Trei samsari de mașini din Cluj au fost condamnați la ani grei de pușcărie. Cea mai grea pedeapsă a primit-o Raul Dan Munteanu, care a fost condamnat la 7 ani cu executare. De asemenea, ei au fost puși să plătească și peste 700.000 de lei, bani câștigați de pe urma evaziunii fiscale cu mașinile de ocazie vândute. Andrei Boldijar, care era specializat în aducerea din străinătate a mașinilor de lux, a scăpat cu o condamnare cu suspendare. În urmă cu câțiva ani, Boldijar a fost ținta unui atac în stil mafiot.

Andrei Boldijar, un clujean specializat în vânzarea mașinilor de lux aduse din străinătate, împreună cu alți doi parteneri dintr-un dosar de evaziune fiscală, Daniel Bodea și Raul Dan Muntean, au fost condamnați în cadrul Tribunalului Cluj.

Cea mai grea pedeapsă a primit-o Raul Dan Muntean care a fost condamnat la 7 ani de închisoare cu executare.

”7 ( şapte) ani închisoare cu executare în regim de detenţie şi interzicerea pe o perioadă de 6 ani după executarea sau considerarea ca executată a pedepsei închisorii a drepturilor prevăzute de art. 64 lit. a teza II, b şi c din Codul penal din 1968, respectiv dreptul de a fi ales în autorităţi publice sau în funcţii elective publice, dreptul de a ocupa o funcţie implicând exerciţiul autorităţii de stat şi dreptul de a fi administrator”, arată dispozitivul sentinței privitoare la el.

Alături de el, Daniel Bodea, prin prisma faptului că este recidivist, a fost condamnat la trei ani și opt luni de închisoare cu executare.

”Constată că prezenta infracţiune este concurentă cu infracţiunea de furt calificat, (…) pentru care a fost condamnat inculpatul Bodea Daniel prin sentinţa penală nr. 281/04.10.2019 a Judecătoriei Huedin, definitivă la 04.02.2020 la pedeapsa de 2 ani închisoare cu suspendare sub supraveghere pe durata unui termen de 3 ani ( faptă comisă la 10.08.2018). Dispune anularea suspendării sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani închisoare aplicată acestuia. (…) dispune contopirea pedepselor aplicate pentru infracţiunile concurente, inculpatul executând pedeapsa cea mai grea de 3 ani închisoare sporită cu o treime din cealaltă pedeapsă, adică cu 8 luni rezultând pedeapsa de:3 ( trei ) ani şi 8 (opt) luni închisoare cu executare în regim de detenţie”, arată sentința.

Cea mai ușoară pedeapsă dintre cei trei evazioniști cu mașini a primit-o Andrei Boldijar.

”Condamnă pe inculpatul Boldijar Andrei la pedeapsa de:3 ( trei) ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală în formă continuată(…) ( 10 acte materiale). Dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei şi stabileşte un termen de supraveghere de 5 ani”, se arată în cuprinsul deciziei judecătorești.

De asemenea, cei trei au fost puși să plătească 700.974 lei, bani câștigați de pe urma evaziunii fiscale realizate prin intermediul firmei SC AUTO DANI & DAN SRL. Firma i-a aparținut lui Daniel Bodea.

Clujul – magnet pentru samsarii de mașini

Clujul pare un mediu propice, atât pentru samsarii de mașini scumpe, cât și pentru clienții care speră să găsească ”chilipiruri”.

Până acum, cea mai mare evaziune cu mașini din Cluj se ridică la aproximativ 15 milioane de euro.

În urmă cu doi ani Tribunalul Cluj a condamnat două persoane implicate în rețeaua evazionistă care își avea fieful în Oserul de mașini din Cluj Napoca. Ploscar Dumitru și Bădescu Radu au primit câte 9 ani de închisoare cu executare și au fost puși să plătească un  prejudiciu de peste 1,3 milioane de euro. Ceilalți membri ai rețelei sunt judecați, în continuare într-un dosar separat.

Ei conduceau societatea JOLKA IMPEX SRL care, în acte, îi aparținea lui Radu Pop care, practic, nu avea nicio legătură cu afacerile firmei.

Procurorii clujeni au stabilit că prejudiciul se ridică la aproximativ 15 milioane de euro.

