Preşedintele Consiliului de Administraţie al Tipoholding, Teodor Colţea, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că municipiul Cluj a devenit o zonă de dezvoltare industrială însă are un handicap mai special şi anume faptul că industria tipografică nu se mai formează în şcoli. Acesta a mai menţionat că majoritatea oamenilor care lucreză la acestă firmă s-au calificat la locul de muncă.

 

 

Începând cu luna martie a acestui an, S.C. TIPOHOLDING S.A. Cluj-Napoca a demarat implementarea proiectului “Dezvoltarea şi menţinerea unui sistem de management performant adaptat cerinţelor pieţei” care beneficiază în proporţie de 49,94% de finanţarea Uniunii Europene prin programul PHARE 2005 – “Coeziune Economică şi Socială”. Proiectul a avut o durată de şapte luni şi s-a încheiat la sfârşitul lunii septembrie. Beneficiarii direcţi au fost angajaţii firmei Tipoholding care au participat la un training de vânzare, negociere şi customer suport cât şi la un seminar de instruire de tip team-building şi leadership în perioada iulie – august 2008. Beneficiarii rezultatelor proiectului au fost angajaţii Tipoholding dar şi ai celorlalte companii din cadrul grupului: Tipo Offset, pentru cărţi, reviste, materiale promoţionale, Tipo Direct, pentru direct mailing şi Tipo Flexo, pentru producţie de ambalaje flexibile. Teodor Colţea, preşedintele Consiliului de Administraţie al Tipoholding a declarat: “Recomand oricărei firme mijlocii un astfel de proiect pentru că jumătate din costuri sunt preluate de fondurile Uniunii Europene. A fost un proiect care s-a derulat foarte serios”. Firma de consultanţă selectată pentru organizarea cursurilor şi pregătirea studiilor şi rapoartelor legate de instruire şi strategie a fost SC DeKlausen Consulting SRL, specializă pe astfel de servicii. Eliade Rotariu, director general al acestei firme a afirmat: “Marile beneficii ale acestui training au fost la nivel de individ”.

 

 

Resursele umane, o problemă actuală

 

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Tipoholding, firmă ce are o istorie de 15 ani, a mai declarat: “Dacă acum 15-16 ani, când au apărut micii antreprenori, după 1989, problema acestora era finanţarea. Acum, când poţi primi suficienţi bani dintr-o afacere, principala lor problemă este cea a resurselor umane”. În cadrul unei conferinţe de presă, Teodor Colţea s-a arătat nemulţumit de faptul că “municipiul Cluj a devenit o zonă de dezvoltare industrială însă are un handicap mai special şi anume faptul că industria tipografică nu se mai formează în şcoli. La noi, majoritatea oamenilor s-au calificat la locul de muncă”. De asemenea, Teodor Colţea a mai spus că cei de la Tipoholding sunt nevoiţi să trimită maşiniştii la specializare în străinătate, în weekenduri. Resursele umane sunt o preocupare constantă a noastră de câţiva ani. În fiecare an sunt acordate câte 14-15 burse studenţilor de la Politehnică pentru această meserie, însă sunt tot mai puţini doritori. Studenţii cred că după facultate vor avea posibilităţi multiple. Dintre cei care au primit acele burse, unii au ajuns la noi pe posturi de conducere însă majoritatea s-au arătat reticenţi faţă de angajarea la noi, deşi le acordam un avans de 20.000-30.000 de lei, deoarece le-am impus o clauză de a rămâne în unitate minimum trei ani. Şi totuşi studenţii se plâng de faptul  că nu este o preocupare a angajatorului de a forma persoanele tinere”, a afirmat preşedintele CA Tipoholding.

 

 

Nouă linie de producţie

 

Până în noiembrie Tipoholding va pune în funcţiune o nouă linie de producţie tipografică.  Aceasta va fi transportată în România într-un container din Statele Unite ale Americii şi va costa până la trei milioane de euro. Teodor Colţea a menţionat în acest sens: “Va fi cel mai modern utilaj tipografic din România, fiind achiziţionat în parteneriat cu Adevărul Holding. Valoarea investiţiei este de două-trei milioane de euro. Capacitatea sa de producţie o va depăşi pe cea a celor patru maşini de tipărit pe care le deţinem. Montarea noii linii va dura cam o lună, astfel încât sperăm ca până la sfârşitul lui noiembrie să o punem în funcţiune”.

 

 
Andreea Mitrică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.