CFR Cluj a organizat o licitație pentru consolidarea liniilor de cale ferată în vederea ridicării restricțiilor de viteză, chiar dacă serviciile companiei abia mai sunt folosite. Licitația, împărțită pe mai multe loturi, a avut o valoare de peste 1,5 milioane de lei, iar contractele au fost câștigate de ”abonații” companiei de cale ferată. Printre ei pot fi amintite firmele GDO Mov Impex, patronată de Vasile Goie, sau Abed Nego, firmă legată de numele unui fost șef din cadrul CFR și subalternul fostului viceprimar al municipiului Cluj Napoca, Gheorghe Șurubaru.

 

La începutul acestei luni, CFR Cluj a făcut public numele firmelor care au câștigat contracte în valoare de peste 1,5 milioane de lei, fără TVA. Lucrările respective sunt de consolidare a liniilor de cale ferate de pe raza Sucursalei Regionala CF Cluj, în stațiile CF Ciucea, Vadul Crișului, Boju, Tileagd, Valea lui Mihai, Busag, Dealul Stefăniței.

Pentru lotul Consolidare linia 1 stația Boju – lotul 3 s-a primit o singură ofertă de la firma care a și câștigat contractul. Este vorba de CONSTRUCȚII FEROVIARE MUREȘ S.A. care a primit acest contract pentru suma de 359.884,57 de lei, fără TVA. Lotul Consolidare linia 3 stația Ciucea – lotul 1 a fost atribuit firmei FEROVIA INSTALATII SRL din București pentru suma de 275.022 de lei, fără TVA.

Lotul Consolidare linia 3 stația CF Bușag – lotul 7 a fost câștigat de firma GDO MOV IMPEX S.R.L pentru suma de 237.884.43 de lei, fără TVA.

Lotul Consolidare linia 4 stația CF Valea lui Mihai – lotul 5 a fost câștigat de SC ABED NEGO COM S.R.L., care a fost și singurul ofertant, și a primit contractul pentru 329.229,15 lei, fără TVA. Aceeași societate a câștigat și lotul Consolidare linia 8 stația CF Valea lui Mihai- lotul 6 pentru suma de 244.566,82 de lei, fără TVA.

 

Fostul subaltern al lui Șurubaru bate fierul cât e cald

Firma Abed Nego din Oradea, care a câștigat, în cadrul acestei licitații, două contracte în valoare de peste jumătate de milion de lei, fără TVA, aparține soților Daniela și Marius Ionașcu. El este un fost șef CFR, dar nu atât de șef pentru că a fost subalternul fostului viceprimar al municipiului Cluj Napoca, Gheorghe Șurubaru. De altfel, firma respectivă, pe vremea când Șurubaru era viceprimar, a câștigat contractul de reabilitare a spațiului din fața Gării Cluj Napoca, care a avut o valoare de peste 6 milioane de lei. De asemenea, pentru pasajul subteran Piaţa Gării, lucrările de proiectare şi execuţie, au fost făcute de aceeași firmă care a câștigat 4,964,853.46 lei. Potrivit unui top din 2014 al firmelor care au câștigat din lucrările publice licitate în cadrul administrației municipale a Clujului, firma Abed Nego era pe locul 10, cu contracte de peste 1,1 milioane de euro. Anul trecut, cifra de afaceri a firmei lui Ionașcu era de peste 17 milioane de lei.

Marea parte a contractelor câștigate de Abed Nego au fost pe raza CFR Bihor, unde printre șefi se regăsea și Marius Ionașcu. Conflictul de interese care apărea la acordarea contractelor respective nu l-a deranjat pe Gheorghe Șurubaru, care era șeful lui Ionașcu.

 

Au vopsit poduri de un milion

Cealaltă firmă abonată la contractele CFR Cluj este GDO Mov Impex, patronată de Delia Goia și administrată de soțul ei, Vasile Goie. În 2015, firma a cunoscut o ”explozie” a cifrei de la afaceri. Dacă în anul precedent avea înregistrate afaceri în sumă de 8,6 milioane de lei, anul trecut cifra de afaceri a fost de peste 18 milioane de lei. Nu este de mirare pentru că firma respectivă apare și într-un raport al Curții de Conturi a României care atrage atenția asupra apetenței cu care firma ”înfulecă” banii CFR. spre exemplu, doar anul trecut firma a câștigat trei contracte pentru vopsirea podurilor de cale ferată de pe raza Sucursalei Regionala C.F. Cluj pentru aproape un milion de lei.

CFR i-a plătit aproximativ 4,5 milioane de lei lui Vasile Goia și soției lui pentru ca firma lui, GDO MOV Impex, să execute lucrări de implementare a cerințelor Schengen în punctele de trecere a frontierei – stația CF Halmeu.

Spre exemplu, pentru gara din Băbeni, o haltă în care aproape că nu mai oprește nici un tren, statul român, prin Sucursala CFR Craiova, a dat firmei SC GDO Mov Impex SRL suma de 108.841.00 de lei. De asemenea, un alt contract, tot pentru vopsirea podurilor, a fost atribuit aceleiași firme. De data aceasta valoarea lui a fost de 189.873 de lei. Într-un raport făcut anul trecut, Curtea de Conturi a găsit mai multe nereguli la contractele încheiate de compania de stat. Printre nereguli se numără și contractul de reparaţii la cablurile instalaţiilor SCB pe raza secţiei CT2 Bacău BLA: Orbeni-Fărăoani, încheiat cu SC GDO MOV Impex SRL Baia Mare. Culmea este că fix același contract este licitat și anul acesta de CFR SA, iar valoarea lui este de aproximativ 380.000 de lei.

