Clujenii pot obţine de acum înainte o singură autorizaţie de construire atât pentru edificarea sau extinderea unui imobil, cât şi pentru realizarea branşamentelor necesare. Până de curând, persoanele care doreau să îşi tragă utilităţi pe proprietate erau nevoite să obţină autorizaţii separate pentru apă, gaze naturale şi energie electrică.

Primăria a semnat un protocol de colaborare cu Compania de Apă Someş, Delgay Grid S.A. şi iliala de Distribuţie a Energiei Electrice. Acesta reglementează o procedură de lucru între instituţii şi companii cu privire la autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În vederea emiterii certificatului de urbanism (C.U.), a avizelor tehnice şi a autorizaţiei de construire (A.C.), instituţiile care au semnat protocolul de colaborare au hotărât:

1. În cazul extinderii reţelelor existente, C.U., avizele tehnice şi A.C. pentru extinderea reţelelor vor cuprinde şi branşamentele, fără a fi necesară A.C. pentru construcţie imobil, sub condiţia ca racordarea la clădire să se facă după prezentarea de către beneficiar a contractului de furnizare a energieri electrice sau gaze naturale;

2. În cazul în care reţelele sunt existente, se poate obţine autorizaţie de construire atât pentru clădire, cât şi pentru branşamente la utilităţi concomitent:
-prin certificatul de urbanism se va solicita: construcţie, împrejmuire etc. şi obligatoriu racord la utilităţi;
-operatorii de reţea, în baza certificatului de urbanism, vor emite (pe lângă avizele de amplasament solicitate în C.U.) şi soluţiile de racordare (avize tehnice de racordare);
-Primăria va emite autorizaţia de construire doar după obţinerea inclusiv a soluţiilor de racordare (apa, gaz, canalizare, electrice sau altele după caz) şi va specifica în autorizaţia de construire şi racorduri la utilităţi (apa, gaz, canalizare, electric, etc);

3. În cazul unei clădiri autorizate sau înscrise în cartea funciară, autorizaţia de construire pentru branşamente se va emite în baza avizelor şi a proiectelor tehnice vizate de către operatori, cu prezentarea de către beneficiar sau investitor a cărţii funciare sau a copiei autorizației, după caz.

„Am făcut o înţelegere cu Societatea Compania de Apă Someş, Societatea Delgay Grid S.A. şi Societatea Filiala de Distribuţie a Energiei Electrice. Prin acest protocol pe care l-am semnat, cei care vor să îşi obţină autorizaţia de construire pentru casă şi branşament sau extindere de conductă pot să o facă în aceeaşi autorizaţie de construire, nemaifiind nevoie să vină la Primărie pentru patru autorizaţii. Cred că acest lucru va uşura munca şi a celor din Primărie, şi a celor care vin să obţină autorizaţii de construire, pe care practic i-am scutit de trei drumuri”, a declarat Dan Tarcea, viceprimarul Clujului.

Furnizarea serviciilor de utilităţi se va face numai după prezentarea de către beneficiar sau investitor a copiei legalizate sau a unei copii certificate pentru conformitate cu originalul a autorizaţiei de construire, aferentă clădirii pentru care se solicită încheierea contractului de furnizare potrivit Ziuadecluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.