Săptămâna trecută a debutat pe micile ecrane TVR3, o premiră în audiovizualul românesc: primul post naţional dedicat vieţii comunităţilor locale. TVR3 propune o grilă dinamică şi diversă, care va reflecta evenimentele regionale. Grila TVR3 este formată din producţii ale studiourilor teritoriale TVR Iaşi, TVR Craiova, TVR Cluj, TVR Timişoara, TVR Târgu Mureş, în timp ce partea de sud a ţării va fi acoperită de producţii realizate de studioul central. Directorul TVR Cluj, Romeo Couţi a acceptat să vorbească despre noul program naţional într-un interviu acordat Gazetei de Cluj.

Gazeta de Cluj: Care sunt factorii care au determinat apariţia TVR3?

Romeo Couţi: Cred că era o necesitate pentru că după 15 ani de experienţă a staţiilor regionale se simţea nevoia ca informaţia regională de interes naţional, să fie aruncată pe un canal naţional. Cu atât mai mult cu cât şi dezbaterile de interes regional şi dezbaterile regionale să fie difuzate pe un canal naţional, să vadă şi celelalte regiuni preocupările acestei regiuni legate de o anumită tematică.

Gazeta de Cluj: Cu ce vine nou în întâmpinarea publicului TVR3?

Romeo Couţi
: Îmi place să cred că TVR3 va deveni un fel de France3, un model după care ne-am şi inspirat în crearea TVR3. France 3 la francezi e televiziunea regiunilor şi este cea mai iubită televiziune din Franţa. Vreau să cred că TVR3 va deveni o televiziune a regiunilor pe care oamenii să o iubească pentru că le prezintă problemele şi preocupările mai mult şi probabil mai dezvoltat decât o face în mod normal un canal naţional difuzat de agentul care are cu totul alte ţinte.

Gazeta de Cluj: Aţi spus la un moment dat că după apariţia PRO TV, TVR3 va schimba lumea televiziunii regionale şi că prin apariţia acestui canal se va modifica ideea de informaţie. Puteţi să dezvoltaţi această idee?

Romeo Couţi: TVR3 va fi cel care va regândi, reorganiza şi reanaliza ceea ce înseamnă televiziunile în România. Va fi un canal al staţiilor regionale, care, exact cum spuneam mai devreme, va difuza cu precădere informaţia regională care este de interes naţional. Veţi vedea că va schimba tot peisajul, va intra în competiţie cu alte televiziuni. Va spun un singur lucru, agenda ştirilor este dată după cum bine ştiţi de ziarele centrale şi de staţiile centrale. Poate că agenda şi prioritatea ştirilor nu este aceea care o dă Bucureştiul şi că Clujul poate la un moment dat să dea o agendă. Preocuparea importantă este de exemplu Autostrada Transilvania. Putem forma împreună cu celelalte staţii o nouă agendă a priorităţii ştirilor.

Gazeta de Cluj
: Care este publicul ţintă căruia i se adresează TVR3?

Romeo Couţi
: Publicul ţintă este publicul staţiilor regionale, publicul care a consumat programele regionale şi care doreşte să regăsească emisiunile preferate pe canalul TVR3. Intervalul de vârstă este 30-60 de ani. Nu s-a făcut încă un studiu, dar probabil că vom face şi un studiu.

Gazeta de Cluj
: Din publicul cărei televiziuni credeţi că veţi “fura” odată cu lansarea TVR3?

Romeo Couţi: Cred că vom fura din publicul televiziunilor generaliste. Nu pot să dau pronosticuri. Mi-ar plăcea foarte mult să spun că luăm de la toată lumea. Rămâne să dăm drumul proiectului, să vedem care sunt lucrurile care merg, care nu merg, să facem un studiu, o analiză, după care să vedem de unde am luat, cum am luat.

Gazeta de Cluj: TVR3 are şi emisiuni dedicate minorităţilor. Ne puteţi spune mai multe despre aceste emisiuni?

Romeo Couţi
: Emisiunile pentru minorităţi se vor difuza în intervalil 10:00 – 12:30, vor fi emisiuni în limba maghiară, emisiuni pentru minorităţi, pentru evrei, emisiuni în limba germană, pentru ucrainiei, pentru cehi şi slovaci, deci din punctul acesta de vedere acoperă o gamă foarte largă.

Adina Fartuşnic

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here