Trotinetele electrice nu sunt un mijloc de transport atât de sigur, iar acest lucru e dovedit de numărul uriaș de răniți și de decesele înregistrate.

Potrivit datelor puse la dispoziţie de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, în acest interval de timp, în România, s-au produs 198 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice,  informează Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).

Urmare a acestora, 13 persoane şi-au pierdut viaţa, peste 200 de persoane au fost rănite grav şi 12 rănite uşor.

Majoritatea accidentelor, cauzate de trotinetiști

Majoritatea acestor accidente s-au produs din vina conducătorilor de trotinete, principala cauză fiind abaterile săvârşite în trafic, precum neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, neacordarea priorităţii vehiculelor, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi circulaţia pe sens opus.

Cu toate acestea, este de presupus că numărul total al accidentelor rutiere în care sunt implicaţi utilizatorii de trotinete electrice este mult mai mare, având în vedere faptul că singurele evenimente care sunt evidenţiate din perspectivă statistică sunt cele soldate cu victime, soluţionate de către Poliţie (este plauzibil ca multe dintre accidentele soldate numai cu pagube materiale să nu fi fost declarate).

„Trotineta electrică a devenit în ultimii ani un mijloc de transport din ce în ce mai popular, datorită avantajelor pe care le oferă. Datele ne arată însă că trebuie să fim atenţi la riscurile pe care ni le asumăm atunci când apelăm la această alternativă”, a declarat Adrian Marin, Preşedinte UNSAR.

Asiugurare pentru accidente cu trotineta

„Având în vedere toate acestea, mai mulţi asigurători au venit în sprijinul clienţilor, oferind produse de asigurare care oferă protecţie financiară şi pentru astfel de situaţii neprevăzute”, se menţionează în comunicat.

Aşadar, în cazul în care o persoană care circulă cu trotineta electrică sau cu bicicleta accidentează pe cineva sau provoacă o daună materială, costurile financiare rezultate pot fi preluate de asigurător, în limita de răspundere acoperită prin poliţa achiziţionată.

Totodată, dacă o asigurare de răspundere civilă dedicată trotinetelor ajută atunci când accidentul s-a produs din vina conducătorului acesteia, provocând daune unor terţi, pentru cel vinovat, o poliţă de asigurare de accidente persoane, de sănătate sau de viaţă poate fi o soluţie eficientă în cazul în care este nevoie de îngrijiri medicale.

„Aceste date ne arată importanţa asigurărilor, cu atât mai mult cu cât traficul se aglomerează o dată cu reînceperea şcolilor. Poliţele de asigurare pot reprezenta un sprijin important pentru toţi participanţii la trafic, în cazul producerii unui incident nefericit”, a declarat Alexandru Ciuncan, director general UNSAR.

Mai mulți „trotinetiști” circulă cu viteză în Piața Unirii

În Piața Unirii, pe unul dintre cele mai aglomerate trotuare din oraș, există un risc de accidente grave din cauza „trotinetiștilor”. Mulți dintre ei circulă nestingheriţi și se lovesc de persoanele din jur.

Situația a fost semnalată la începutul lunii august de Mircea Buteanu, patronul Che Guevara din Piața Unirii, Cluj-Napoca, care a postat pe Facebook trei videoclipuri înregistrate pe camerele de supraveghere în care au fost surprinși „trotinetiști” care încurcă oamenii care se află în promixitatea localului.

Chiar unul dintre „trotinetiști” a lovit o chelneriță în timp ce ducea o comandă la o masă de pe terasă. Din cauza impactului, băuturile au căzut pe trotuar.

Deși patronul localului a anunțat Poliția, nu s-au luat măsuri.

Citește și: Anomaliile din ograda ISJ Cluj. Marinela Marc a rămas corijentă la credibilitate

Sursa: monitorulcj.ro

1 COMENTARIU

  1. Mare BRANZA!!!! O simpla masura legislativa, pe care orice BOU de deputat care si-a platit cu bani grei locul, poate s-o promoveze: orice ipochimen care se „suie” pe o trotineta trebuie sa aiba o vesta reflectorizanta cu un numar(cod QR, pentru labagii). Orice trotinetist care distribuie haleala de la firmele lu’ peste, tre sa aiba pe „cutie” un nr de inmatriculare(cod QR, pt labari). Si atunci nu mai trebe’ nimic. Se aplica codul rutier. Si burtosii lu’ Bontidean se uita numa pe camere… (monitoare, ba!) si scriu amenzi( aia care stiu scrie…)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.