Pentru a doua oară, municipalitatea clujeană trebuie să refacă licitaţia pentru atribuirea contractului de 120 de milioane de euro privitor la reparaţia şi întreţinerea străzilor din oraş. După ce, în martie, licitaţia a fost contestată de SC Euro Construct Trading98, firmă patronată de Dan Besciu, supranumit “regele asfaltului”, acum, aceeaşi licitaţie este contestată de un grup de societăţi. Licitaţia a fost câştigată de SC Diferit, o firmă clujeană care aparţine soţilor Daniela şi Nicolae Petrini, şi SC Kiat Group, o firmă cu patronat turcesc. Dacă prima societate este o “abonată” a contractelor puse la bătaie de Primăria Cluj Napoca, unii dintre acţionarii firmei turceşti au legături de afaceri cu Liviu Negoiţă, primarul PDL al Sectorului 3 din Capitală.
Conform unei decizii a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor emisă în data de 19.07.2010, municipalitatea clujeană trebuie să refacă licitaţia pentru atribuirea contractelor de reparaţii şi întreţinere a drumurilor din Cluj-Napoca.  Acest lucru vine ca urmare a faptului că SC CONSTRUCT PEROM SRL, cu sediul în Bistriţa, reprezentată de Petruţ Gheorghe (administrator), SC GRUP ARCONS SA, din Brasov, reprezentată de Tara Lucian (director executiv), SC EURO FORM CONSULTING, din Bucureşti, reprezentată  de administratorul Filofteia Sandu, şi SC TEHNOLOGICA RADION, cu sediul în Bucureşti, reprezentată legal prin directorul general Berna Theodor au formulat contestaţii cu privire la licitaţia de „Lucrari de reparare, întretinere, constructii de drumuri si proiectare pentru aceste lucrari din Municipiul Cluj-Napoca”, licitaţie organizată de municipalitate. Firmele au cerut CNSC-ului „obligarea autorităţii contractante să refacă documentaţia, anularea procedurii de licitaţie deschisă şi obligarea autorităţii contractante la modificarea fişei de date a achiziţiei”, se arată în contestaţiile înainte către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Firmele au mai contestat modul de stabilire a ponderilor şi algoritmului de punctare a factorilor de evaluare preţ şi termen de execuţie şi au cerut dispunerea de măsuri corective constând în modificarea si sau completarea documentatiei de atribuire. CNSC, în baza documentelor depuse, a conexat cele cinci contestaţii şi a admis contestaţiile aparţinând SC GRUP ARCONS SA şi SC EURO FORM CONSULTING SRL şi a dispus anularea procedurii de atribuire. Sorin Apostu spune că cei de la CNSC ar dori condiţii prea permisive pentru acest contract în valoare de 120 de milioane de euro. “Licitaţia pentru străzi a fost anulată din nou de către CNSCC, iar motivaţia principală a fost că Primăria Cluj-Napoca a stabilit condiţii prea puţin permisive, deşi au fost opt ofertanţi calificaţi. Acum câteva luni am refăcut caietul de sarcini şi am luat în calcul toate observaţiile CNSC. Tot ce a rămas bun data trecută am păstrat”, a declarat Apostu.

Vor contracte moka!

O observatie comună a contestatrilor face referire la cerinţa obligatorie impusă conform căreia participanţii la licitaţie trebuie sa deţină “o instalaţie obligatorie de cântărire a vehiculelor rutiere în conformitate cu HG 1373/2008 “. În contestaţia SC Euro Form se arată ca această cerinţă este “exagerată şi restrictivă în condiţiile în care obligaţia deţinerii echipamentului în cauză revine furnizorilor ale căror bunuri divizibile sunt distribuite prin utilizarea reţelei de drumuri publice din România. Acest tip de dotare poate fi deţinut numai de către un furnizor din municipiul Cluj-Napoca, locaţie de unde vor fi aprovizionate principalele materiale de construcţie, iar pe de alta parte, în condiţiile în care obiectul contractului nu constă în îndeplinirea unui contract de furnizare, obligaţia legală în cauză priveşte furnizorii de materiale de construcţie şi nu constructorii”, arată contestaţia celor de la Euro Form.
În replică, Apostu consideră că cei care fac parte din tabăra contestatarilor ar dori o serie de condiţii care dezavantajează calitatea lucrărilor.
“Data trecută s-a impus să scădem garanţia de la trei ani la 1,5 ani la lucrările de întreţinere, acum ne cer să o scădem la doar două luni. S-au cerut standarde ISO,  ni s-a spus că nu trebuie să cerem aceste standarde pentru întreţinere, ci numai pentru execuţie. Am cerut ca firmele participante să aibă experienţă pentru opt tipuri de lucrări. Am cerut instalaţie de cântărire a maşinilor, ni s-a spus că nu trebuie. Am cerut sistem de semnalizare, ni s-a spus că nu trebuie plan avizat anterior şi că se poate să trimită un plan şi în timpul lucrărilor”, a mai adăugat Sorin Apostu.
Reprezentanţii firmelor contestare s-au legat şi de capitolul VI al fisei de date care cere ca participanţii să prezinte un “Plan de semnalizare avizat de Serviciul pentru Siguranţa Circulaţiei din cadrul Primariei Cluj-Napoca cu prezentarea unei variante pentru fiecare tip de lucrare”, o cerinţă care din punctul de vedere al celor de Euro Form pare inutilă.

