Serviciul de Pază și Protecție (SPP) a încheiat cu RMB Inter Auto, firma PSD-istului clujean Ioan Rus care a ocupat funcția de ministru de Interne, un contract cadru pentru furnizarea de mașini. Nu doar Ioan Rus va beneficia de banii din contract, ci și Ion Țiriac. Alături de Ioan Rus, printre acționarii societății clujene se află un off-shore cipriot reprezentat de unul dintre avocații lui Țiriac. Printre clienții firmei lui Ioan Rus se numără Direcția Națională Anticorupție, dar și instituții clujene.

La mijlocul acestei luni, SPP a încheiat un contract în valoare de 3.311.454,98 lei (aproximativ 700.000 euro), fără TVA, cu RMB Inter Auto, firma clujeanului Ioan Rus în care îl are partener de afaceri pe Ion Țiriac.

Lista contractelor pe care firma clujeanului le-a încheiat cu instituțiile statului poate fi completată de Ministerul apărării, cu care a încheiat un acord de peste 4 milioane de euro pentru furnizarea de microbuze, Institutul Oncologic Cluj Napoca, cu care a parafat o înțelegere în valoare de 116.633 de euro cu TVA, pentru dotarea spitalului cu o unitate complet utilată.

În 29 iunie 2018, firma lui Ioan Rus încheie cu Serviciul Județean de Ambulanță Alba un contract în valoare de 300.000 de lei, fără TVA, pentru prestarea de servicii de reparare și întreținere a autovehiculelor și a echipamentelor conexe.

La data de 6 decembrie 2018, SC RMB Inter Auto SRL parafează un contract cu Consiliul Județean Cluj, căruia i-a livrat trei autoturisme 4 X 4, cu cabină dublă benă de transport materiale, în valoare de 384.360 de lei fără TVA.

Tot în 2018, aceeași companie este contractată de Compania de Apă Someș SA, pentru livrarea de autovehicule monovolum, van, 4 X 4 și berline, în valoare de 558.658 de euro fără TVA. Pentru ca, în 14 decembrie 2018, SC RMB Inter Auto SRL să livreze Serviciului Public Județean Salvamont – „Salvasepo” Cluj, două autoturisme de teren, în valoare de 205.778 de lei fără TVA.

Anul trecut, firma RMB a încheiat un contract cu Liceul Special pentru Deficiențe de Vedere din Cluj-Napoca și a constat în livrarea unui microbuz pentru transport persoane, prevăzut cu 17 + 1 locuri, în valoare de 167.000 de lei fără TVA. Un alt contract a fost încheiat cu Direcția Generală de Protecție Socială și Asistența Copilului Cluj și se referă la furnizarea de autovehicule pentru serviciile de asistență medicală, în valoare de 160.559 de lei fără TVA.

Tot în cursul acestui an, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Cluj-Napoca, a cumpărat un ”autoturism cu destinație specială” în valoare de 137.490 de lei fără TVA, iar Compania de Apă Someș a încheiat cu această societate un contract în valoare de 170.965,3 euro fără TVA, pentru livrarea de autoturisme tip van, cu cinci uși.

Ce trebuie să aibă mașinile pe care Rus le va livra SPP-ului

Mașinile livrate de firma clujeanului Ioan Rus nu trebuie să fie dotate cu module sau sisteme de comunicații către alte echipamente externe online, wi-fi, bluetooth sau localizare GPS, cu excepția interfeței de diagnoză. De asemenea, mașinile nu trebuie să fie prevăzute cu sisteme de intervenție activă din partea autovehiculului în funcție de condițiile de trafic. În cazul în care însă aceste module sau sisteme nu pot fi excluse, din motive de construcție, funcțiile acestora trebuie să poată fi dezactivate de personalul specializat al SPP. În schimb, mașinile trebuie să fie dotate cu sisteme de avertizare optic-acustice, alcătuite dintr-o unitate de comandă poziționată mascat, patru proiectoare stroboscopice cu tehnologie LED, montate în grila din față, din care două de culoare albastră, iar celelalte două de culoare albă, lumini stroboscopice cu tehnologie LED de culoare albastră montate pe hayon, precum și girofar cu calotă albastră, cu tehnologie LED, prevăzut cu prindere magnetică și cu alimentare la priză independentă.

Pentru Lotul 1, referitor la autovehicule pentru misiuni operative „tipul 1”, s-a solicitat o putere a motorului de minimum 450 de cai putere, o capacitate cilindrică de minimum 3.900 de centimetri cubi, având norma de poluarea Euro 6. Caroseria trebuie să fie tip berlină, cu patru uși, să aibă transmisie integrală și cutie de viteze automată, mașina fiind prevăzută cu suspensie pneumatică, cu sistem automat de climatizare în patru zone, și să aibă geamuri fumurii pe spate și la hayon.

