Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane anunță grevă de avertisment pe calea ferată, peste două săptămâni. Acțiunea de protest este programată să aibă loc în intervalul orar 7:00 – 9:00, conform clubferoviar.ro.

Într-un comunicat emis de către liderii sindicali, se arată că această acțiune are scopul de a atrage atenția asupra blocajului în dialogul social dintre membrii comunității feroviare și autorități. Aceștia subliniază că au respectat întregul proces legal necesar pentru inițierea conflictului de muncă, așa cum prevederile legale o cer.

Din păcate, așa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problemele căii ferate, aflată, așa cum bine se știe, de ani și ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiștii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar”, se subliniază în comunicat.

Liderii sindicatului, condus de Grigore Mare, au detaliat motivele care au stat la baza deciziei de a organiza această grevă de avertisment.

– Absența aprobării bugetelor de venituri și cheltuieli pentru anul în curs, ceea ce conduce la un blocaj generalizat în întregul sector feroviar.

– Lipsa unei finanțări strategice și coerente pentru dezvoltarea căii ferate. Pentru a aduce sistemul feroviar românesc în concordanță cu standardele europene, este necesar un proiect național bine coordonat cu organismele europene și finanțat corespunzător, cu investiții de ordinul zecilor de miliarde de euro. Până în prezent, un astfel de proiect nu a fost pus în aplicare, iar activitățile concentrate pe coridoarele de transport de interes european au lăsat în umbră restul țării.

– Investițiile insuficiente în echipamente feroviare moderne și de calitate. Lipsa unui plan robust de investiții pentru înnoirea completă a parcului de locomotive și vagoane folosite de CFR Călători. În aceste condiții, este dificil pentru călători să aibă încredere în sistemul feroviar. Este important ca politicienii din Ministerul Transporturilor să înțeleagă că excepțiile rare nu pot înlocui regula generală. Fotografiile cu vagoane de călători recondiționate nu rezolvă problema reală.

– Salarii inadecvate în industria feroviară, care nu sunt suficient de motivante pentru atragerea noilor generații în acest domeniu. Este important să se ia în considerare că, în condițiile actuale de salarizare și dată relația problematică dintre conducere și lucrători, companiile feroviare deținute de stat, având un rol strategic în economia națională, riscă să rămână fără personal. Deficitul de personal depășește deja cifra de 6.000 de angajați, iar numărul orelor suplimentare înregistrate este semnificativ.

– Diverse probleme nerezolvate legate de Statutul personalului feroviar, lege adoptată de Parlamentul României, dar care nu a generat încă toate beneficiile pentru angajații din sector.

Iată câteva dintre cele mai importante probleme care rămân nerezolvate. Trebuie doar să mai amintim despre condițiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalații, fie vară sau iarnă, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigențele siguranței circulației feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii și improvizațiilor inginerilor și lucrătorilor feroviari”, se mai arată în comunicat.

Citește și: EXCLUSIV DNA Cluj funcționează ilegal

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.