Turcii şi Diferit

La licitaţia care a avut loc la jumătatea lunii mai pentru întreţinerea drumurilor din oraş au câştigat societăţileDiferit SRL şi Kiat SRL. Kiat Group SRL a fost înfiinţată în 2006 şi îi are ca patroni pe turcii Atalay Deniz, Ahmet Secuk, Ygit Berek Atlay, Tamer Atalay şi Mustafa Bekar. Tamer Atalay este şi administrator al King Industrial Enterprises firmă care a primit de la municipalitatea clujeană 30 de milioane de lei pentru amenajarea unor locuri de joacă, iar Kiat a primit de la Ministerul Transporturilor 950.000 de euro pentru asfaltarea Bulevardului Dorobanţilor. De asemenea, King Industrial Enterprises a primit mai multe contracte şi de la Primăria sectorului 3, pentru amenajarea unui loc de joacă în Parcul Titan şi „pentru execuţia unor fântîni la Piaţa Unirii“. Legătura dintre turci şi români o face Liana Calin, care pe vremea atribuirii contractelor pentru spaţiile de joacă din oraş figura ca asociat la SC King Industrial Enterprises. Aceeaşi firmă a fost favorizată şi de fostul şef al Inspectoratului Şcolar Judetean Cluj, Titiana Zlătior, care, înainte de a pleca din functie, a emis în teritoriu o circulară în care propunea directorilor de şcoli din judeţ să apeleze pentru diferite servicii la SC King Industrial Enterprises. Coincidenţa face ca primarul Sectorului 3, Liviu Negoiţă, să fi fost asociat cu turcul Tamer Atalay, într-o societatea care a fost dizolvată, SC Kora Edil. Tamer Atalay este şi preşedintele Consiliului de Conducere al Camerei de Comerţ şi Industrie România-Turcia.
SC DIFERIT SRL Cluj este “abonată” la lucrări publice încă de pe vremea administraţiei Funar. A realizat lucrări de reabilitare a drumurilor în oraş primind 2,8 milioane de lei în 2004 şi 2,7 milioane de lei în 2005.Firma este patronată de familia Petrini (Daniela şi Nicolae). Nicolae Petrini a fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj. Cel mai important proiect câştigat de la Cluj de SC Diferit este modernizarea (2007) din zona Pieţei Cipariu.

        

Cine să-l refuze pe “rege”?
În martie şi SC EURO CONSTRUCT TRADING '98 SRL, din Bucureşti, reprezentată de administratorul Dan Besciu a apelat la CNSC pentru a anula o licitaţie („Lucrări de reparaţii, întreţinere, reabilitare şi modernizare a străzilor, parcărilor, trotuarelor şi altor incinte şi proiectare pentru aceste lucrări de pe raza municipiului Cluj-Napoca”) pentru drumuri pusă la bătaie de municipalitatea clujeană. Cei de la CNSC nu l-au putut refuza pe Besciu şi au soluţionat în favoarea omul de afaceri bucureştean. “Admite contestaţiile aparţinând SC CONSTRUCT PEROM SRL şi de SC EURO CONSTRUCT TRADING '98 SRL şi cererea de asociere la acestea înaintată de SC TEHNOLOGICA RADION SRL. Dispune anularea procedurii de atribuire. Executorie. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”, arată o soluţie a CNSC

Nimeni nu are 15 milioane de lei
Reprezentanţii SC Grup Arcons s-au arătat nemulţumiţi de cerinţa din fisa de date conform căreia cei care participă la licitaţie trebuie să dovedească accesul la o linie de credit în valoare de 15 milioane de lei. “Nici o societate nu îşi permite să solicite un credit de o asemenea valoare decât în situaţia în care câştigă procedura. Pentru obţinerea creditării, societatea trebuie să prezinte contractul de execuţie semnat de autoritatea contractantă şi constructor”, arată contestaţia SC Grup Arcons. Cei de la SC Tehnologica Radion atacă şi ei şi documentaţia municipalităţii. “Lucrarea nr. 14 mortar antifisură nu ar fi trebuit să apară în lista de lucrări deoarece mortarul asfaltic (MA) este o soluţie neperformantă şi de aceea el a fost eliminat din Standardul SR 174-1/iunie 2002 (nu se mai foloseşte)”, arată documentele.
CIFRĂ
120 de milioane de euro este valoarea contractului contestat
Răzvan Robu

3 COMENTARII

  1. Atalay este un turc libidinos , instabil psihic care sufera de parkinson in stadiu avansat si de tremurul specific. El a ajuns sa castige licitatii exploatand-o pe liliana calin care i-a fost amanta. Aceasta trebuia doar sa demonstreze ca e capabila de performante deosebite…in pat. Asa l-a convins lliana pe emil boc in patul caruia a ajuns in schimbul contractelor cu primaria din cluj. Liliana a mai incalzit si patul primarului oprescu si negoita. Astfel au ajuns turcii sa castige licitatii importante, cu ajutorul unei femei fara studii dar disponibile sa-si ofere serviciile sexuale oricui oferea mai mult.

  2. tremuriciul atalay in varsta de 60 de ani, chel si greoi, desi casatorit, duce o viata dubla in romania. in afara de liliana calin, acsta mai are o amanta cu care locuieste permanent de cativa ani si care a fost secretara lui, pe raluca ana mihalcea, o absolventa de spiru haret din slobozia care se complace in situatia de a fi metresa pentru avantaje materiale consistente

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.