Primăria Florești va anunța în curând firma care va implementa proiectul de instalare a unor semafoare inteligente pentru dirijarea circulației, cu scopul de a scăpa de a fluidiza traficul de la orele de vârf. O soluție complementară, discutată anterior acesteia, ar fi fost benzile reversibile, cu orar pentru traficul spre și dinspre Cluj. Aceasta a fost amânată deocamdată, unul din motive fiind dificultatea de a impune șoferilor, oricum indisciplinați, să respecte acest orar.

 

Primăria Florești a făcut publice săptămâna trecută ofertele primite pentru implementarea sistemului de semaforizare inteligentă pe Avram Iancu DN1, în Florești. ”Este vorba de UTI Grup și Swarco Trafic Romania. Oferta primei firme a fost de 1.329.890,55 lei, iar a doua firmă a avut o ofertă de 978.895,92 lei. Licitația s-a referit la Execuție lucrări și servicii de întreținere conform caietului de sarcini și proiectului tehnic în cadrul: Dirijarea circulației auto și pietonale prin intermediul unor semafoare rutiere în 3 intersecții și în 3 treceri pietonale amplasate pe DN1 și servicii de întreținere/revizii și intervenții la instalațiile de semaforizare din 6 intersecții/treceri pietonale, comuna Florești, jud. Cluj,  Valoarea estimată fără TVA: Lucrări: 1.601.303 lei Diverse+neprevăzute: 80.065 lei Servicii întreţinere: 83.564 lei Total: 1.764.932 lei, Valoarea cheltuielilor diverse și neprevăzute reprezintă 5% din valoarea estimată a lucrărilor”, se precizează într-un comunicat al Primăriei Florești.

 

După 2015 trecem prin Florești ca prin brânză

“Mă bucur că, iată, am reușit să finalizăm această licitație. Urmează desemnarea câștigătorului de către Comisia de Licitație, semnarea contractului, iar apoi, în 2015, demararea lucrărilor. Oricum, sunt convins că după punerea în aplicare a acestui sistem, alături de realizarea Drumului de Ocolire SUD, investiție care îmi doresc ca anul viitor pe vremea aceasta să fie finalizată, problema traficului din Florești să fie rezolvată definitiv. Sincer, nu am renunțat nici la ideea benzilor reversibile, dar și pentru implementarea acestuia avem nevoie de cele două girații, care sunt esențiale”, a declarat primarul Horia Șulea.

Edilul a precizat, pentru presa locală că sistemul inteligent de semaforizare este similar cu cel instalat și funcțional în Zona Arcul de Triumf din București. Acesta cuantifică numărul de mașini sosite în intersecție și schimbă accesul în funcție de trafic.

Scopul principal al semafoarelor inteligente îl reprezintă crearea așa-zisei unde verzi, dar și evitarea blocajelor care dimineața și seara paralizează DN1 pe suprafața comunei. Inițial, pentru cea de-a doua problemă, primăria a studiat opțiunea introducerea unui sistem de benzi reversibile. În acest scop s-au organizat întâlniri și dezbateri cu specialiști de la Direcţia de Drumuri şi Poduri și Poliţia Rutieră.

 

Benzile reversibile, puse la naftalină

”Sunt dispus la efectuarea de cheltuieli pentru sistematizarea circulației. Primăria Florești este dispusă la implementarea totală a acestui sistem, care va duce la fluidizarea circulației pe segmentul aglomerat de pe DN 1/Avram Iancu. Avem întregul sprijin al IPJ Cluj – Serviciul Rutier, dar, din păcate avem un sprijin timid din partea DRDP, administratorul drumului. Mi-aș dori să putem prelua acest sector de drum și să se ocupe de el administrația locală, pentru că asistăm la o oarecare tărăgănare a lucrărilor de întreținere și de modernizare a acestui drum”,

spunea Șulea, în 7 noiembrie.

Acest sistem prevedea ca dimineaţa, timp de două ore, pe DN1 să se circule pe trei dintre cele patru benzi spre Cluj, iar după-amiază, pe trei benzi spre Floreşti. Specialiștii consultați au atras însă atenția că soluția aceasta este prea riscantă, în condiţiile în care şoferii din România nu sunt printre cei mai disciplinaţi.

Primăria era dispusă chiar să suporte financiar toate costurile, să plătească panourile luminoase și porţile cu afişaj electronic, dar cei de la DRDP nu au mai avizat proiectul. Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, a declarat luna trecută pentru Ziua de Cluj că „proiectul e al Primăriei Floreşti, la mine nu a ajuns încă. Poate l-au trimis la Secţia Cluj a Drumurilor Naţionale, o să verific dimineaţă. Oricum, după ce ajunge la noi, îl trimitem spre avizare la Inspectoratul General al Poliţiei şi la Consiliul Tehnic al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), care se întrunesc în fiecare săptămână”.

 

DRDP nu prea vrea nici sensuri giratorii

În circa o lună, în Floreşti vor apărea şi două sensuri giratorii noi. „Ne-am înţeles cu reprezentanţii Direcţiei de Drumuri şi Poduri să construiască sensuri giratorii noi, unul la ieşirea din comună spre Gilău şi altul în apropiere de intrarea în Cluj-Napoca”, a dezvăluit edilul.

”Acolo, în zona dealerilor auto, avem absolută nevoie de un sens giratoriu în vederea realizării căruia ne chinuim să obținem acordul și implicarea DRDP. Agenții economici din zonă sunt dispuși să cedeze domeniului public teren, așa că nu înțeleg care este motivul pentru care noi tot eliberăm certificate de urbanism în acest sens, dar încă nu avem realizat un proiect, ce să mai spun de demararea proiectului.

Sensul giratoriu este necesar întrucât virajul la stânga de pe DN1, sensul de mers spre Gilău, va fi interzis cu excepția CTP. Este o măsură și preventivă, pentru că trecerea peste trei benzi va fi deosebit de periculoasă”, a mai spus Șulea.

 

Cine vrea să dirijeze tricolor

Swarco Traffic România este o societate specializată în dezvoltarea, furnizarea şi întreţinerea unei game largi de produse şi servicii, oferind soluţiile optime pentru problemele de trafic rutier şi transport, privind atât traficul urban, cât şi traficul interurban. UTI este o companie naţională de înaltă tehnologie, care oferă soluţii novatoare pentru societate. Este una dintre firmele abonate la contracte cu statul. Societatea este controlată de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.