţe economice mondiale care, după cum se poate observa, încearcă deja să se organizeze şi să-şi concentreze eforturile în comun pentru soluţionarea problemelor economice mondiale. Criza financiară care afectează ţări mai mici trebuie gestionată de conducătorii acestor ţări, care au datoria de a atenua efectele crizei financiare asupra propriilor cetăţeni.

Gazeta: Ce vă propuneţi pentru anul 2009 în privinţa acestui centru comercial? Ce
priorităţi aveţi?

Călin Oltean: Pentru 2009 ne propunem să ne menţinem actualii parteneri şi să creştem
numărul de vizitatori. Dacă este posibil, dorim să dezvoltăm oferta de
divertisment şi pentru petrecerea timpului liber.

Gazeta
: Care a fost cea mai profitabilă perioadă de când a fost deschis acest centru?
Călin Oltean: Ca pentru oricare centru comercial, perioadele profitabile pentru comercianţi sunt în preajma sărbătorilor şi, în general, toamna.

Gazeta: Au fost făcute schimbări majore în acest centru comercial de la deschidere?

Călin Oltean: Au plecat unii comercianţi şi au venit alţii. Este o mişcare naturală care se
poate vedea în toate zonele comerciale. S-au îmbunătăţit aspectul interior şi
exterior al Sigma Shopping Center. Suntem atenţi la decoraţiunile specifice
sărbătorilor de iarnă şi încercăm să realizăm o atmosferă cât mai prietenească pentru
cei care trec pragul centrului comercial.

Gazeta: Care sunt cele mai solicitate magazine din Sigma Shopping Center?

Călin Oltean: Plus, La Liga, New Life, saloanele de cosmetică şi înfrumuseţare sunt cele
mai căutate magazine.

Gazeta: Ce pregătiţi pentru sărbătorile de iarnă?

Călin Oltean: Am pregătit deja decorurile pentru sărbătorile de iarnă şi în curând vom instala şi bradul de Crăciun.

Gazeta: Se orientează clujenii spre produse scumpe, pe principiul ,,sunt prea sărac să-mi
permit lucruri ieftine"?


Călin Oltean
: Sărac sau bogat, trebuie să ai banii pe care eşti dispus să-i plăteşti pentru a
obţine ceva (bunuri ori servicii). Nu numai clujenii, ci toţi oamenii se bazează- în alegerea unui mod de viaţă sau a unor lucruri- pe o educaţie din familie, şcoală sau influenţaţi de prieteni, reclame sau modele de viaţă, dar sunt limitaţi de posibilitătile financiare în a obţine acele lucruri. De aceea, diverşi oameni, cu toate că pun la bătaie acelaşi buget, unii cumpără mai multe lucruri ieftine din aceeaşi categorie, care se degradează mai repede, iar alţii, mai puţine lucruri, mai scumpe, poate şi mai durabile. De aici şi expresia ,,sunt prea sărac să îmi permit lucruri ieftine", dar nu trebuie să uităm că bugetul are aceeaşi valoare. (Dacă nu ai posibilitatea financiară sau ai, dar nu eşti dispus să plăteşti cât costă o limuzină Mercedes, nu vei putea să o cumperi şi atunci expresia devine „sunt prea sărac să îmi permit numai lucruri ieftine").

Andreea Mitrică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.