Autogara Sens Vest bagă transportul judeţean în ilegalitate

525

Autogara Sens Vest din Cluj-Napoca a fost demolată în 1 februarie 2017. Proprietarul autogării, Cornel Toma care era chiriaş în spaţiul de pe strada Fabricii nr. 105 a fost dat afară de actualii proprietari care doresc să îşi construiască un ansamblu imobiliar. Practic, Sens Vest a trebuit să părăsească amplasamentul de pe strada Fabricii, unde se afla în chirie, găsind un spaţiu pe strada Căii Ferate f.n.

 

Astfel, autogara şi-a încetat activitatea, iar operatorii de transport trebuie să îşi aleagă o altă autogară de unde îşi desfăşoară plecările. Operatorii au rămas altfel cu două variante: autogara Beta, sau autogara Fany.

Oare Consiliul Judeţean menţine abuziv autogara Sens Vest de pe strada Fabricii în traseele licitate ca punct de plecare/sosire? Momentan, programul de transport al Consiliul Judeţean nu este modificat şi se menţine traseele licitate până în 2019, chiar dacă acestea este clar că nu sunt operabile din autogară. Un număr de 29 de trasee judeţene au ca punct de plecare/sosire autogara demolată Sens Vest.

Aşa cum am mai amintit, autogara face practic din 1 februarie obiectul unui proiect imobiliar, iar din data de 25 februarie licenţa pentru desfăşurarea activităţii de autogară este anulată.

Însă, chiar dacă autogara nu mai funcţionează, există în continuare societăţi de transport care au punct  de plecare/sosire, un astfel de exemplu este Bus Trans care operează curse printre cele mai importante fiind Cluj-Gherla sau Cluj-Apahida.

 

Autogara Sens Vest, rămasă în aer

Potrivit surselor, Sens Vest era folosită ca o autogară ”fantomă”, deoarece mulţi operatori pentru cursele judeţene preferau să folosească Autogara Beta sau Fany, chiar dacă traseul era licitat cu plecare din Sens Vest deoarece, autogara nu era una cu vad pentru transportatori.

Contactat telefonic, Cornel Toma, proprietarul SC Sens Vest SRL ne-a declarat faptul că în prezent”autogara în acte nu există”. Întrebat ce se întâmplă cu operatorii, din ce autogară pleacă momentan, acesta ne-a declarat, cu părere de rău, că ”operatorii s-au mutat la concurenţă”. Acesta a mai precizat ca Sens Vest a predat licenţa, însă operatorii nu pierd nimic, subliniind că aceştia au fost anunţaţi cu şase luni înainte. Totodată, Cornel Toma a precizat că a pierdut foarte mulţi bani din cauza faptului că autogara de pe strada Fabricii a fost demolată, iar investiţia de pe strada Căii Ferate f.n. se ridică la 70.000 de euro. Întrebat dacă noua autogara va opera pe aceleaşi rute,

 

Transportul judeţean Cluj, în ilegalitate

Din punct de vedere legal şi normal, noua autogara Sens Vest, cu sediul pe strada Căii Ferate f.n., nu ar trebui să opereze chiar dacă va fi licenţiate acele rute, deoarece are altă adresă, este cu totul un alt punct de plecare. Menţionăm că judeţul Cluj este singurul din regiunea de nord a România în care Consiliul Judeţean a impus un punct de plecare al operatorilor, respectiv din autogară. La nivel intrajudeţean, operatorii pot să îşi schimbe de maxim două ori pe an, autogara de placare/sosire, lucru perfect normal reglementat de ARR pentru a evita astfel de situaţii în care autogara se închide sau monopolul în anumite situaţii. Cornel Toma a precizat că afacerea noii autogări o va începe de la zero, atunci când va fi licenţiată, aşa cum legislaţia îi va permite.

Consiliul Judeţean, ca un bun administrator, trebuie să asigure operatorilor de transport care activau în Autogara Sens Vest pe strada Fabricii, plecările din cele două autogări menţionate mai sus. Astfel, l-am contactat telefonic pe David Octavian, şef transport judeţean Cluj care a refuzat să ne ofere orice răspuns la întrebările pe care le avem în legătură cu Autogara Sens Vest, precizând că nu este în măsură şi nu are dreptul de a răspunde verbal cerinţelor noastre.

În consecinţă, Gazeta de Cluj a formulat o cerere în scris către Consiliul Judeţean în care a cerut să i se comunice un răspuns la următoarele întrebări:

  1. Având în vedere că Autogara Sens Vest a fost demolată, de unde pleacă operatorii în momentul de faţă?
  2. Dacă pleacă din altă autogară, operatorii îşi pierd licenţa?
  3. Ce măsuri aţi luat când aţi aflat că s-a închis autogara Sens Vest?
  4. E normal ca autogara Sens Vest să emită facturi către operatori pentru menţinerea traseelor licitate având în vedere că autogara nu are autorizaţie fiind nelicenţiată?

Aşteptăm cu mare interes răspunsul Consiliului Judeţean Cluj!

LĂSAȚI UN MESAJ