Consilierii județeni discută proiectul de hotărâre pentru aprobarea efectuării unui audit cu privire la pista aeroportului, cele două tabere oscilând între solicitarea expertizei și constituirea unei comisii proprii.

Steluța Racolța, consilier județean PDL, comentează că cei care vor acest audit, realizat de o firmă independentă, vor de fapt să lase pe seama unui terț evaluarea lucrărilor de la aeroport, scăpând astfel de responsabilitate. Dacă se pierde vremea cu acest audit în loc să se găsească soluții, Garanti Bank poate să ceară insolvența Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj oricând. ”Vreau să vă propun ca în loc să dăm banii unei firme de expertiză care va fixa anumite sume sau termene, care nu pot să ducă decât la blocaj, să constituim o comisie din membri ai consiliului județean și funcționari de la aeroport, care au mai fost prezenți și până acum la negocieri și ședințe, să discutela CEC aceste plăți care au fost deja negociate”, spune Racolța.

Remus Lăpușan a declarat că este nevoie de această expertiză pentru a-i informa pe colegii care au întrebări, pentru că nu este urgentă realizarea plăților. ”Aeroportul e bine, funcționează, trebuie să știm care e situația înaintă să facem plăți”, a spus acesta. Vakar Istvan subliniază, la rândul său, că e nevoie de o a treia parte care să facă lumină în acest conflict dintre părțile implicate în scandalul de la Aeroport: Consiliul Județean și Aeroportul Internațional.

”Ori vreți deblocarea aeroportului, ori vreți continuarea stării de imponderabilitate de acum. Contează cât costă aceste servicii de audit. Dacă e mai mare de 30.000, trebuie făcută licitație, și până e gata expertiza, va fi toamnă, și aeroportul va avea conturile blocate. Domnul Oleleu, care a fost președinte de șantier, să facă parte din comisie și să găsească soluții pentru deblocarea situației”, a spus Steluța Racolța. Aceasta a propus să fie trei persoane de la Aeroport, care au participat la construcția pistei și patru persoane de la Consiliul Județean, printre care Ioan Oleleu.

David Ciceo a declarat că banii împrumutați de la bancă trebuie plătiți din veniturile proprii ale aeroportului în următorii ani, motiv pentru care cere plata biletelor la ordin. Dacă nu va fi deblocată plata acestor creanțe, până la urmă băncile se vor îndrepta împotriva Consiliului Județean, care a dat hotărârile prin care s-au făcut lucrările. Ciceo a spus că este de acord cu realizarea unui audit, atâta timp cât nu afecteayă termenele scandente.

Un audit a mai fost realizat la Consiliul Județean, de o firmă independentă, și a arătat că lucrările au fost realizate corect, la fel ca un raport ulterior al Curții de Conturi. ”Estimăm că vom avea profit, avem o creștere importantă, vor fi destinații noi. A fost un efort extraordinar al Consiliului Județean Cluj și deja se văd roadele. Cred că din activitatea din anii următori putem susține acest proiect”, a declarat David Ciceo.

Ioan Oleleu a declarat că un raport a fost realizat de comisia din CJ în iunie 2013 și s-a cerut efectuarea unei expertize economice, juridice și tehnice. Înspre toamnă s-a făcut doar o expertiză tehnică, arată Oleleu. Rapoartele primite de la aparatulde specialitate din CJ și cel de la Aeroport, după arestarea lui Horea Uioreanu au fost contradictorii, motiv pentru care ar fi nevoie de o părere externă pentru a găsi soluția cea mai bună pentru a continua.

David Ciceo a menționat că toate actele depuse la CJ au fost depuse cu număr de înregistrare la CJ, instituția fiind informată în mod permanent. Toate hotărârileau fost aprobate de executivul Consiliului județean. ”De ce acel raport din iunie nu a fost înaintat Aeroportului, cu întrebările de rigoare? Până în iulie nu ni s-a cerut un punct de vedere, și apoi a apărut acel raport cu acuzații false, după un an”, a spus directorul de la aeroport.

Vasile Sălătioan, membru în comisia juridică a Consiliului Județean, a declarat că astăzi s-a discutat despre expertiză, dar și despre garantarea creditului. ”Am ascultat punctul de vedere și al sindicaliștilor de la aeroport, și al funcționarilor CJ cu atribuții în acest domeniu. Referindu-ne strict la realizarea unui audit, amintesc că eu am cerut în 3 iunie 2014 o astfel de expertiză, și am fost refuzat. Din tot ce am ascultat azi în comisie, sunt puncte diferite ale celor care au participat, lucru care mă face să înțeleg că o comisie mixtă nu ar rezolva aceste probleme. Când doi se ceartă, e nevoie de un al treilea. Cu toții am susținut garantarea acestui credit și vrem mai departe ca aeroportul să funcționeze. De la modificarea unei hotărâri până la insolvență e distanță foarte mare. Avem și obligația de a ne asigura că avem grijă de banii publici”, a spus Sălătioan.

”Avem un departament de audit, avem comisii de specialitate,dacă aceștia refuză să își facă treaba, să își dea demisia, sunt mii de șomeri care așteaptă să aibă un loc de muncă”, a spus Steluța Racolța, drept răspuns celor care insistă pe diferențele de opinie dintre executivul CJ și funcționarii de la aeroport. Amendamentul acesteia a trecut cu 21 voturi pentru, 3 abțineri și 1 vot împotrivă. Astfel, această comisie va juca un rol important în aprobarea finanțării de 50 de milioane de lei pentru plata pistei la aeroport, fiind nevoie de avizul său pentru achitarea creanțelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.