În ceea ce privește Lotul 2, referitor la autovehiculele monovolum pentru misiuni operative „tipul 1”, specificațiile prevăd o putere a motorului de minim 200 de cai putere, cu norma de poluare Euro 6, să aibă cinci uși, dintre care două laterale, în partea din față, două uși culisante stânga-dreapta și panou, Vehicul trebuie să transporte șapte pasageri, să aibă, de asemenea, transmisie integrală și cutie automată.

Al treilea lot, care se referă la autovehicule monovolum pentru misiuni operative „tipul 2”, vizează, de asemenea, motoare cu puterea de minim 200 cai putere, Euro 6, cu cinci uși, tracțiune integrală și cutie de viteză automată, însă, de această dată, se mai cere ca pe șinele din podea să fie montați câte trei elemenți pentru fixarea trepiedului de armament.

Țiriac a ajuns partener cu Rus în baza executării unei datorii de 2 milioane de euro

Compania RMB Inter Auto a declarat pe anul trecut o cifră de afaceri de peste 250 de milioane de lei, un profit de aproape 9 milioane de lei și 200 de angajați. Administratorul companiei este Ioan Rus, iar acționari sunt firma Autosincron (30% din acțiuni) controlată de PSD-istul clujean, și off-shore-ul cipriot VITEXA HOLDINGS LTD (70% din acțiuni). Entitatea cipriotă este reprezentată în România de avocatul Enache Costina Genoveva, care îl reprezintă pe Ion Țiriac.

Off-shore-ul lui Țiriac a intrat în afacerile cu mașini ale clujeanului Ioan Rus în 2014. În prealabil, PSD-istul clujean a luat de la Țiriac două milioane de euro, pentru care a pus la bătaie aproape jumătate din firma RMB Inter Auto (45%). Pentru că nu a mai putut înapoia banii, Țiriac a pus în aplicare promisiunea de vânzare cumpărare și a ajuns posesorul a 15% din RMB-ul lui Ioan Rus. Ulterior, a acaparat pachetul majoritar al firmei.

În baza de date care cuprinde datornicii din România se arăta că 15% din cadrul SC RMB fac parte dintr-o garanţie a unui contract de ipotecă imobiliară a datornicului Autosincron (Ioan Rus) către creditorul Vitexa (Ion Țiriac), aceste documente fiind încheiate în 2009 în urma unei promisiuni de vânzare-cumpărare.

Potrivit avizului 00030789142700-YBI de la 27 iunie 2014, datoria Autosincron a fost stinsă: “CONTRACT DE IPOTECĂ MOBILIARĂ PĂRŢI SOCIALE PRIN CARE GARANTUL IPOTECAR CONSTITUIE ÎN FAVOAREA CREDITORULUI O GARANŢIE REALĂ MOBILIARĂ ASUPRA UNUI NUMĂR DE 774 PĂRŢI SOCIALE CU O VALOARE NOMINALĂ DE 10 RON FIECARE, REPREZENT ND 45% DIN CAPITALUL SOCIAL AL SC RMB INTER-AUTO SRL, AFLATE ÎN PROPRIETATEA GARANTULUI PENTRU GARANTAREA ÎNDEPLINIRII ÎN ÎNTREGIME A OBLIGAŢIILOR ASUMATE ÎN BAZA PROMISIUNII DE V NZARE CUMPĂRARE DE PĂRŢI SOCIALE ÎNCHEIATE ÎNTRE GARANT ÎN CALITATE DE PROMITENT – V NZĂTOR ŞI CREDITOR, ÎN CALITATE DE PROMITENT – CUMPĂRĂTOR, LA 30.11.2009 (PROMISIUNEA), P NĂ LA CONCURENŢA SUMEI PRINCIAPALE AVNASATE DE 2,000,000 EURO PLUS DOB NDĂ, COSTURILE ŞI SPEZELE BANCARE AFERENTE, PRECUM ŞI A ORICĂROR ALTE SUME DATORATE SAU POTENŢIAL DATORATE ÎN BAZA PROMISIUNII”.

De la PSD la Ponta

În 1994, Ioan Rus a intrat în PDSR și după doi ani a devenit prefectul județului Cluj. După 2 ani a devenit prim-vicepreşedinte al PDSR Cluj-Napoca. În iunie 2000 recâştigă funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, iar din decembrie acelaşi an, după câştigarea alegerilor de către PSD, devine ministru de Interne în Guvernul Năstase. Din octombrie 2001, Ioan Rus este ales preşedinte al PSD Cluj şi după un an, vicepreşedinte al PSD. Pe parcursul cariei sale politice a fost ministru la Interne și la Transporturi. În momentul de faţă, Rus nu mai face parte din PSD. El a raliat la formațiunea politică a lui Victor Ponta, Pro România. Anul trecut, la alegerile europarlamentare, Ioan Rus a reușit ”performanța” de a obține doar 3,78% din voturi.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here