Cu toți știm că Primăria Cluj-Napoca a concesionat organizarea Târgului de Crăciun către Untold SRL, care achită primăriei 0.9 lei/mp pe zi pentru târgul din Piața Unirii și 0.55 lei/mp pe zi pentru târgul de la Sala Sporturilor.

Oană Alexandra, consilier local de la USR, a atras atenția că prețurile mai sus menționate nu se compară cu chiria pe care trebuie să o plătească cel care vinde ceaiuri și vin fiert.

„Astfel, deși Untold plătește modica sumă de 9200 euro pentru târgul din Unirii și 7500 euro pentru târgul de la Sala Sporturilor. Mult sub cei 400.000 euro estimați în studiul prin care s-a fundamentat decizia de concesionare. Taxele pe care aceștia le încasează pentru închirierea unei căsuțe încep de la 2600 euro și ajung la 7000 euro! Și, uite așa, spiritul Crăciunului lasă loc spiritului întreprinzător și târgul de iarnă devine o afacere de succes”, a scris consilierul local.

Să bem ceai și vin roșu la prețuri de Viena

Mai mult, din trei căsuțe, dacă e să luam prețul cerut, achită toată redevența către Primăria Cluj-Napoca nu doar pentru Târgul de Crăciun din centru. Cât și pentru cel de la Sala Sporturilor.

Târg de Crăciun pentru cei bogați

„Desigur, firma suportă și alte cheltuieli, dar oricum profitul este pe măsură. În condițiile în care la târg participă peste 70 comercianți, constrânși și ei de taxele exorbitante să ridice prețurile la produse. Cine suportă nota de plată pentru toată distracția? Păi, în primul rând, clujenii care ajung să scoată din buzunar 13 lei pentru un ceai. 20 pentru o plăcintă. 45 pentru un burger la ceea ce ar fi trebuit să fie, în principiu, un eveniment al întregii comunități. În plus, cum puțini meșteri și producători locali își permit chiria piperată la târg. Acesta e inundat de “artizanatul” de import, produs la scară industrială în Polonia sau China.

Am spus lucrurile acestea încă din iulie. La ședința de Consiliu Local în care a fost adoptat caietul de sarcini pentru concesionarea târgului de Crăciun. Ocazie cu care am și propus mai multe amendamente pentru a face din târg un eveniment accesibil tuturor clujenilor. La Cluj, însă, cum spuneam, spiritul întreprinzător a bătut spiritul Crăciunului”, a conchis Oană Alexandra.

Citește și: Primăria Cluj-Napoca vrea să cârpească traficul din oraș cu schijele din bomba imobiliară

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.