Ancheta Rise Project: Organizația Dragnea a avut trei niveluri de protecție

567

Banii de la Tel Drum au ajuns si la firmele de consultanță ale jurnaliștilor de la Antena 3, Radu Tudor, Bogdan Chireac, Camelia Voiculescu. Rise Project a urmărit 10 luni banii organizației Dragnea, descoperind trei niveluri de protecție.

Sumele și beneficiarii

111.848 de lei au zburat direct de la fiul lui Liviu Dragnea la fiica lui Dan Voiculescu în noiembrie 2015, după #Colectiv, când baronul prelua partidul. Cu cinci ani înainte, asfaltatorul Tel Drum îi plătea 150.000 de lei Cameliei Voiculescu, asociată cu Mirel Palada (Compania de Cercetare Sociologică și Branding Forum) pe un sondaj. Alți 50.000 de lei a decartat tot în 2010 finul lui Dragnea, Mihai Slăvescu Putineanu, pentru o lucrare sociologică necesară fermei lui de vaci (Agrotrust). Câteva luni mai târziu, ferma de vaci spăla aproape jumătate de milion de lei la Pitești, rotunjind fantomaticele 3,8 milioane ale grupării.  Antenistul Radu Tudor a dus acasă 65.000 lei , în perioada ianuarie 2011 – mai 2012. Plățile s-au făcut în cinci tranșe, de la ferma lui Putineanu (Agrotrust) la firma de consultanță a lui Radu Tudor (Top Media Acces). Ultima plată s-a virat în campania electorală a alegerilor locale din 2012. 59.502 lei s-au dus la DC News al lui Răzvan Dumitrescu și Bogdan Chirieac. Era 19 septembrie și Revoluția Fiscală tocmai se lansase în platou la Radu Tudor.

Capitolul special al investigației Rise Project este consacrat ”consultanților” de la Antena 3: Radu Tudor, Bogdan Chireac și Camelia Voiculescu – cu toții au primit bani de la Tel Drum.

”Pe facturi nu mai apăreau țărani anonimi care vindeau nimic, ci vedete TV care livrau publicitate și consultanță”, scrie Rise Project.

Nivelul 3 de protecție al grupării „Dragnea”

Acesta lucrează în falanga media finanțată de moguli și antamată într-un jihad conspiraționist împotriva politicilor anticorupție. Alături de trei televizuni de știri și siteurile auxiliare, armate nevăzute de troli s-au încolonat într-o campanie uriașă de dezinformare.

Tehnicile sunt vechi, desfășurate până acum în Rusia, Ungaria, Turcia sau Polonia, de regimuri aflate în derapaj democratic.

Retorica lor, aceeași peste tot, se bazează pe o diversiune simplă: inventarea unor pericole inexistente asociate des cu instituțiile judiciare. Rezultă un delir cu alarme de tip „George Soros”, „stat paralel” în loc de separația puterilor în stat, invazii iminente de homosexuali, spioni și musulmani, corporații care ne cotropesc sau lozinci naționaliste gen „nu suntem o colonie”.

În România, sunt expuse aproape 13 milioane de televizoare. Plus 10,6 milioane de oameni cu acces la Internet.

Antena 3

Google listează de 10.300 de ori cuvântul „soros” pe siteul lor. Materiale negative. Dragnea apare mai des, de 66.500 de ori. Cele mai multe rezultate, pozitive. Televiziunea lui Voiculescu i-a oferit constant șefului PSD o linie de apărare după dezvăluirile presei despre Tel Drum.

Screen-Shot-2017-11-30-at-17.28.24

 Plăți care nu se dau la televizor

111.848 de lei au zburat direct de la fiul lui Liviu Dragnea la fiica lui Dan Voiculescu în noiembrie 2015, după #Colectiv, când baronul prelua partidul. Practic, silozurile din Teleorman (Gransiloz) cumpărau publicitate la Radio Zu (Grupul Media Camina), post care nu se prinde în județ.

