„Cat de mult costa serviciile SEO?” este prima intrebare care orice antreprenor, care are un business online, si-o pune atunci cand se gandeste sa colaboreze cu o agentie. Adevarata provocare incepe insa, abia atunci cand incepi sa ceri oferte de la diferite agentii care ofera servicii de SEO si constati ca nu exista un anumit standard. O agentie SEO din Botosani iti poate promite marea cu sarea pentru numai 100 de Euro pe luna, in timp ce una din Bucuresti, pentru 1000 de Euro pe luna, nu iti promite si nu iti garanteaza nimic. Probabil ca te intrebi de ce exista aceasta diferenta uriasa de pret si ce ar trebui sa ai in vedere pentru a-ti da seama cat ar trebui sa investesti in serviciile SEO?

 

Termenul de „SEO” sau Search Engine Optimization, este folosit atat de des folosit si cu atata usurinta de catre neprofesionisti, incat a ajuns sa insemne multe lucruri. Web designerii sustin ca fac SEO cand, evident, ei fac doar web design, specialistii Social Media pretind, de asemenea, ca fac SEO in timpul campaniilor SMM, iar unele directoare online isi vand serviciile ca fiind „servicii SEO„. Dar pot fi considerate toate acestea servicii de optimizare SEO? Da, daca in aceeasi masura, o persoana care uploadeaza un videoclip pe Youtube se poate considera programator web.

 

Motoarele de cautare, in special Google, au la baza sute de algoritmi pe baza carora stabilesc ierarhia site-urilor in paginile de rezultate. Cei care pretind ca ofera servicii SEO, dar nu au o experienta solida in domeniu, nu fac decat sa abordeze superficial si fragmentar acest instrument de marketing care, pe mana unei agentii profesioniste, se transforma intr-o adevarata masinarie de recuperare a investitiilor.

 

Citind mai departe, vei afla ce este, de fapt, SEO si cum functioneaza, cum se stabilesc preturile pentru serviciile SEO, precum si aspectele cele mai importante de care sa tii cont atunci cand cauti o agentie SEO profesionista.

 

Ce este SEO?

SEO reprezinta totalitatea eforturilor de optimizare a unui website, cu scopul de a obtine pozitii cat mai bune in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare (Google, Bing, Yahoo, etc.), in momentul in care un utilizator efectueaza o cautare dupa un anumit cuvant cheie.

 

Cum functioneaza? In esenta, optimizarea SEO implica 3 aspecte fundamentale: partea tehnica, profilul de linkuri si continutul de calitate.

 

Partea tehnica a optimizarii SEO

In general, partea tehnica a optimizarii SEO presupune „curatarea” codului unui website in asa fel incat acesta sa poata fi indexat cat mai usor de motoarele de cautare, precum si sa ofere o experienta cat mai facila utilizatorilor. Partea tehnica a optimizarii on-page implica imbunatatirea vitezei de incarcare a site-ului, eliminarea paginilor de tip Error 404 prin redirect 301, optimizarea meta tagurilor, a structurii linkurilor si a tagurilor HTML de tip heading, optimizarea imaginilor, marcarea datelor structurate, etc. Pentru un necunoscator, acesti termeni nu suna deloc familiar, insa un specialist SEO se loveste de ei in fiecare zi de lucru si tine cont de acestia in elaborarea strategiilor de optimizare SEO.

 

Profilul de linkuri

Atunci cand un alt website face trimitere catre site-ul tau prin intermediul unui hyperlink, motoarele de cautare vad acest lucru ca pe un „transfer de incredere”. Cu cat site-ul care iti gazduieste linkul are o autoritate mai mare, cu atat mai credibil va deveni site-ul tau in ochii lui Google. Profilul de linkuri este unul din cele mai importante aspecte de care Google tine cont atunci cand analizeaza un website. De altfel, un profil solid de linkuri de calitate este unul din cele mai dificile obiective de atins de catre un specialist SEO. Drept urmare, multi dintre cei care se autointituleaza specialisti SEO si iti fac promisiuni nerealiste, de cele mai multe ori nici nu iau in considerare construirea unor linkuri valoroase.

Continutul de calitate

In general, cand vorbim de continutul unui site sau al unui blog, ne referim la textul prezent pe homepage si pe celelalte pagini. Insa, continutul nu este doar text, ci si video, vizual, PDF etc. Cu cat ai mai mult continut de calitate pe site, cu atat ai mai multe sanse de a ocupa pozitii fruntase in motoarele de cautare. O agentie profesionista se va ocupa si de crearea continutului potrivit pentru a obtine beneficii din punct de vedere SEO.

