Potrivit IRES, 5 din 10 români îsi mentin opinia conform căreia scoala românească este de calitate. Cei mai multi respondenti tind să creadă că scoala îi pregăteste pe elevi pentru viată în măsură mică sau foarte mică – 81%, în timp ce doar 18% consideră major rolul şcolii în această privinţă.
Perceptia publică privind educatia era si este încă influentată de includerea educatiei în sistemul referentilor identitari, unde tendinta de apreciere pozitivă este explicabilă. Cu toate acestea, cutremurele de la ultimele sesiuni de bacalaureat încep parcă să aducă percepţia scolii la un nivel de evaluare mai realist, evident însă si mai pesimist.

Conform ultimului sondaj de opinie al Institutului Român pentru Evaluare si Strategie – IRES, realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1423 de respondenti, în prezent doar 32% dintre români au o părere bună sau foarte bună despre învătământul românesc, procent cu 6 puncte mai scăzut decât anul trecut în această perioadă. În acelasi timp, 66% dintre acestia au o părere proastă sau foarte proastă. Dacă 43% dintre intervievati sunt de acord cu afirmatia „Sistemul românesc de învătământ este unul performant”, 54% îsi exprimă dezacordul privind acest aspect.
Cu toate acestea, aproximativ 5 din 10 români îsi mentin opinia conform căreia scoala românească este de calitate.
Cei mai multi respondenti tind să creadă că scoala îi pregăteste pe elevi pentru viată în măsură mică sau foarte mică – 81%, în timp ce doar 18% consideră major rolul şcolii în această privinţă. Spre comparaţie, în septembrie 2010, proportia celor sceptici cu privire la rolul şcolii în viaţă era mai scăzută cu 12 procente.

Cu toate acestea, mai mulţi respondenţi decât în septembrie 2010 îşi exprimă în prezent o părere bună sau foarte bună despre activitatea Ministrului Educatiei (36% în 2011 faţă de 28% în septembrie 2010).

8 din 10 români sunt de acord cu afirmatia „Învăţământul românesc este centrat prea mult pe informaţie şi prea puţin pe formarea de competenţe”, proporţia lor fiind relativ neschimbataă în ultimul an. În schimb, pe parcursul unui an, a crescut cu 10% proportia românilor care sunt de acord cu afirmatia „Profesorii sunt slab pregătiti” (61% în 2011 faţă de 51% în 2010). Afirmatia „Profesorii sunt corupti” suscită exprimarea acordului din partea a 55% dintre respondenti, proportie mai scăzută în prezent decât în 2010. Scăderea percepţiei de coruptie a cadrelor didactice poate fi explicată prin măsurile de supraveghere atât de controversate de la ultima sesiune de bacalaureat.
În acelasi timp, mai ridicată este proportia celor care sunt de părere că profesorii sunt mult prea prost plătiti pentru ceea ce fac – 81%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.