Registrul Auto Român a propus autorităţilor statului ca maşinile mai vechi de şapte ani să fie verificate anual şi nu o dată la doi ani cum este în present, iar acest control se bazează numai pe emisiile de noxe. Flavius Câmpeanu, directorul tehnic al RAR, spune că Registrul este pregătit din punct de vedere al logisticii şi al personalului. În acest moment, urmează ca autorităţile să vadă dacă propunerea este fezabilă.

Registrul Auto Român propune ca începând cu acest an maşinile mai vechi de şapte ani să fie verificate anual şi nu o dată la doi ani cum este în prezent. "Am propus Agenţiei Naţionale pentru Mediu, primăriei Capitalei, Ministerului Transporturilor, Ministerului Mediului şi Ministerului Economiei şi Finanţelor ca maşinile mai vechi de şapte ani să fie verificate o dată pe an. Noi, ca logistică şi personal, suntem pregătiţi. Urmează ca autorităţile să vadă dacă este fezabilă sau nu propunerea noastră", a declarat directorul tehnic al RAR, Flavius Câmpeanu. Acesta a mărturisit că a mai fost o încercare de acest gen în anul 2000 când acestă decizie a fost aplicată pentru circa 12 luni. Acest control nu este acelaşi lucru cu ITP, respectiv Inspecţia Tehnică Periodică, ci se va baza doar pe verificarea emisiilor de noxe. Costul unui asemenea control va fi stabilit de Consiliul de Administrare al Registrului Auto Român, însă se preconizează că acesta nu va depăşi 30% din valoarea tarifului pentru ITP. În acest moment propunerea RAR se află la stadiul de proiect iar dacă autorităţile vor considera că aceasta este fezabilă, deţinătorii maşinilor mai vechi de şapte ani vor trebui să se prezinte anual la staţiile RAR pentru controlul gazelor arse.

Pistă pentru testarea maşinilor modificate

De asemenea, Câmpeanu a mai anunţat că Registrul Auto Român intenţionează să construiască lângă Bucureşti, la Bolintin Vale, o pistă pentru testarea şi omologarea maşinilor modificate major. "Avem nevoie de 30 de milioane de euro pentru a construi un centru de testare şi omologare, însă nu dispunem de aceşti bani. Căutăm parteneriate cu constructorii auto locali şi cu Ministerul Mediului şi cel al Finanţelor. Renault ne-a anunţat că este interesat de acest proiect", a explicat Câmpeanu. Centrul ar urma să fie dotat cu o pistă de 1,9 kilometri în sistem circular cu şase-şapte benzi şi două linii drepte de câte 700 de metri. Potrivit agenţiei Mediafax, Câmpeanu speră ca centrul să fie finalizat anul viitor.

Andreea Mitrică

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.