Şapou: Coducerea PSD Cluj a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) cu privire la modul dubios în care au loc lucrările la cea care urmează a deveni centura ocolitoare Clujului, Vâlcele Apahida. Mai exact, preşedintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj a prezentat câteva materiale video din conţinutul cărora ar rezulta incumpetenţa de care dă dovadă Ion Pantelimon, directorul DRDP, cu privre la demararea proiectului.

La conferinţa de presă organizată de PSD din data de 30 iunie, conducerea partidului a anunţat sesizarea DNA în legătură cu problemele sesizate la construirea centurii ocolitoare a Clujului, Vâlcele-Apahida. Mircea Jorj, preşedintele partidului, a prezentat câteva materiale video care surprind, confor spuselor dânsului, defecţiunile tehnice constatate la lucrările întreprinse până acum, precum şi viitoarele probleme cu care se va confrunta centura de ocolire. Conform spuselor acestuia, până la finalizarea proiectului, costulurile vor creşte vertiginos, ajungând la 200 de milioane de euro, în condiţiile în care deja s-au cheltuit 156 de milioane, faţă de cele 64 prevăzute iniţial.  "Executanții au fost îndrumați să defrișeze și să elibereze dealuri întregi și apoi să consolideze solul. Alunecările de teren nu au putut fi ținute sub control cu ajutorul lucrărilor efectuate, rezultatul fiind aproape de zero, întrucît deși sînt zone cu piloți și micropiloți, pe anumite tronsoane  chiar și pe cinci rînduri suprapuse și terasate, aceștia s-au înclinat și au fisurat grinzile de consolidare, pe aproximativ 1,4 km. Situația gravă constatată a necesitat soluții complexe de consolidare, neprevăzute în proiectul inițial, oglindite în costuri enorme", explică președintele PSD Cluj-Napoca.

Un război indirect PSD vs PD-L

“Rău este să fii prost şi lacom, dar dacă mai ai şi ghinion, dezastrul este iminent. Dezastrul deja s-a produs, aşa că este normal să vedem cum arată:
Pe centura Valcele-Apahida prin proiectul initial s-a prevăzut infrastructura necesară realizarii investiţiei, s-a proiectat traseul, s-au facut studiile geologice necesare, s-au obţinut toate avizele legale în acest sens pe baza documentaţiilor tehnice, valoarea lucrărilor la început fiind în cuantum de aproximativ 64 de milioane de euro şi apoi preţul s-a modificat la peste 140 de milioane de euro, cu perspectiva pe termen scurt mediu şi lung să depasească suma de 200 de milioane de euro, datorită gravelor erori de proiectare a traseului şi a erorilor de execuţie.” arăta Mircea Jorj pe blogul personal. În ceea ce priveşte relaţia acestuia cu şeful de la DRDP, acesta a menţionat că “nu este vorba despre o problemă personală pe care eu aş avea-o cu domnul Pantelimon, dar este corect să arăt că se ascunde sub pres cu concursul dânsului, o mare mizerie. În calitate de şef peste drumurile regionale are datoria să găsească cele mai bune şi eficiente metode, pentru a realiza lucrări de calitate, ori noi constatăm că reuşeşte să identifice cu o tenacitate de invidiat cele mai scumpe şi anevoioase metode de a face lucrări de calitate inferioară. Să nu uităm centura Gherlei, pe care domnul Boc a inaugurat-o cu mare fast pentru a o închide imediat pentru reparaţii, că se ducea la vale. Mi se pare că premierului Boc îi lipseşte simţul ridicolului, sau se pare că a început să-i placă să o încaseze, pentru că altfel nu-mi explic de ce înghite astfel de bobarnace de la un subordonat încompetent, fără a lua nici o măsură represivă.
Mai există o ipoteza de lucru şi anume, s-ar putea ca tot ceea ce faptuieşte domnul Pantelimon să fie pe placul şi în interesul Partidului şi atunci trecem la partea a doua a titlului, respectiv aceasta lucrare s-ar putea să fie o lucrare dedicată pentru o firmă devotată PDL-ului, care avea nevoie de un contract la care sumele să poată fi ajustate în sus, prin acte adiţionale determinate de surprizele din teren.”
Interesantă în acest sens este şi declaraţia premierului Emil Boc dată nu cu mult timp în urmă, în legătură cu finalizarea centurii. "Am zis că până nu termină centura nu îi las. De azi în două săptamâni trebuie să fie gata, iar dacă nu, cum era vorba aia, unde îi stau picioarele acolo îi va sta şi capul", a declarat Emil Boc, conform Ştiri de Cluj,  referindu-se la faptul că îl va demite pe Ioan Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj dacă lucrările nu vor fi gata până la data de 2 iulie.

Cât are voie să coste o autostradă?
La finele anului trecut, Ministerul Transporturilor a publicat pe site valorile de referinţă pentru diferite categorii de lucrări de infrastructură. Acestea sunt aşa numitele „standarde de cost“, documente care stabilesc reguli clare – tehnice şi financiare – pentru lucrări: autostrăzi, drumuri naţionale, căi ferate, piste de aeroport etc. Spre exemplu, costul de referinţă pentru 1 kilometru de autostradă a fost estimat la 3,8 milioane de euro în zona de câmpie şi creşte la 6,1 milioane de euro la munte, valori fără TVA. Pentru judetul Cluj, zona deluroasă, 1 km de autostradă este estimat să aibă un cost unitar de 5,05 milioane de euro, adică 21,2 milioane de lei, fără TVA.

Sabin Ripan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.