În şedinţa din data de 7 mai 2012, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil, cu observaţii şi propuneri, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră 2011-2020 şi a Programului de Acţiuni Prioritare pe perioada 2011-2020 de implementare a Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră 2011-2020.

Potrivit Programului de Acţiuni prioritare pe perioada 2011-2020 privind implementarea Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră 2011-2020, se intenţionează crearea unor instanţe judecătoreşti specializate în domeniul circulaţiei rutiere şi derularea unor activităţi vizând îmbunătăţirea practicii judiciare prin pregătirea magistraţilor pentru înţelegerea corectă a aspectelor, altele decât cele juridice, referitoare la accidentele rutiere.

Faţă de iniţiativa creării unor instanţe specializate în domeniul circulaţiei rutiere, Plenul Consiliului a apreciat că măsura nu este oportună, întrucât domeniul nu presupune o strictă specializare a judecătorilor, iar natura şi numărul  cauzelor având acest obiect nu impun existenţa unor instanţe specializate.  Cât priveşte propunerea de pregătire a magistraţilor, aceasta poate face obiectul programelor de pregătire profesională a magistraţilor în condiţiile în care se va aprecia oportun.

În perspectivă, infracţiunile privind circulaţia pe drumurile publice nu vor mai face obiectul legii speciale, acestea fiind preluate în noul Cod penal, această categorie de infracţiuni urmând a fi incluse în sfera dreptului comun.

 În Strategie se propune introducerea tichetului de contravenţie care va însoţi permisul de conducere, destinat evidenţierii sancţiunilor contravenţionale la regimul rutier achitate, lipsa acestuia dovedind neachitarea contravalorii amenzii şi atrage după sine suspendarea dreptului de a conduce autovehicule până la plata amenzilor şi la eliminarea prescrierii proceselor verbale.

Analizând această propunere, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a apreciat că obiectivul urmărit de Strategia naţională pentru siguranţă rutieră 2011-2020 vizând eliminarea prescrierii proceselor verbale are în vedere prescripţia executării sancţiunii amenzii contravenţionale. Prin urmare, această măsură este de natură să creeze un cadru sancţionator mai sever în cazul executării sancţiunii contravenţionale faţă de aplicare acesteia. Or, ca şi prescripţia răspunderii contravenţionale, prescripţia executării este justificată prin anihilarea eficienţei sancţiunii aplicate dacă nu a fost executată o perioadă de timp. În acest context, Plenul a apreciat că îmbunătăţirea gradului de colectare a amenzilor contravenţionale nu justifică propunerea imprescriptibilităţii procesului verbal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.