Spitalul Clinic Județean de Urgență(SCJU) angajează încă 50 de persoane în perioada următoare pentru a desăvârși actul medical. Managerul Petru Șușca ne-a povestit că în perioada următoare vor mări numărul de medici, dar și de persoanele care îi ajută pe aceștia pentru a putea crește calitatea serviciilor oferite în cadrul unității. Dacă la începutul anului Spitalul Județean avea 2.944 de angajați și a angajat în ianuarie încă 100 de oameni, numărul de angajați ar putea ajunge în perioada următoare la 3.100 de salariați.

 

Se schimbă topul angajatorilor de stat din Cluj

Petru Șușca, managerul Spitalului Județean, își propune creșterea calității actului medical și creșterea numărului de garde acolo unde este nevoie. După ce a scăpat spitalul de datorii, urmează să angajeze în prima etapă încă 47 de angajați în cadrul unității sanitare pe care o conduce. Spitalul Județean este pe a patra poziție în ceea ce privește angajatorii de stat, conform unui top realizat de catcostaclujul.ro, însă ar putea ajunge pe a treia poziție dacă trece oficial de 3.020 de angajați, cât are Poșta din Cluj. Locul al doilea este ocupat de UBB, cu 3.116 de angajați, iar pe primul loc este Regionala CFR cu 3.193 de angajați, potrivit sursei citate.

 

Terapia Intensivă, prima prioritate de îmbunătățire

”SCJU are rolul de Spital Regional de Urgență, primind prin serviciul UPU sau prin transfer interspitalicesc cazuri grave, nu numai din județul Cluj, cât și din județele învecinate(regiunea de Nord-Vest). În aceste condiții, conducerea spitalului a identificat o serie de structuri (destinate îngrijirii și tratamentului de urgență a acestor cazuri) care trebuie îmbunătățite și extinse.

Secția de Terapie Intensivă I (ATI I) este la ora actuală supraaglomerată și în imposibilitatea de a răspunde tuturor necesităților de terapie intensivă pentru pacienții din SCJU.  Extinderea secției ATI I prin intrarea în funcție a două saloane de terapie intensivă (6 paturi) pentru îngrijirea pacienților cu afecțiuni medicale care necesită terapie intensivă este una din prioritățile conducerii spitalului. Saloanele au fost  amenajate în clădirea Medicală I, în cursul anului 2014 au fost dotate din sponsorizări și donații cu paturi speciale de terapie intensivă, cu monitoare  și cu toată logistica necesară. Pentru a deveni funcționale este necesară angajarea de personal: 2 medici ATI, 10 asistenți medicali, 2 kinetoterapeuți, 10 infirmieri, 2 îngrijitoare, 2 brancardieri.

 

Ortopedia va avea gardă de 24 de ore

O alta structură a Spitalului Județean care necesită angajare de personal este blocul operator care deservește cele două secții de Ortopedie și Traumatologie. În prezent blocul operator funcționează doar în tura de dimineață, ceea ce nu este suficient pentru activitatea operatorie curentă și mai ales nu asigură urgențele de ortopedie pe toată durata zilei.  În condițiile în care există serviciu de garda de medici ortopezi, precum și de ATI, angajarea a 4 asistente medicale pentru blocul operator permite intrarea activității operatorii în trei ture cu acoperirea integrală a 24 de ore.

O situație similară este la blocul operator care deservește secțiile Chirurgie Generală II și Chirurgie Vasculară. Blocul operator funcționează în prezent numai în tura de dimineață. În condițiile în care există gardă de medici de chirurgie generală, de chirurgie vasculară și de ATI, este necesară angajarea de personal pentru a asigura activitatea în trei ture în blocul operator: 7 asistente medicale, 3 infirmiere, 3 îngrijitoare, 2 brancardieri”, a declarat pentru Gazeta de Cluj Petru Șușca, managerul Spitalului Județean Cluj.

 

Datoriile erau de 13,3 milioane de lei

Petru Sușca, managerul Spitalului Județean Cluj, a reușit în aproximativ 1 an să aducă unitatea pe care o conduce pe plus de la datorii de 13,3milioane de lei. Cu toate că mulți sceptici din cadrul unității sanitare priveau cu îndoiala acest obiectiv al noii conduceri, se pare că a fost împlinit mai repede cu cel puțin șase luni. Astfel, Spitalul Județean Cluj a ajuns să termine anul fiscal 2013 plătindu-i toate datoriile către furnizori. Șușca a reușit să scape de 13,3 milioane de lei datorii în 14 luni, adică aproximativ 1 milion de lei pe lună.

”Sper ca pacienții, care sunt pilonul de bază al Spitalului Județean Cluj, să beneficieze de tratamentele cele mai bune”, a declarat pe scurt pentru gazetadecluj.ro Petru Șușcă, managerul Spitalului Județean Cluj.

 

Datorii de 13,3milioane de lei

”La data de 15 octombrie 2013, cândnouaconducere a preluatmanagementulspitalului, plățile restante se ridicau la uncuantum de 13.338.760 lei, ceeace a constituit o povarăimportantăîndinamicadezvoltăriispitalului. Nouaconducereși-a propus ca șiobiectivpetermenscurtsăreducăcâtmaimultplățile restante pentru a evitaintrareaîn incapacitate de plată, situație care ar fi blocatcompletactivitateaspitalului”, se aratăîntr-un comunicatremisziaruluiGazeta de Cluj.

 

S-au plătitrestanțele

”VăinformămcăSpitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca aachitatcătrefurnizori, până la sfârșitulanului 2014, toateplățile restante. Înconsecință, se poateafirmacăSpitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca aîncheiatanul 2014, cu un bilanțeconomis de succes, reușindsăachitetoatedatoriile”, se aratăîntr-un comunicat de presăemis de comitetul director. Cu toatecănouaconducere s-a zbătutsăscoatăunitatea din datorii, SpitalulJudețeanCluj a reușitsăfacășiinvestiții: treiautoutilitarepentrutransportulhranei, 10 termostate, o trusă de osteosinteză, 111 licențe de Windows. Tot din venituripropriiSpitalulJudețeanClujaefectuatșireparațiicurente la anumitesecțiiînvaloare de 850.000 de lei.

”Celemaimultelucrări s-au efectuat la secțiileOrtopediaTraumatologie I și II, MaxiloFacială I și II, Endocrinologie, Oncologie, ReumatologieșiGinecologie III Dominic Stanca. Serviciul de AnatomiePatologică a fostreabilitatparțial din venituriproprii, iarSpălătoriaSpitalului a fostreabilitată cu fonduri din venituriproprii”, se aratăîncontinuareacomunicatuluiemis de comitetul director.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.