O analiză realizată la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI)arată că proiectul Autostrăzii Cluj – Bistrița – Suceava este nefezabil și nu va fi finanțat.
Autostrada ar fi urmat să aibă o lungime de 256 de km și un cost de 4,53 miliarde de euro.
Singura autostradă peste Carpaţii Orientali care se califică pentru finanţarea din fonduri europene este Braşov – Bacău (A13).
„Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău”, au spus sursele noastre, citând analiza experţilor.
Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.
„Se sugerează să se meargă pe o singură variantă, Braşov – Bacău, pentru că dacă se va merge pe două, atunci se va împărţi traficul şi ar pica ambele variante”, mai spun sursele noastre, cu referire la studiu.