Fostul deputat al PNL, Marin Anton, a fost absolvit de o condamnare de cinci ani de închisoare cu executare, deoarece faptele s-au prescris. Anton era acuzat că în anul 2009, în timp ce deținea funcția de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ar fi primit o mită de 5,3 milioane de euro de la un reprezentant al unei companii italiene, în schimbul acordării unui contract pentru construirea noului terminal de la Aeroportul Otopeni.

La Tribunal, judecătorii au decis confiscarea sumei de 22.760.654 lei de la Marin Anton, o hotărâre care a fost menținută de Curtea de Apel.

Decizia de încetare a procesului a fost luată și în cazul lui Mihai Adrian Ionescu, fost director general adjunct al Direcției de Coordonare și Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri din România SA și fost consilier al ministrului Transporturilor. Ionescu fusese condamnat la 3 ani de închisoare cu suspendare pentru complicitate la luare de mită.

Aceste dosare sunt doar câteva dintre miile de cazuri închise de instanțe ca urmare a aplicării unor decizii ale Curții Constituționale și ale Instanței Supreme privind prescrierea faptelor, ignorând astfel o hotărâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene.

În conformitate cu ancheta, între iunie și noiembrie 2009, Marin Anton ar fi acceptat promisiunea și, ulterior, ar fi primit de la reprezentantul filialei din România a unei companii internaționale, care avea în derulare contractul de modernizare a Aeroportului Otopeni, suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă). Această sumă reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuție a lucrărilor.

Potrivit procurorilor, acești bani au fost primiți de Marin Anton în schimbul avizării, în perioada 15 iunie – 17 iulie 2009, a documentației referitoare la obiectivul de investiții „Dezvoltare și Modernizare Aeroport Internațional București – Otopeni”, inclusiv a notei de fundamentare și a proiectului de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizați ai acestui obiectiv.

Drept consecință a acestor acțiuni, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009. Acest act administrativ era necesar pentru încheierea unui act adițional la contractul inițial, datat 30 aprilie 1992, referitor la dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional București – Otopeni, având ca părți Compania Națională Aeroportul Internațional Henri Coandă – București și societatea reprezentată de omul de afaceri.

Suma de bani ar fi fost transferată lui Marin Anton prin intermediul unei societăți comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.

„Marin Anton a beneficiat de ajutorul lui Adrian Mihai Ionescu, care, în luna iunie 2009, cu ocazia unei întâlniri pe care acesta din urmă a avut-o cu reprezentantul companiei internaţionale, i-a specificat acestuia „pretenţiile” primului inculpat, precum şi modalitatea de remitere a banilor. Astfel, între compania internaţională şi societatea controlată de inculpatul Anton Marin a fost încheiat un contract de subantrepriză, suma de 22.760.654 lei fiind achitată prin transfer bancar, în perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, şi reprezenta contravaloarea unor lucrări de organizare şantier care nu au fost executate în realitate”, mai precizează procurorii.

Suma de bani obţinută a fost folosită în interesul firmei unde Marin Anton era asociat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.