Cu cinci ani înainte, asfaltatorul Tel Drum îi plătea 150.000 de lei Cameliei Voiculescu, asociată cu Mirel Palada (Compania de Cercetare Sociologică și Branding Forum) pe un sondaj.

Alți 50.000 de lei a decartat tot în 2010 finul lui Dragnea, Mihai Slăvescu Putineanu, pentru o lucrare sociologică necesară fermei lui de vaci (Agrotrust). Câteva luni mai târziu, ferma de vaci spăla aproape jumătate de milion de lei la Pitești, rotunjind fantomaticele 3,8 milioane ale grupării.

Căsătorit cu o verișoară a Bombonicăi și cununat de cuplul Dragnea, Mihai Slăvescu Putineanu a gravitat mereu în jurul liderului socialist. La început, a  lucrat la Consiliul Județean Teleorman, biroul de relații externe, apoi a intrat în afaceri, devenind donator fruntaș la PSD, unde-i și membru activ. Ferma lui (Agrotrust) a încasat de-a lungul timpului peste 25 de milioane de la Tel Drum.

Prin finul Putineanu s-a prins chiar și Antena 3 în Teleorman din 2011 până în 2014. Mai precis, prin firma lui de cablu (General TVK) preluată de la Tel Drum.

Nu numai fantomele au primit bani de la Putineanu, ci și realizatorul TV Radu Tudor. 

radu-tudor-ce-voi-face-de-luni-la-antena-3-441916

65.000 lei a dus acasă antenistul în perioada ianuarie 2011 – mai 2012. Plățile s-au făcut în cinci tranșe, de la ferma lui Putineanu (Agrotrust) la firma de consultanță a lui Radu Tudor (Top Media Acces). Ultima plată s-a virat în campania electorală a alegerilor locale din 2012.

S-a întâmplat în privat, fără legătură cu postul la care lucrează, explică realizatorul TV, deși nici pe blogul lui ferma n-a fost pomenită vreodată. Ne-a lămurit personal:

„Era o consultanță în domeniul comunicării. Nu mai țin minte, să verific, au trecut foarte mulți ani. Dacă pot să verific documentele firmei, vă transmit. (…) Sincer, nu țin minte toate detaliile. Prin firma mea am oferit sfaturi și consultanță pentru mai multe firme și persoane și trebuie să verific. Majoritatea firmelor apelează la noi (n. red. – nu are niciun angajat) pentru sfaturi legate de comunicare, prezență de piață și așa mai departe. (…) Nu legate de domnul Dragnea personal.”

Discuția cu Radu Tudor s-a mai închegat pe parcurs, scriu jurnaliștii de la Rise Project:

„Parcă era o chestiune legată de produse agricole românești, o dezbatere amplă la vremea respectivă, o dispută foarte mare între producătorii români și străini. (…) Nici o treabă cu Antena 3 și lucrul ăsta sper că e evident pentru toată lumea. (…) Prin firma mea privată dau și ofer sfaturi legate de comunicare cu experiența mea de jurnalist diferitelor persoane juridice.”

59.502 lei s-au dus la Răzvan Dumitrescu și Bogdan Chirieac

Figuri consacrate în platourile Antena 3, cei doi au primit bani de la finul lui Dragnea, în aceeași perioadă, 2011-2012, prinportalul de știri DC News (Press Media Electronic), fondat de cele două vedete TV.

Răzvan Dumitrescu, care a ieșit de curând din afacere, susține că nu se ocupa el de administrare, că habar n-are despre tranzacție, n-a simțit presiuni editoriale și, oricum, n-a mai scris nimic pe site de mult timp.

