„Dacă publicul va urmări programele pe care noi le vom transmite la TVR Cluj şi feedback-ul pe care îl vom obţine va fi unul mulţumitor, atunci vom încerca, începând cu anul viitor, să emitem un program complet, 24 de ore din 24.”. „Acum, că vom avea la dispoziţie un număr mai mare de ore de emisie, vom putea să ne îndreptăm spre toate categoriile de vârstă şi vom încerca să creăm o politică editorială care să fie interesantă atât pentru publicul nostru clasic, cât şi pentru publicul tânăr”, a declarat Romeo Couţi, directorul TVR Cluj, într-un interviu acordat Gazetei de Cluj.

Reporter: Care este planul de dezvoltare al postului TVR Cluj şi care sunt motivele pentru care abordaţi un astfel de proces într-o perioadă de criză economică?

Romeo Couţi: După succesul înregistrat de lansarea postului TVR 3, am hotărât să încercăm să producem la Cluj-Napoca un program de televiziune care să se adreseze publicului din zona Transilvaniei şi din zona Clujului. Începând cu 15 martie, TVR Cluj va emite un program de 14 ore, urmând ca planurile de dezvoltare să continue în momentul în care vom realiza că proiectul este un succes.

Rep.: Care sunt planurile de dezvoltare pe termen lung despre care vorbiţi şi care credeţi că sunt principalele motive pe care vă bazaţi în acest plan?

R.C.:
Dacă publicul va urmări programele pe care noi le vom transmite la TVR Cluj şi feedback-ul pe care îl vom obţine va fi unul mulţumitor, atunci vom încerca,  începând cu anul viitor, să emitem un program complet, 24 de ore din 24. Avem încredere în publicul nostru fidel, care urmăreşte programul propus de către TVR Cluj şi care a fost vizionat, până în prezent, timp de 2 ore pe TVR2.

Rep.: Din ce categorii de vârstă credeţi că este publicul care v-a vizionat până acum şi în ce direcţii vă veţi îndrepta? Încercaţi să atrageţi persoane din mai multe categorii de vârstă odată cu lansarea TVR Cluj?

R.C.: Până în momentul de faţă, oamenii care ne urmăreau programele erau de vârstă medie,  iar majoritatea erau pensionari. Acum, că vom avea la dispoziţie un număr mai mare de ore de emisie, vom putea să ne îndreptăm spre toate categoriile de vârstă şi vom încerca să creăm o politică editorială care să fie interesantă atât pentru publicul nostru clasic, cât şi pentru publicul tânăr. Cluj-Napoca este un oraş universitar foarte dezvoltat din România şi această latură este în permanentă creştere şi vom încerca să îi atragem şi pe studenţii clujeni ca telespectatori ai noştri.

Rep.: Politica TVR de a deschide noi posturi arată faptul că televiziunea de stat nu este afectată de criză? Dar cea locală, este în vreun fel afectată de criza economică?

R.C.: Nu pot să comentez dacă TVR este afectată în vreun fel de criză. În ceea ce priveşte TVR Cluj, chiar faptul că se lansează în acest an demonstrează că nu suntem atinşi în nici un fel de criză, spre deosebire de alte părţi ale mass-mediei clujene.


Rep.:
Credeţi că dezvoltarea mass-mediei clujene este în vreun fel influenţată de către capitală?

R.C.: Cred că populaţia s-a săturat de manelizarea mass-mediei din Bucureşti şi că emisiunile pe care le prezintă televiziunile din Bucureşti nu sunt pe interesul publicului larg. Astfel, noi încercăm să venim pe piaţă cu un program care să ofere informaţii regionale şi locale, care să fie direct în contact cu oamenii din comunitatea locală. Subiectele de interes local sunt mai interesante pentru oamenii din zonă, pentru că publicul nu se mai regăseşte în emisiunile televiziunilor din capitală şi acesta este motivul pentru care consider că televiziunile locale sunt în ascensiune în momentul de faţă.


Rep.:
Cum vedeţi presa locală din Cluj? Credeţi în existenţa mogulilor care îşi exercită influenţa în Cluj asemenea scandalurilor iscate în Bucureşti?

R.C.:
Cred că presa scrisă din Cluj-Napoca este într-o scădere la momentul de faţă  şi principalul motiv ar fi criza de publicitate. Dacă nu există publicitate, nici un ziar nu poate exista pe piaţă. Nu cred în existenţa mogulilor în presa locală.

Rep.:
Apreciaţi că mass-media din Cluj are un cuvânt de spus în presa naţională?

R.C.:
Cred că presa din Cluj va avea în continuare un cuvânt important de spus în România şi cred, de asemenea, în promovarea oamenilor din presa locală. Există multe subiecte pe care le-au abordat ziariştii clujeni şi care, mai apoi, au fost preluate la nivel naţional de către toată mass-media.

Tiberiu Hrihorciuc

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.