”În perioada 2012-2014, inculpaţii, fie în calitate de administratori de facto, fie în calitate de administratori de drept, s-au folosit de 10 societăţi de tip „fantomă-bidon” (dintre care nouă cu sediul în Cluj şi una cu sediul la Bucureşti) ca instrumente în comiterea unor fraude fiscale în vederea achiziţionării a circa 6000 de autoturisme second-hand din spaţiul intracomunitar, fără TVA (pe principiul taxării în ţara de destinaţie). Ulterior, inculpaţii le-au comercializat pe teritoriul naţional, cu eludarea dispoziţiilor referitoare la colectarea, înregistrarea, declararea şi plata TVA.

Mecanismul de evaziune fiscală  a fost pus în aplicare de către inculpaţi în scopul obţinerii de venituri mai mari, nefiscalizate, prin transferarea obligaţiilor fiscale către societăţile comerciale în numele cărora s-a realizat comerţul cu autoturisme.

Acest mecanism de fraudare presupunea:

– înfiinţarea/preluarea unor societăţi de tip „fantomă-bidon”, firme care nu funcţionau la sediul declarat ori acesta era declarat fictiv şi care nu aveau capital propriu, nici angajaţi ori spaţii de depozitare, pe numele unor persoane aflate într-o situaţie de vulnerabilitate socială şi economică ori a unor cetăţeni străini imposibil de identificat;

– tranzacţionarea într-o perioadă scurtă de timp (circa 6 luni) a unui volum foarte mare de autovehicule (de ex. printr-o singură firmă s-au comercializat în 4 luni peste 800 de autoturisme), după obţinerea codului de TVA de către societăţile comerciale implicate,  respectiv înregistrarea în Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) şi, ulterior, schimbarea obiectului de activitate;

– neînregistrarea operaţiunilor comerciale în documentele contabile ori înregistrarea şi declararea autoturismelor aduse din spaţiul intracomunitar la valori mult mai mici cu scopul eludării TVA-ului de plată;

– ascunderea operaţiunilor comerciale efectuate prin nedeclararea achiziţiilor intracomunitare şi a livrărilor la nivel naţional, precum a impozitului pe profit, prin declaraţiile fiscale cu sume declarate mult mai mici, în scopul menţinerii valid a codului de TVA necesar achiziţionării autovehiculelor fără TVA din spaţiul intracomunitar şi a stabilirii unor obligaţii de plată diminuate.

Prin activităţile ilegale desfăşurate, inculpaţii au prejudiciat bugetul de stat cu suma de 67.518.825 lei (circa 15 milioane de euro).

În vederea recuperării prejudiciului creat bugetului de stat, procurorii au dispus măsuri asigurătorii prin instituirea sechestrului asupra mai multor bunuri mobile şi imobile aparţinând inculpaţilor şi persoanelor responsabile civilmente.

Dosarul a fost trimis spre competentă soluţionare Tribunalului Cluj”, arată rechizitoriul procurorilor.

Spike Boldy a scăpat de ”săpuneala” de la bulău

În urmă cu câțiva ani, numele lui Andrei Boldijar a fost titrat pe prima pagină a ziarelor din din România. Când avea 24 de ani și locuia împreună cu familia într-un apartament din Cluj Napoca el a fost ținta unui atac în stil mafiot. În timpul nopții, el și părinții lui au fost atacați de trei bărbați mascați care i-au bătut pe membrii familiei Boldijar. Andrei a tras în atacatori cu un pistol cu bile de cauciuc. Cei trei membri ai familei atacate au fost găsiți de medicii de pe ambulanta în stare de șoc, plini de răni și vânătăi. Familia atacată de cei trei a fost transportată de urgență la spital, dar Andrei a refuzat să fie internat. La data respectivă, potrivit surselor judiciare, Andrei Boldijar i-ar fi vândut unui interlop o mașină Mercedes de lux cu 25.000 de euro unui interlop din București, însă la o inspecție s-a dovedit că mașina respectivă valora aproximativ 10.000 de euro. El este cunoscut în Cluj Napoca sub numele de Spike Boldy și, pe lângă traficul cu mașini de lux, se ocupa și de comercializarea de produse de firmă Armani, Prada sau Dolce&Gabana.

Andrei Boldijar își vinde mașinile prin intermediul firmei Golden auto Impex, care își are sediul în apartamentul familiei din cartierul Mărăști. În acte, acționarul și administratorul societății este mama lui, Maria. Activitatea firmei ar trebui să dea de gândit celor de la Finanțe. Are un singur angajat, o cifră de afaceri de peste 3,5 milioane de lei și un profit de… 4.434 de lei.

Andrei Popescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.