Potrivit unui anunț, Ungaria a terminat porțiunea de drum care ajunge până la granița cu România, în zona Borș, din cadrul proiectului european Via Carpatica. Coridorul autostrăzii conectează şapte ţări, din Lituania şi până în Grecia, creând o legătură între porturile Mării Baltice, Mării Egee şi Mării Negre, pe direcţia nord-sud.

Dacă înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu lega țara vecină de Transilvania, Ungaria are acum două autostrăzi care ajung până la granița cu România și lucrează deja la a treilea, a arătat Tamás Schanda secretar de stat în Ministerul Inovaţiei şi Tehnologiei, în guvernul maghiar.

Odată cu finalizarea, în toamnă, a autostrăzii M30 din Ungaria, care face legătura între autostrada M3 şi graniţa cu Slovacia, a luat naştere şi ultimul element maghiar al coridorului. În urma secţiunii nou construite între Miskolc şi Tornyosnémeti, de la Budapesta se poate ajunge pe autostradă până la Kosice (Slovacia), precizează MTI. Odată cu finalizarea acestui drum de mare viteză, Ungaria s-a achitat de toate sarcinile asumate – cu cinci ani mai devreme decât termenul-limită al construcţiei întregii Via Carpatia, care este anul 2026. După autostrada M30, secţiunea maghiară a coridorului continuă cu autostrada M3, apoi cu autostrada M35, în direcţia Debrecen, iar în final, cu autostrada M4, în direcţia Oradea.

„Ungaria a reuşit să îşi dezvolte singură infrastructura proprie de transport – datorită muncii depuse de cetăţenii săi, bazându-se pe creşterea economică. În 2010, lungimea totală a reţelei interne de autostrăzi a fost de sub 1300 de kilometri; acum, ea se apropie de 2000 de kilometri. Datorită investiţiilor realizate în ultimii 11 ani, acum putem ajunge pe drumuri cu patru benzi la Eger, la Salgótarján, la Sopron, la Szolnok, la Szombathely şi la Veszprém. Vorbim, acum, de o legătură completă pe autostradă între capitala Ungariei şi cea a Slovaciei, Bratislava; înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu ajungea la graniţa cu România, spre Transilvania, acum se lucrează, deja, la pregătirea celui de-al treilea. Din 2019 încoace, este al treilea an consecutiv când reţeaua de drumuri de mare viteză din Ungaria a crescut cu peste 100 de kilometri în fiecare an. Impulsul fără precedent al dezvoltărilor este confirmat şi de faptul că progrese comparabile au fost înregistrate numai de două ori”, a explicat oficialul ungar.

Amintim că în septembrie 2020, România a finalizat secțiunea de autostradă Biharia – Borș, de 5,3 km, prin care se face legătura între Oradea și frontiera româno-ungară. Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, alături de ministrul de Externe, Bogdan Aurescu şi omologul său ungar, Szijarto Peter, au participat la inaugurarea celui de al 12-lea punct de trecere a frontierei româno-ungare, Borş II – Nagykereki, fiind cel de-al doilea pe autostradă, după cel de la Nădlac.

Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR a anunțat finalizarea secțiunii de autostradă Biharia – Borș, de 5,3 km, prin care se face legătura între Oradea și frontiera româno-ungară, potrivit economica.net.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.