În schimb, Bogdan Chirieac spune că „Banii erau pentru publicitate. Cu siguranță avem de fiecare dată publicitatea cu bannerul de la Agrotrust. (…) Altfel, cinstit să fiu, nici nu-l cunosc pe domnul respectiv, ne-a contactat cineva de la PR. Aveau o fermă de nu știu ce. (…) Toate firmele mari din occident trăiesc din publicitate. La fel am făcut și noi la DC News. Avem contracte cu agenții de publicitate mari, corporații mai importante, decât 500 de euro pe lună. “

chireac

Pe DC News nu există referiri la ferma de vaci a finului lui Dragnea, iar Bogdan Chirieac ține secret bannerul publicitar: „O să vi-l arăt când îmi arătați și dumneavoatră contractele de grant”.

În aceeași zi, la o oră de la convorbire, și-a dat următoarea declarație pe propriul site: „O presupusă anchetă jurnalistică privind situații din 2012 nu cred că justifică tonul imperativ și agresiv al unei persoane care cere informații la telefon, despre bannere publicitare afișate acum șapte ani. Spre deosebire de publicații care au acces la date pe care le gestionează alte instituții, eu nu știu cine se află în spatele diferitelor firme private. Cred că este o diversiune și că site-ul DC News îi deranjează (…)”

2 COMENTARII

  1. „Retorica lor, aceeași peste tot, se bazează pe o diversiune simplă: inventarea unor pericole inexistente asociate des cu instituțiile judiciare. Rezultă un delir cu alarme de tip „George Soros”, „stat paralel” în loc de separația puterilor în stat, invazii iminente de homosexuali, spioni și musulmani, corporații care ne cotropesc sau lozinci naționaliste gen „nu suntem o colonie”.

    Prin afirmații de genul acesta, Rise Project se dovedește a fi chiar mai periculos pentru România decât cei pe care îi „demască” în mod profesionist, lipind și eticheta de „jihad” pe ei.

    Da, PSD este corupt, dar ce fac ăștialalți este de-a dreptul criminal: bagatelizarea unor pericole etraordinare pentru țara aceasta, prin etichetarea lor ca fiind „retorică jihadistă”, duce la ignorarea amenințărilor extraordinare asupra României, amenințări care de bine, de rău, sunt expuse din zona parlamentarilor PSD. Doar întrebați-l pe Viktor Orban dacă Soroș e o marotă inventată – maleficul finanțist a folosit aceleaș mijloace perfide și în țara pe care o conduce Orban, cu diferența că ungurii s-au trezit la nivel oficial.

    Se vorbește deschis despre planuri de strămutare a unui milion de migranți musulmani la noi, din primăvara asta. Bazat pe antecedente, știm că e plauzibil – doar LADO lucrează la aducerea cîtorva zeci de mii în Cluj. Dacă suntem nebuni să ignorăm aceste amenințări, ce ne vom face când ne vom trezi cu ei pe cap – îi vor lua cei de la Rise Project și cu Codru Vrabie în casele lor? Să fim serioși.. acesta din urmă, a declarat într-o emisiune că migranții ar putea fi cazați în casele românilor plecați înafară. Vedeți cu cine avem de-a face?

    Nu e de mirare că toate onegeurile astea stîngiste zbiară ca din gură de șarpe când vine vorba de o lege care să îi oblige să declare sursa finanțării lor! Știm bine ce s-ar întîmpla atunci cînd tot românul ar descoperi că aceștia nu sunt decît agenți de influență a lui Soroș, sau al altor indivizzi și organizații provenite din aceleași cercuri.

    Să ne trezim pînă nu va fi prea tîrziu: statul adânc nu doarme și nici nu e paralel cu realitatea pe care vrea să ne-o împlinească.

    La mulți ani, România!

  2. Oamenii întregi la cap știu ce patrupede bântuie latrina 3, știu cine-s” vedetele” securistului- infractor Felix,Chireac,Tudor, ciuvică,gazila,oana…o adunătură de borfași bolșevici la care multă pulime se uită.

LĂSAȚI UN MESAJ