Gazeta de Cluj a scris, în repetate rânduri, despre starea proastă a drumurilor, care reprezintă o problemă majoră pentru toată lumea. Gropile, denivelările și veșnicele reparații duc la deteriorarea mașinilor, iar șoferii au ajuns la capătul puterilor. De data aceasta o să vorbim puțin despre strada Uliului, din cartierul Grigorescu, unde, se pare, că drumul „o ia la vale”, după cum au semnalat mai mulți cetățeni.
Strada Uliului este situată în zona Grigorescu și este una dintre străzile importante din acest cartier. Această stradă este una relativ liniștită, cu un număr mic de mașini care trec prin zonă, dar de ceva vreme, zona a început să fie „tranzitată” și de autovehicule grele, care au afectat asfaltul.
Pe rețelele sociale, un cetățean îngrijorat a postat mai multe fotografii și un mesaj prin care atrage atenția că asfaltul este crăpat, iar în mijlocul drumului a apărut o groapă adâncă. Mai mult, bărbatul a declarat că drumul trebuie consolidat, la fel și dealul, care a devenit un adevărat centru de „atracție” pentru cei care construiesc. De aceeași părere au fost și mai mulți clujeni care au spus că stâlpii care susțin dealul o să cedeze la un moment dat și ar trebui oprit drumul și găsite date alternative.
Potrivit reprezentanților Primăriei Cluj-Napoca, administrația a intervenit rapid, după ce drumul a „dat semnale” că pleacă la vale, făcându-se foraje în vederea întocmirii unei expertize tehnice.
„După ce au apărut fisurile în drum, municipalitatea a închis circulație pe strada Uliului, pentru a fi făcute foraje. Drumul nu o va lua la vale, dealul este solid, iar asfaltul va fi reabilitat”, au spus cei de la primărie.
Străzile din Cluj-Napoca, mereu în fața unei provocări constante
Jurnaliștii noștri au decis să iasă pe teren pentru a vedea cu ochii lor situația de pe strada Uliului, despre care unii clujeni au declarat că este destul de delicată. La o privire atentă, groapa lăsată în urmă, după ce s-a forat, este destul de mare, iar o parte din drum este destul de avariat. În imediata apropiere, un clujean ne-a observat că facem fotografii, moment perfect de a intra în vorba cu el. Clujeanul a spus pentru Gazeta de Cluj că această stradă a devenit „o atracție”, imediat ce asfaltul „a pușcat”.
„„Cum se obișnuiește pe la noi, mulți cetățeni revoltați vorbesc fără să știe. Aici s-a forat până la 17 metri adâncime imediat după ce drumul a crăpat, iar cei care au făcut asta au spus clar că drumul nu se va surpa, cum mulți spun. Dealul este consolidat, susținut. Nu înțeleg de ce atâta tam-tam pentru nimic”, a spus clujeanul.
De asemenea, cetățeanul care a vrut să-și păstreze anonimatul a mai spus pentru ziarul nostru că îi înțelege pe unii șoferi care sunt nevoiți să treacă pe aici, dar nu trebuie să arunce cu pietre spre primărie imediat.
BOX
Începe „marea modernizare” a peste 100 de străzi din orașul „de cinci stele” al lui Boc
Executarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a 100 de străzi și tronsoane de străzi din municipiul Cluj-Napoca a fost demarată de Compania de Apă „Someș”, cu finanțare din fonduri europene.
Conform contractului, vor fi amplasați 1.760 metri de conducte din fontă ductilă pentru transportul și distribuția apei potabile, material cunoscut pentru soliditatea sa, similar cu cea a oțelului și cu o durată de viață estimată de aproximativ 100 de ani. În plus, lucrările vor include înlocuirea conductelor vechi de branșament și montarea de hidranți subterani. Executarea lucrărilor este dificilă, deoarece trebuie efectuată fără întreruperea furnizării de apă pentru consumatorii de-a lungul străzii respective și fără a afecta integritatea conductei de canalizare. De asemenea, se va utiliza o metodă non-invazivă pentru reabilitarea conductei de canalizare, fără săpături și înlocuire fizică.
„Știu că pentru unii șoferi este deranjant acest lucru, dar nici Roma nu s-a construit într-o zi. Răbdare și lucrurile se rezolvă. Nu este prima dată când drumul a avut nevoie de îmbunătățiri. Și în urmă cu doi ani, unele porțiuni de drum au avut de suferit din cauza mașinilor mari care au trecut prin zonă. Amintim că mai sus, UBB construiește ceva centru de cercetare. Aici în zonă se construiește, zona fiind una sigură, deci nu înțeleg cuvintele acide pe care unii concetățeni le aruncă în spațiul public. Știu că este o plăcere să lovească în administrație, dar să privească și partea plină a paharului”, a conchis clujeanul.
Cu toate acestea, un alt clujean a precizat că la un moment dat, în această zonă era interzis să se construiască, dar lucrurile s-au schimbat, iar fiecare a făcut după cum l-a dus capul, drumul fiind cel care a avut cel mai mult de suferit.
O altă minunăție, puțin mai sus de strada Uliului, pe Alexandru Donici, asfaltul chiar s-a surpat și s-a creat o adevărată groapă care le pune la testare nervii clujenilor. Ziarul nostru a făcut o cerere oficială către Primăria Cluj-Napoca cu privire la situația celor două străzi, dar până la închiderea ediției nu am primit răspuns.
Reamintim că ziarul nostru a scris și despre modernizarea străzilor Iuliu Maniu și Bolyai Janos, străzi care fac legătura cu bulevardul Eroilor Piața Unirii și Bulevardul 21 Decembrie 1989, până în Piața Avram Iancu. Jurnaliștii de la Gazeta de Cluj au mers pe cele două străzi pentru a observa cu exactitate situația. Din cauza lucrărilor de reabilitare, străzile sunt pline de gropi și noroi. Podețele, despre care am discutat anterior, lipsesc complet, iar cei care încearcă să treacă prin această „zonă de război” din centrul Clujului se pot confrunta cu probleme neașteptate, fiind nevoiți să evite molozul și să danseze printre mormanele de gunoi.
De asemenea, în urmă cu doi ani, mai mulți clujeni au fost revoltați după ce drumul de acces spre patru blocuri pe strada Edguar Quinet s-a surpat din cauza mai multor lucrări la un nou bloc. Colac peste pupăză și canalizarea s-a spart imediat ce au început lucrările. După ce zona respectivă a fost ignorată de administrație, de curând au început lucrările la drumul surpat. Mai rămâne de văzut când se vor termina.