Pe platforma europeană de licitații, NIF, compania maghiară de stat de transport public, a publicat anunțul care vizează licitația „Elaborarea unui studiu detaliat de fezabilitate pentru calea ferată de mare viteză Budapesta – Cluj Napoca”.

Studiul trebuie să aibă în vedere în conținutul tehnic următoarele: – lungime de 250-300 km; – căi ferate proiectate pentru o viteză de aproximativ 250 km/h, 300 km/h sau 350 km/h cu o capacitate de cel puțin 500.000 pasageri pe an, – conectarea la cel puțin două orașe cu o populație urbană medie de 70.000 – 135.000 locuitori, intersecție intermodală; – râurile mari (în special Tisa, care are un debit mediu de aproximativ 750 m3 / s; râuri Körös, Szamos), intersecțiile cu autostrăzi, zone urbane, teren dificil, poduri, tuneluri. – Vehicule speciale neconvenționale de înaltă performanță, cu o viteză mai mare decât cea a rețelei actuale din Ungaria. – Soluții de transport inteligente (ITS).

Pentru secțiunea din Ungaria, este necesară elaborarea versiunii selectate la nivelul de proiectare a studiului de geometrie a pistei (nivel de proiectare schiță adecvat pentru desemnarea corectă a OE), pentru o linie de cale continuă lungă de aproape 250-300 km, folosind parțial liniile feroviare existente. De asemenea, compania NIF cere firmei care va câştiga licitaţia să aibă întâlniri periodice și să relaționeze cu reprezentanții organismelor competentedin zona de planificare (Ungaria şi România), precum și cu persoanele de contact necesare pentru executarea contractului.

Durata contractului va fi de 540 de zile iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 februarie 2020. Distanţa dintre Cluj Napoca şi Budapesta este de circa 415 kilometri astfel că studiul ungurilor pentru 300 de kilometri ar putea viza exclusiv partea maghiară din viitoarea cale ferată de mare viteză.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.