Competitia de-a lungul timpului si concurenta actuala de pe piata auto este acerba. Si asta nu de ieri-de azi, ci, cu exagerarile de rigoare si pastrand proportiile, cam de cand s-a inventat.. roata si motorul. De-a lungul celor 125 de ani cati au trecut de la inventarea, de catre Karl Benz, a motorului cu combustie interna si intrarea intr-o noua epoca tehnologica, s-au intocmit topuri si s-au stabilit ierarhii, bineinteles, afectate fiecare de o oarecare doza de subiectivism.
Orice s-ar spune, lupta pentru titlul de cea mai buna masina din lume se da, de ani de zile, intre "titanii" industriei. Verdictul il dau revistele de specialitate care analizeaza la sange performantele auto ale fiecarui model aparut pe piata. Misiune deloc usoara avand in vedere faptul ca industria auto a fost, poate, cel mai dinamic segment tehnologic al civilizatiei umane.
Unul dintre aceste topuri a fost realizat de catre “Car”, una dintre cele mai prestigioase si mai vechi publicatii in domeniu, revista lunara britanica si cea mai veche publicatie de specialitate din domeniul auto.
Vom incepe prezentarea acestui inedit “Top 50 – cele mai bune masini din istorie” de la coada la cap, asa, de amorul suspansului.

Top 50: locurile 50-41

50. Mercury Eight
49. Toyota Supra
48. Mazda MX-5
47. Peugeot 205 T16
46. Duesenberg J/SJ/SSJ
45. Nissan GT-R
44. Lotus Esprit S1
43. Renault 5 Turbo
42. Cadillac Eldorado Biarittz
41. SAAB 900 Turbo

Pe ultimele zece pozitii ale clasamentului, care incheie, de fapt, topul, se regasesc trei automobile japoneze si trei americane (nu va lasati pacaliti, stiu ca suna nemteste, dar automobilele Duesenberg au fost produse in Statele Unite, chiar daca constructorii Fred si August Duesenberg au fost doi frati nascuti in Germania), doua automobile de productie franceza si cate unul de productie britanica si suedeza.

Top 50: locurile 40-31

40. Maserati Ghibli
39. Mercedes Benz 540K
38. Audi R8
37. Jeep Willys
36. Alfa Romeo 8C 2900B
35. Honda NSX
34. Bentley Speed Six
33. Chevrolet Corvette C3 Stingray
32. Ford Mustang
31. Rolls-Royce Silver Shadow

In Top 50 (pozitiile 40-31), apar si primele modele italiene, doua la numar. Celelalte locuri din seria de “10” sunt completate de trei automobile americane, doua germane, doua produse in Marea Britanie si unul in Japonia. Surprinde pozitia 31 ocupata de Rolls-Royce Silver Shadow, singurul model Rolls Royce in Top 50, dar altfel “mandria Coroanei britanice”.

Top 50: locurile 30-21

21. Lancia Delta HF Integrale
22. Porsche 959
23. BMW M3 E30
24. Citroen DS
25. Audi Quattro
26. Jaguar XK 120
27. Lamborghini Murcielago
28. Pegaso Z-102
29. Range Rover
30. Cobra AC

Pe urmatoarele 10 pozitii regasim legendarul model anglo-american Cobra AC, inca doua modele “made in UK”, doua italiene, unul spaniol (mai putin cunoscutul Pegaso a fost produs in Spania, intre anii 1951 si 1958, de catre rivalul lui Enzo Ferrari, spaniolul Wifredo Ricard, ce fusese inainte manager tehnic la Alfa Romeo si realizatorul designului modelului Alfa Romeo 512), unul francez, dar cele 10 pozitii sunt dominate de trei modele germane.

Top 50: locurile 20-11

20. Bentley Continental GT
19. Fiat 500
18. Ferrari Dino
17. Volkswagen Golf GTI
16. Ford GT40
15. Citroen 2CV
14. Hummer H6
13. Volkswagen Beetle
12. Bugatti Type 57 SC Atalntic
11. Ford T

Pozitiile 20-11 din Top 50 sunt ocupate de trei modele italiene si trei americane, doua modele germane (dintre care unul este vesnic tanarul VW Beetle, produs inca din anul 1938) si cate unul francez si englez.

Top 50: locurile 10-1

Top 50 se incheie, de fapt incepe!, cu urmatoarele 10 pozitii. Desi “prind” doar doua pozitii din cele 10, nemtii le ocupa pe primele doua, confirmand astfel remarcabila tehnologie si rigoare germane: Porsche 911 – cea mai buna masina din lume din toate timpurile, conform revistei “Car”, si Mercedes 300 SL Gullwing – o masina cu mult inaintea vremurilor sale. “Bronzul” podiumului este adjudecat de Jaguar E-Type. Topul este completat (destul de surpinzator, dar sa nu uitam ca revista “Car” este, totusi, una britanica) de inca alte trei modele “made in UK” si patru italiene dintre care, amanunt demn de subliniat, doua modele Ferrari.

10. Aston Martin DB5
9. Lamborghini Miura
8. Bugatti Veyron
7. McLaren F1
6. Ferrari F40
5. Mini Austi
4. Ferrari 250 GT

3. JAGUAR E-Type
2. MERCEDES 300 SL Gullwing
1. PORSCHE 911

Jaguar E-Type (locul 3) a fost produs intre anii 1961 si 1975.
Modelul Mercedes 300 SL Gullwing (locul 2) a fost fabricat intre anii 1954 si 1963, in doar 3.258 de unitati.
Productia modelului Porsche 911 –  cea mai buna masina din lume din toate timpurile, conform revistei “Car”, a demarat in anul 1964 si este produs si astazi.  Exista 15 versiuni diferite ale modelului Porsche 911.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.