Exista mai multe modalitati prin care poti plati o agentie pentru serviciile SEO pe care ti le ofera:

1) Plata lunara

Plata lunara este una din cele mai des intalnite modalitati de plata pentru serviciile SEO si, de obicei, acopera un volum prestabilit de munca ce implica diverse activitati, ca parte a strategiei SEO. Avand in vedere ca rezultatele optimizarii SEO incep sa devina cu adevarat vizibile abia dupa 6 luni, plata lunara este una din cele mai echilibrate metode de plata, fiind practicata de majoritatea agentiilor SEO profesioniste.

2) Plata pe ora

Aceasta este o metoda de plata practicata, in general, pentru serviciile de consultanta SEO, pe probleme punctuale. De exemplu, un antreprenor lucreaza deja cu o agentie SEO, insa are nevoie de o a doua parere in privinta unui anumite abordari.

3) Plata pe proiect

Daca ai un proiect specific la care cunosti data de inceput si cea de sfarsit, aceasta metoda de plata este cea mai potrivita. De exemplu, daca ai deschis un restaurant intr-o noua locatie, si ai nevoie de mai multa vizibilitate in mediul online la nivel local, intr-o anumita perioada a anului, cel mai potrivit este sa inchei un contract pe 2-3 luni cu o agentie SEO, pe o suma fixa, si cu obiective concrete.

4) Plata pentru fiecare tip de serviciu SEO

Unele agentii ofera diverse tipuri de servicii SEO, la preturi specifice. De exemplu, pentru un audit SEO pot percepe un anumit tarif, pentru optimizare on page un alt tarif, etc. Desi, optimizarea SEO are cel mai mare ROI atunci cand este elaborata o strategie SEO completa, care sa se deruleze pe o perioada mai lunga de timp, unele agentii ofera si astfel de servicii individuale.

Cum se stabilesc preturile pentru serviciile SEO?

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il intelegi este ca, atunci cand platesti pentru servicii SEO, platesti de fapt pentru timpul si expertiza unei agentii. SEO este o activitate care consuma timp, este tehnica si cere minutiozitate. De asemenea, optimizarea SEO are nevoie de o gandire strategica, deoarece, daca iti focusezi eforturile in directia gresita, poti irosi timp si bani foarte usor.

Iata care sunt cele mai importante criterii de care o agentie tine cont atunci cand stabileste preturile pentru serviciile SEO oferite:

 

1) Piata

Cat de mare este piata pe care vrei sa iti vinzi produsele si serviciile? Vrei sa devii un competitor pe piata internationala, nationala sau locala? Daca vrei sa intri pe piata locala, vorbim de un oras mare ca Bucuresti, sau unul mic precum Pitesti? Pretul pentru serviciile SEO difera in functie de marimea pietei si nivelul competitiei.

2) Obiectivele tale

In functie de complexitatea business-ului tau si bugetul pe care esti dispus sa il aloci pentru SEO, preturile vor diferi. De exemplu, daca ai un magazin online care vinde zeci de produse, dar esti interesat sa focusezi strategia SEO numai pe 5 dintre acestea, vei plati mai putin decat in cazul in care vrei sa optimizezi intreg site-ul si sa iti promovezi toate produsele.

3) Nivelul de optimizare SEO al site-urilor competitorilor

Cat de bine stau site-urile competitorilor din punct de vedere SEO si ce pozitii ocupa in Google? In cazul in care concurentii tai beneficiaza de servicii SEO de calitate de cativa ani, iar tu abia acum incepi, vei avea nevoie de un buget mai mare pentru a-i ajunge din urma si a-i depasi.

4) Domeniul de activitate

In unele domenii, competitia este mai dura decat in altele. Daca business-ul tau este in domeniul juridic sau financiar, competitia este acerba, iar pentru a avea o pozitie fruntasa in Google, va trebui sa aloci un buget consistent pentru servicii SEO. In schimb, daca domeniul in care activeaza business-ul tau este unul nou sau putin competitiv, in mod evident, vei plati mai putin pentru serviciile SEO.

optimizare seo iagency (2)

Concluzii

SEO este o activitate de lunga durata

Serviciile SEO sunt diferite de cele de advertising, deoarece rezultatele nu se vad imediat, dar cand incep sa se vada, acestea sunt de lunga durata si consistente. Daca te gandesti sa investesti in servicii SEO, pregateste-te sa o faci pentru un minimum de 6 luni, dar daca vrei rezultate cu adevarat durabile si remarcabile, acestea se vad abia dupa 12-24 luni de eforturi SEO, in urma unei strategii eficiente pe termen lung.

 

Serviiile SEO de calitate nu sunt ieftine

Motivul pentru care serviciile SEO de calitate sunt costisitoare este ca, odata ce incep sa apara rezultatele, acestea aduc cu ele un ROI (Return on Investment) mai mare decat orice alt instrument de marketing online. In acest domeniu, daca vezi servicii SEO ieftine, fereste-te cat poti de mult de ele. SEO ieftin inseamna bani irositi!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.