Supercom a câștigat procesul pentru contractul de salubrizare și deszăpezire a străzilor din Cluj Napoca. Valoarea lucrărilor este de peste 70 de milioane de lei. În urma licitației organizate de Primăria Cluj Napoca, compania a câștigat contractul, însă firmele clujene Rosal și Brantner, care s-au ocupat până acum de aceste servicii, au contestat rezultatul licitației.

Curtea de Apel Cluj a dat un verdict în procesul deschis de companiile clujene Rosal și Brantner împotriva Primăriei Cluj Napoca, în calitate de autoritate contractantă, și Supercom, societatea care a câștigat contractul pentru salubrizarea și deszăpezirea străzilor din oraș.

”Admite excepțiile de tardivitate. Respinge ca tardiv formulată plângerea Rosal Grup SA şi plângerea Brantner Servicii Ecologice SRL împotriva deciziei CNSC nr. 1726/C3/1602,1668/23.09.2020. Definitivă. Pronunţată azi, 28.10.2020, în şedinţă publică”, arată soluția pe scurt a instanței.

Practic, judecătorii au considerat că cele două companii clujene au depus cu întârziere plângerile împotriva deciziei prin care firma Supercom a câștigat contractul.

La începutul anului, Primăria Cluj Napoca a postat anunțul ”Delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare stradală și deszăpezire pentru sectorul I, municipiul Cluj-Napoca”, valoarea contractuală fiind estimată între 79.972.384,75  și 91.715.029,46 lei, fără TVA. Au fost depuse oferte din partea Supercom, Brantner, Rosal și Polaris.

Administrația locală a respins ofertele făcute de Rosal și Brantner ca fiind neconforme din punct de vedere financiar, iar oferta Polaris a fost declarată neconformă din punct de vedere tehnic. Singura ofertă admisă a fost a celor de la Supercom, în valoare de 74.455.139 lei, fără TVA, cu câteva milioane bune sub pragul minim estimat.

Însă, Rosal și Brantner au contestat rezultatul licitației la CNSC, atrăgând atenția asupra unui șir lung de nereguli sesizate în cadrul procedurii. Reprezentanții CNSC care au studiat plângerile celor două companii clujene de salubritate au respins plângerile, iar firmele au contestat decizia Consiliului în instanță.

Compania Supercom are contracte de salubrizare în București, Dâmbovița, Bistrița, Hunedoara, Caraș-Severin, Ilfov, Ialomița și Gorj.

Anul trecut, Primăria Cluj Napoca a decis să majoreze tarifele de salubritate menajeră pentru persoane fizice şi agenţi economici cu peste 35%, ca urmare a introducerii sistemului colectării selective a deşeurilor.

Cum a câștigat licitația

În cadrul contestațiilor depuse, reprezentanții Brantner au spus că oferta făcută de Supercom nu a îndeplinit condițiile de calificare. Astfel primăria ar fi avut obligația să respingă oferta Supercom pentru ”nedeținerea resurselor de regie, negrevarea de datorii în sumă de 5 milioane lei și neasumarea menținerii acestora pentru durata impusă de 4 luni”.

În replică, cei de la Supercom spun că ei au îndeplinit toate cerințele Primăriei Cluj Napoca și că dețin echipamentele necesare pentru câștigarea acestui contract. Referitor la tratarea deșeurilor înainte de depozitare, reprezentanții supercom susțin că administrația locală nu a solicitat acest lucru. ”Autoritatea contractantă a solicitat, în mod expres, transportul deșeurilor la depozitul de deșeuri autorizat, ceea ce presupune colectarea deșeurilor din zona deservită și transportul către depozitul autorizat, care realizează tratarea/depozitarea”. Ei mai arată că primăria nu a cerut sortarea deșeurilor

De asemenea, reprezentanții companiei spun că dețin utilajele necesare, atât pentru deszăpezirea străzilor, cât și pentru curățarea mecanizată.

De asemenea, oferta financiară redusă, de 74.455.139 lei este mai scăzută din cauza unei erori de calcul pe care și-o asumă și o mențin. ”Diferența apare prin adunarea matematică a valorilor din fișe separat, valorile însumate în ofertă reprezintă operații matematice al valorilor din memorii care, la rândul lor, au fost rotunjite automat de program. Eroarea de calcul a fost de 0.000052791% față de valoarea calculată, în valoare absolută de 39 lei din total valoare 74.455.139, motiv pentru care acuzațiile de încercare a reducerii prețului ofertei nu are niciun fundament”, arată Supercom.

Contract pe 5 ani pentru 35 de străzi

Pentru această licitație, Primăria Cluj Napoca a plătit un studiu de oportunitate privind delegarea acestor servicii firmei de casă EPMC Consulting.

Sectorul de străzi câștigat de Supercom are circa 350 de străzi, din cartierele Mănăștur, Zorilor, Plopilor, Gruia, Grigorescu și zona centrală – parțial.

Contractul vizează lucrări de salubrizare stradală, măturat mecanizat și manual, spălat, stropire, întreținerea curățeniei atât pe străzi, cât și pe trotuare, curățarea rigolelor, asigurarea a 1900 de coșuri de gunoi amplasate pe stâlpi și 150 de coșuri pe picior.

În privința deszăpezirii, este vorba despre curățarea manuală a zăpezii și a gheții de pe carosabil, pluguit, combaterea poleiului, curățarea de zăpadă și gheață a gurilor de scurgere, încărcatul și transportul zăpezii și gheții.

În cadrul lucrărilor de deszăpezire, Supercom va trebui să aibă capacitatea ca, în caz de ninsoare, să reacționeze în maxim 15 minute de la primirea dispoziției din partea primăriei.

Contractul prevede ca, pe lângă minim 39 de utilajele specializate de curățenie și deszăpezire, firma trebuie să dispună și de un număr minim de angajați, între care 30 de șoferi și 125 de lucrători pentru salubrizarea străzilor.

Licitarea serviciilor de salubritate și deszăpezire a dat multe bătăi de cap în ultimii ani primăriei. Din 2005 practic de aceste servicii se ocupă aceleași două firme, Rosal și Brantner, ambele responsabile de câte jumătate din oraș.

La expirarea contractelor pentru ambele sectoare ale orașului, în 2013 primăria a organizat o nouă licitație, estimată la o valoare de 35 de milioane de euro pentru opt ani. Aceasta a fost însă anulată de trei ori, în următorii patru ani, din cauza unor contestații și procese.

Supercom a mai tatonat Clujul

Compania Supercom a mai participat la licitațiile organizate de administrația clujeană locală, dar nu a câștigat contractul. În 2014, CNSC a emis o decizie prin care a anulat licitaţia municipalităţii clujene privitoare la serviciul de salubrizare, care fusese atribuit firmei Supercom.

Și acel contract a ajuns în justiție, iar Curtea de Apel Cluj a decis că Primăria Cluj Napoca trebuie să refacă licitaţia privitoare la salubritatea stradală. Ulterior contractul a fost atribuit firmelor Brantner și Rosal.

Firmă patronată de un mason

Supercom este afacerea lui Ilie Ciuclea, fost prim-vicepreședinte al UNPR București și ex- senator PSD în perioada 2004-2008. Denumit de presă ,,Lordul gunoaielor”, Ilie Ciuclea este membru al Ordinului Cavalerilor Templieri Masoni ai Ritului York din România, iar în 2013, a fost ales Mare Comandor al acestuia.

Compania Supercom a declarat pe anul trecut o cifră de afaceri de aproape 220 milioane lei, un profit de 8,5 milioane lei și 1.907 angajați. Ciuclea este administratorul și acționarul majoritar al firmei.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.