Consilierii judeţeni au aprobat săptămâna trecută formarea unei comisii care să verifice şi monitorizeze lucrările de la Univers T. Consilierii PSD, despărţiţi dar împreună, s-au opus vehement formării unei astfel de comisii. Forul judeţean a adoptat o hotărîre care prevede reorganizarea majorităţii direcţiilor din instituţie. Modificarea organigramei nu va lăsa însă pe nimeni fără loc de muncă
PSD, în contradicţie
Pe de altă parte, consilierul judeţean Cornel Medrea, tot PeSeDist, a cerut ca nu o comisie să facă toate verificările necesare, ci în locul acesteia să se angajeze o firmă care să realizeze o expertiză tehnico-economică. “Cred că acest proiect este unul scump şi atunci ar trebui să avem un raport al unor specialişti. Nu cred că o comisie a CJ ar trebui să spună ce şi cum e mai bine să facem cu aceşti bani. Eu rămţn la ideea că o expertiză tehnico-financiară ne-ar face să înţelegem mai bine situaţia”, a declarat Medrea. În continuare, Tişe a subliniat faptul că până în momentul de faţă s-au făcut deja două expertize, rezultatele fiind contradictorii, o valoare dintr-un raport dând dreptate societăţii De.Be.Co., iar alta, Univers T. “Cel mai potrivit este să ne formăm comisia noastră, sã evaluăm situaţia. Dacã mai trebuie daţi nişte bani, îi dăm şi mergem mai departe cu lucrările. Dacă societăţii De.Be.Co. nu-i convine decizia noastră, să se ducă în instanţă, noi nu avem timp să stăm după răspunsul instanţei”, a subliniat Tişe. "La Univers T există un impas atât din punct de vedere al lucrărilor, cât şi al contractului. Acum nu se mai lucrează acolo din diverse motive, dar cert este că există o diferenţă între lucrările efectuate şi poziţia Univers T, care susţine că contravaloarea lucrărilor este mult mai mică", a mai spus acesta. În continuare, fiecare partid şi-a desemnat câte un membru în comisia de analiză a situaţiei de la Univers T. De la PDL – Ramon Moldovanu, UDMR –Sztranyiczki Szilard, PRM – Ilie Cornoiu, PSD – Teodor Pop Puşcaş, iar PNL l-a propus pe Eugen Cecan.
Angajaţi mai tineri în CJ
Tot săptămâna trecută, forul judeţean a adoptat o hotărîre care prevede reorganizarea majorităţii direcţiilor din instituţie. Este vorba despre Direcţia Buget-Finanţe, Direcţia Juridică, Direcţia Tehnică, Direcţia de Mediu, direcţii care vor avea pe viitor alte atribuţii. Noua organigramă desfiinţează unele posturi, schimbând numele principalelor direcţii. În acest sens, odată cu schimbarea numelui direcţiei sau al serviciului, sunt desfiinţate automat şi vechile posturi aferente acestuia. Noua direcţie proaspăt “botezată” va avea astfel un şef nou, sub o altă denumire. Potrivit legii, noile posturi vor fi ocupate prin concurs. Astfel, vechii directori din CJ fie vor alege să se prezinte la concurs pentru a fi reconfirmaţi, fie vor trebui să renunţe la funcţii. Potrivit lui Tişe, modificarea organigramei nu va lăsa pe nimeni fără loc de muncă. “Încercăm o eficientizare a serviciilor pe care le oferim clujenilor. Avem în vedere, în acest sens, inclusiv un raport pe care o societate omologată l-a făcut atunci cînd am cerut atribuirea certificatului de management al calităţii actului administrativ. Vrem să dăm posibilitatea tuturor celor care doresc – din instituţie şi din afară – să poată să participe la concursurile pe care Consiliul Judeţean le va organiza. O parte dintre cei care sunt astăzi în CJ, fie că sunt în funcţii de conducere, fie că nu, pot să participe şi să fie reconfirmaţi pe aceste funcţii. Cei care nu vor dori să participe la aceste concursuri vor avea asigurat un post de execuţie, pentru că nimeni din CJ nu va rămîne fără loc de muncă. Fiecare director sau şef de serviciu are o vechime şi o calificare, iar această funcţie de conducere este o funcţie obţinută temporar, pe baza unor evaluări. Pentru vechimea şi specialitatea pe care o are orice funcţionar, acesta se bucură de stabilitate pe funcţie şi va avea un loc de muncă în cadrul Consiliului Judeţean, însă nu neaparat pe conducere, ci pe execuţie”, a afirmat preşedintele CJ. În continuare, acesta a subliniat că organigrama nu aduce modificări în privinţa numărului de angajaţi ai CJ. “În principal numărul de posturi rămîne acelaşi – inclusiv numărul posturilor de directori şi de şefi de servicii. Anumite posturi de consilieri cu vechime de peste nouă ani au fost transformate în posturi de debutanţi, pentru a da o şansă şi absolvenţilor de facultate să poată participa la concursurile noastre”, a continuat Tişe.
Adina Fartuşnic