Toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor- finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) sunt, de acum, semnate, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
„CFR Infrastructură a semnat un nou contract cu o valoare de 1,61 miliarde de lei (fără TVA). Vor fi făcute lucrări pentru electrificarea şi modernizarea secţiunii Cluj Napoca-Aghireş (Lotul 1) a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,2 km). Asocierea de constructori români şi francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de kilometri, în 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţia lucrărilor)”, a informat ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în staţiile CF Cluj Napoca şi Aghireş, dar şi în haltele de mişcare Baciu Triaj şi Gârbău. De asemenea, vor fi modernizate 13 poduri, 35 podeţe şi 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj) şi vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în staţia CF Cluj Napoca şi o pasarelă pietonală în staţia CF Aghireş.
„Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanţate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA”, a mai scris Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Oare de ce pînă-n 1990 nu s-a electrificat această linie cînd se putea mult mai ușor face?
Se vede că unele contracte mari, cam peste tot în lume, se dau unor firme străine. De pildă contractul de rame de metrou din Montreal a fost dat lui Almston cînd Bombardier are sediul acolo. Să fie vorba de îngreunarea unei eventuale cercetări? Nu este contract să nu fie umflat de cîteva ori pînă e gata, gata cum e gata, de mântuială.
gunoierii de la fcc construccion au dat spaga groasa de ani de zile catre psd…inca din anul 2000…presul bologa salaj sta si se linge-n….