 

Afaceri dezastroase cu un deputat bogat

FEROVIA INSTALATII SRL din București care a câștigat de la CFR Cluj contractul de 275.022 de lei, fără TVA, are o situație excepțională. Pe anii 2014 și 2015 firma nu are nici o cifră de afaceri, merge pe pierderi, dar ca acționari îi are pe Ioana Stanciu și MARINESCU MARIE JEANNE, care sunt soția și fiica unui dintre cei bogați deputați PSD din Parlament, Stanciu Zisu. Politicianul are, împreună cu soţia lui, Ioana Stanciu, 70 de terenuri în următoarele judeţe ale ţării: Ialomiţa (8 terenuri), Ilfov (35), Dâmboviţa (20), Giurgiu (1), Constanţa (1) şi oraşul Bucureşti (5) cu o suprafață de  1.535.064,26 mp. Mai deține 12 imobile, toate în Bucureşti, dintre care 11 sunt pentru locuit şi una cu destinație comercială. Toate sunt deţinute în coproprietate de el şi soţia lui, în suprafaţă totală de 684, 58 mp suprafaţă locuibilă şi 557 mp spaţiu comercial, în afară de o moştenire din 1998 de 39,16 mp.

Are bijuterii de aur şi ceasuri în valoare de 18.000 de euro și active la următoarele bănci: ING, BCR, Alpha Bank, BCRL, CEC Bank.

La ING, Zisu Stanciu are trei depozite, în sumă totală de 4.243,45 euro (două depozite) şi 4.705,54 lei. Soţia lui are trei depozite, în sumă totală de 8.204,86 euro şi 8453,29 lei. La BCR, Zisu Stanciu deține şapte depozite, în sumă totală de 5.682,44 dolari (patru depozite), 3.615,02 euro (două depozite) şi 2.700,43 lei. Soţia lui are patru depozite, în sumă totală de 9.142,93 euro (trei depozite) şi 4.261,45 lei. La Alpha Bank, Zisu Stanciu are şase depozite, în sumă totală de 30.630,20 lei (două depozite), 13.748,67 dolari (două depozite) şi 40.261,87 euro (două depozite). Soţia deține trei depozite, în sumă totală de 16.256,73 euro (două depozite) şi 12.176,94 lei. La BCR Asigurări de Viaţă: Zisu Stanciu are o asigurare de 3.000 de euro, iar soţia o asigurare de 3.700 de euro.

La BCR Banca pentru Locuinţe, deputatul are 4.500 de lei, iar soţia 4.500 de lei. La CEC Bank, Zisu Stanciu are un cont în lei, de 445,28 de lei, iar soţia două conturi, unul de 1.108,12 lei şi altul de 372,44 euro. În total, Zisu are 17 conturi, în sumă totală de 48.120,34 euro, 38,481,45 lei şi 19.431,11 dolari. Soţia lui are 12 conturi, în sumă totală de 53.408,07 euro şi 25.999,8 lei. Ei mai dețin 17 plasamente, investiţii directe şi împrumuturi acordate, în valoare însumată de 6,5 milioane de lei, 60.000 de dolari şi 144.000 de euro.


Au ”pișcat” CFR-ul de câteva milioane de lei

Construcții Feroviare Mureș SA este controlată de acționarii  DICUI DELIA ZOITA, acționar majoritar și administrator, și CUTIERU IOAN, HOMOROZEANU MIHAI și DICUI ANICA. Ion Cutieru este fost director la Regionala CFR Bucureşti, astfel că se poate explica faptul că această companie a câștigat zeci de contracte de la CFR. Mai mult, potrivit unui anunț făcut de IPJ Mureș, acționarul majoritar are probleme cu legea. Poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor — I.P.J. Mureş au dispus începerea urmăririi penale faţă de Dicui Delia Zoiţa, administrator în cadrul S.C.Construcţii Feroviare Mureş S.A Tg. Mureş, şi Naşca Grigore, administrator al S.C. Giganţi Serv S.R.L. Sighişoara, sub aspectul săvârşirii de către aceştia a infracţiunilor de instigare la abuz în serviciu contra intereselor publice. Cei doi sunt acuzați că au determinat funcţionari din cadrul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR S.A., dar şi de la subunităţile regionale şi teritoriale ale acestei companii,să recepţioneze lucrări şi să deconteze devizele aferente acestora, în pofida realizării unor prestaţii parţiale sau defectuoase, ce au ca obiect reabilitarea unor elemente ale infrastructurii feroviare administrate de Regionala CF Braşov. Prin faptele lor, membrii reţelei au prejudiciat patrimoniul Companiei Naţionale Căile Ferate Române, cu 2.600.000 lei.

Sebastian Albescu

2 COMENTARII

  1. „Spre exemplu, pentru gara din Băbeni, o haltă în care aproape că nu mai oprește nici un tren, statul român, prin Sucursala CFR Craiova, a dat firmei SC GDO Mov Impex SRL suma de 108.841.00 de lei.”
    In gara Babeni trec peste 20 trenuri de calatori, dar si mai important destule garnituri de marga de la minele Alunu si Berbesti.in aceasta gara aceste trenuri sunt manevrate pentru compunere si expediere, de acest motiv a decis CFR SA sa aloce pentru modernizarea liniilor din gara, stiindu-se ca marii clienti ai CFR sunt companiile de transport marfa nu cele de calatori.Un pic de documentare inainte n-ar strica, domnule Albescu…
    Ca au ales o firma dubioasa, asta e alta treaba, si probabil ca DNA ar trebui sa faca niscai verificari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.