Conform calculelor noastre, Primăria Cluj-Napoca are de plătit, din bugetul local, suma de 77.550 de de lei şi 4.412 de euro pentru patru procese pierdute. Proiectele de hotărâre privind plata acestor sume către asociaţiile de locatari şi cele două firme au fost votate, în unanimitate, în cadrul şedinţei de Consiliu Local din săptămâna trecută.
Consiliul local plăteşte pentru revizia unei centrale termice de bloc

Primul dintre procese este cel cu asociaţia de locatari Timişului, Blajului, Rodnei. În toamna lui 2010, asociaţia de locatari  a încheiat un contract cu o firmă pentru revizia şi verificarea tehnică a centralei termice a blocului. O lună mai târziu, locatarii au cerut Primăriei să le achite contravaloarea pieselor de schimb înlocuite la centrala de pe scara blocului, obligaţie care intră în sarcina Primăriei, potrivit deciziei instanţei. Autorităţile locale au considerat că plata revine locatarilor şi au refuzat să plătească. În aceste condiţii, asociaţia de locatari a dat în judecată Primăria şi a câştigat anul trecut. În acest moment, din bugetul local vor fi cheltuiţi 20.993 lei pentru piesele de schimb ale centralei termice şi încă 2.007 lei reprezentând cheltuielile de judecată.
Consiliul local îşi  propune ca pe viitor să ceară Regiei de Termoficare să preia centralele termice în administrare, astfel încât să nu mai fie nevoită să achite astfel de cheltuieli.
“Asociaţia de locatari a plătit o perioadă cheltuielile de întreţinere pentru 25 de centrale termice şi există o decizie judecătorească care spune că noi suntem obligaţi la plată. Vrem să dăm pe viitor centralele în administrarea Regiei de Termoficare, ca noi să nu mai fim obligaţi să plătim pe viitor”, au declarat cei din Consiliul local .
Consiliul local plăteşte pentru chiriaşii răi platinici

În cea de-a doua cauză, o asociaţie de locatari de pe strada Aurel Suciu, din cartierul Gheorgheni a câştigat un proces cu Primăria Cluj-Napoca intentat pentru neplata cheltuielilor de bloc de către chiriaşii rău platinici ai primăriei. Acum autorităţile locale trebuie să plătească, din bugetul local, 2.700 lei cheltuieli de judecată, plus 17.100 lei restanţe la cheltuielile de bloc ale chiriaşilor rău platnici. În anul 2005, Primăria a repartizat adăpostul de protecţie civilă de la subsolul unui bloc de pe strada Aurel Suciu unor familii nevoiaşe. Locatarii nu şi-au plătit însă cheltuielile comune, astfel că asociaţia de locatari s-a văzut nevoită să dea în judecată Primăria, în 2010, pentru recuperarea banilor. În decembrie anul trecut e a fost pronunţată decizia definitivă şi irevocabilă în favoarea asociaţiei de bloc.

Consiliul local mai are de achitat suma de 23.560 de lei reprezentând cheltuieli de judecată către firma Optilens Prodserv şi încă 11.190 de lei către Banca Comercială Intesa San Paolo România, din care 6.778 de  lei cheltuieli de judecată şi 4.412 de euro pentru serviciile oferite.


Crina Crainic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.