Desi a fost de mai multe ori mustrata pentru calitatea serviciilor, compania UPC se încapatâneaza sa nu schimbe tactica. Protectia Consumatorilor a anuntat ca sigura “sanctionarea” firmei. Autoritatea Nationala pentru Reglementare în Comunicatii a recunoscut ca UPC este “campioana” la reclamatii, de la începutul lui 2007. Un clujean, fara sa stie ca multi alti români patesc la fel, este nemultumit fiindca a platit abonamentul în avans pe opt luni si, dupa un timp, nu a mai putut beneficia de avantajele stipulate în contract si pompos aclamate prin campaniile publicitare din mass media.

Un clujean ne-a sesizat în legatura cu faptul ca, imediat dupa sarbatori, “UPC si-a propus sa câstige bani seriosi din impulsurile gratuite acordate pentru apeluri în retelele fixe de telefonie. Desigur ar trebui sa ne întrebam cum, din moment ce e gratuit. Ei bine, au setat serverele de telefonie în asa fel încât dupa ora 18 sa se "aglomereze" atât de mult încât în mod subit la orice numar la care suni în reteaua fixa (toate retelele fixe, de fapt) sa sune "ocupat". Si va suna astfel pâna dimineata la ora 6 când la fel de subit … nu va mai fi ocupat, dar vei intra în aria tarifului taxabil”. C.M. este nemultumit si fiindca, încântat de oferta si-a convins apropiatii sa aleaga pachetele UPC. Acum, din pacate, nu îi mai poate contacta, dupa ora 18…când, în mod normal, lumea este acasa.

UPC a mai fost criticata si în trecut de catre clienti. ANRC a recunoscut ca aceasta este una dintre cele mai contestate companii din domeniu. În urma cu doi ani serviciile operatorului au ajuns subiect de discutii pâna si în Parlament. Cu toate acestea, cazul clujeanului nu este izolat, în 2008 existând mai multi români care se plâng de seriozitatea UPC.

Gratuitatea- avantaj iluzoriu în România

Clientul nemultumit se întreaba, asa cum este normal “oare cât va dura aceasta "deranjare" de telefoane la UPC? Daca nimeni nu va face nimic, atunci s-ar putea sa dureze …Trebuie sa ne fi gândit mai demult, cel putin, la miracolul acordarii impulsurilor gratuite, atât de generos, la ambele firme aflate în concurenta : Romtelecom si UPC (mai sunt si altele dar astea doua exceleaza la capitolul Escrocherie)”.

El a renuntat la serviciile principalului operator de pe piata de telefonie deoarece a crezut ca firma nou intrata pe piata, mai bine tehnologizata, mai noua va încerca, cu adevarat sa ridice standardele din domeniu. El a afirmat ca “Romtelecom-ul nu iti taie telefonul dupa ora 18 dar te taxeaza indiferent ca zic ei, ca ar fi gratuit sau nu. Nu exista gratuitate la Romtelecom, de nicio culoare si nici nu a fost vreodata. Cu mari probleme au acordat unele reduceri la pensionari… si acestia trebuie în permanenta sa îsi urmareasca factura si sa o compare cu toate convorbirile avute în decurs de o luna. Vor constata ca exista "coincidente" care nu coincid”. Din pacate, alegerea facuta nu a fost de bun augur.

Serviciu de reclamatii, departe de Cluj si ineficient

C.M. a încercat sa sune la numarul de telefon destinat clientilor si a constatat ca “serviciul de reclamatii este, practic, desfiintat si te conecteaza la un oficiu din Bucuresti unde nu te ajuta nimeni cu nimic, decât cu scuze. De fapt cum as putea eu sa stiu daca aceasta asa-zisa defectiune, repetata zilnic, fara exceptie, este cu adevarat defectiune?”

Pradoxal, cei care doresc sa sune într-una din retelele mobile reusesc, fara prea mare efort. Tarifele, în schimb, sunt destul de “usturatoare”.

Concluzia clujeanului este, deci, ca “Poate gresesc… eu stiu ? Dar realitatea este ca platesti un servici pentru care nu esti servit. Asta e clar, apoi ca din ce motive … ? Pâna la urma tot la escrocherie este, deoarece acesta este cel mai simplu si evident adevar: platesti pentru servicii de care nu beneficiezi”.

Directorul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Cluj, Lenuta Suteu a declarat ca s-au primit sesizari legate de modul în care operatorul de telefonie întelege sa le raspunda oamenilor, prin serviciul de relatii cu clientii. Ea a afirmat ca si inspectorii OJPC au încercat sa sune la numarul respectiv dar nu a raspuns nimeni. “Deoarece exista foarte multi consumatori nemultumiti  si fiindca am încercat si noi sa îi apelam si nu am reusit, cei de la UPC vor fi cu siguranta sanctionati. Serviciul pentru clienti ar trebui sa fie functional 24 de ore din 24”, a completat Lenuta Suteu.

Am încercat sa îi contactam pe reprezentantii UPC. Am apasat pe toate tastele, asa cum s-a cerut, apoi am asteptat deoarece toti operatorii erau ocupati si, asa cum ni s-a cerut, am asteptat mult si bine, am asteptat “pentru a ne pastra prioritatea în preluarea apelului”. Un operator ne-a lamurit ca el nu este abilitat sa ne ofere informatii oficiale în legatura cu cazul de la Cluj.

Potrivit site-ului UPC, compania, a treia în topul ofertantilor de servicii de gen al Autoritatii Nationale de Reglementare în Comunicatii (ANRCTI) are 1.300.000 de clienti în 200 de orase ale României. Potrivit aceleiasi surse, principala preocupare a UPC este calitatea serviciilor si îmbunatatirea relatiilor cu clientii.

Ligia Popa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.